Avto.info

AVP – prometna varnost v letu 2018

Najmanj mrtvih do zdaj, najbolj problematična še vedno hitrost in alkohol

Javna agencija RS za varnost prometa (AVP) je na novinarkski konferenci razkrila podatke o varnosti na slovenskih cestah v lanskem letu ter napovedala aktivnosti, ki jih načrtujejo letos. Na naših cestah je lani umrlo namanj ljudi od leta 1964, a nekateri trendi so še vedno zaskrbljujoči.

Četrtek, 10. januar 2019

Lani je na na slovenskih cesta umrlo 92 udeležencev cestnega prometa, kar je 12 smrtnih žrtev manj oziroma 11 odstotkov manj kot leto prej. S tem AVP že drugo leto zapored beleži izboljšanje stanja varnosti na naših cestah, število smrtnih žrtev pa je bilo lani najnižje v zadnjih 64 letih, odkar beležimo uradno statistiko prometrnih nesreč. 

Direktor AVP, Igor Velov je ob tem izpostavil, da je izboljšanje zagotovo tudi izraz skupnih prizadevanj za izboljšanje prometne varnosti na naših cestah ter dodal, da smo na pravi poti, obenem pa je poudaril, da prometna varnost ni samoumevna ter da se lahko statistike hitro obrnejo oziroma močno zanihajo. Dodal je, da nas čaka še veliko dela ter da bomo lahko zadovoljni šele takrat, ko ne bo več treba poročati o mrtvih v prometnih nesrečah.

Delo in ugotovitve policije na tem področju je predstavil Ivan Kapun, vodja Sektorja prometne policije pri GPU. Policija je v letu 2018 zabeležila povečano število umrlih voznikov osebnih avtomobilov ter število umrlih pešcev. Do konca leta 2018 je umrlo 33 voznikov osebnih avtomobilov oziroma 10 odstotkov več kot v letu pred tem ter 13 pešcev oziroma 30 odstotkov več kot v letu pred tem. Spodbudnejši statistični podatki so pri ostalih udeležencih, predvsem pri voznikih enoslednih motornih vozil, potnikih in kolesarjih. V letu 2018 je umrlo 18 voznikov enoslednih motornih vozil oziroma 38 odstotkov manj kot v letu 2017. Med 18 umrlimi je bilo 16 voznikov motornih koles, dva pa sta bila voznika mopeda. Število smrtnih žrtev med kolesarji se je zmanjšalo za 27 odstotkov, ter je bilo najmanjše 25 letih.

Policisti so lani zabeležili 92 tisoč prekoračitev hitrosti, 12 tisoč alkoholiziranih voznikov, 22 tisoč primerov uporabe telefona med vožnjo ter kar 34 tisoč primerov, ko vozniki niso bili pripeti z varnostnim pasom.

Hitrost, alkohol ...
Najpogostejši vzrok za prometne nesreče ostaja neprilagojena hitrost, izpostavljajo pa tudi vožnjo pod vplivom alkohola, s katero je bilo lani povezanih 22 smrti. V prreteklih letih je sicer kar tretjina prometnih nesreč bila povezana z alkoholom, kar pomeni, da je bil na tem področju storjen napredek, zaskrbljujoča pa je stopnja alkoholiziranosti vpletenih v prometne nesreče, ki znaša 1,43 grama na kilogram izdihanega zraka. 

Problematični so tudi mobilni telefoni, ki zaradi stalne uporabe postajajo vse večji motilci pozornosti za varno udeležbo v prometu. Zato se pri AVP zavzemajo, da bi uporaba telefona med vožnjo postala hujši prekršek, ki se kaznuje z globo 250 evrov in tremi kazenskimi točkami.

Vodja Sektorja prometne policije pri GPU, Ivan Kapun je povedal, da je policija v preteklem letu izvedla skoraj 300.000 represivnih ukrepov, a opozoril, da sam nadzor ni dovolj, temveč, da je rešitev v sistemskem pristopu, v preventivi, osveščanju in predvsem v nas samih, da kot družba obsojamo nesprejemljivo vedenje v prometu.

Letos bodo pri AVP vložili več napora nadgradnjo področja presojanja prometne varnosti oziroma varnosti cestne infrastrukture ter spremembe prekrškovne in prometne zakonodaje. Zavzemajo se tudi za preučitev znižanja dovoljene stopnje alkohola na 0,2 promila, vzpostavitev sekcijskega merjenja hitrosti na celotnem AC križu ter vključitev prometne vzgoje v izvedbene kurikule. Prav tako bodo podali pobudo na Ministrstvo za infrastrukturo za izvedbo mobilnih enot nadzornih organov, ki bi preverjali tehnično brezhibnost vozil na cesti, da lahko vozila, ki so tehnično neizpravna, nemudoma odstranijo s ceste.

Mag. Igor Velov je zaključil z mislijo, da ne smemo pozabiti, da na cesti odločajo stotinke sekunde ter da se varnost začne pri nas samih.

Oddaj komentar

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Spor zaradi parkirišča za stanovalce: Sosedje so mu v garaži zazidali BMW

V središču madridskega okrožja Chamberí, kjer se iskri kot v večini velikih sta
Novice

Keanu Reeves zaradi Akrapoviča prispel v Slovenijo

Po poročanju portala 24ur je znani ameriški igralec Keanu Reeves pred dvema dnevom
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.