Avto.info

Abarth 124 spider 1.4 multiair turbo 170 aut officine abarth

Carlo bi prikimal!

  • Abarthov roadster je nedvomno eden najbolj uživaških avtomobilov ta hip
  • V primerjavi s fiatom 124 je precej bolj dodelan, njegov značaj pa bolj izrazit
  • Zaradi vsega, kar ponuja, tudi zaradi škorpijona v znaku, zahteva skoraj 40 tisočakov
Avtor: Anže Jamnik / Foto: Jernej Prelac
Torek, 17. julij 2018

Pravzaprav je popolnoma avstrijski Karl Albert, rojen na Dunaju. A pot ga je zanesla v Italijo (med tem je precej časa preživel tudi v Ljubljani, kjer je bil zaradi dirkaške nesreče v bolnišnici, s Slovenijo pa ga povezuje tudi njegova druga žena, Nadja Žerjav), kjer je leta 1949 ustanovil znamko Abarth. Ta je kmalu postala slavna zaradi predelav različnih avtomobilov, ne samo fiatov, pod okrilje katerega je prešla leta 1971. Ali je Carlo, kot se ga je v Italiji oprijelo ime, resnično noč in dan bdel nad rojstvom vsakega novega izdelka in ali je resnično osebno odobril vsak nov avtomobil, ni popolnoma jasno. A če je to držalo, bi najnovejšemu in prav gotovo trenutno najbolj vročemu abarthu, 124 spiderju, prav gotovo ponosno prikimal.

Že na prvi pogled se jasno loči od svojega bolj civilnega brata, saj sta pokrov motorja in prtljažnika odeta v mat črno barvo – nekoč je imela ta praktičen pomen, saj se je vozniku med dirko tako manj bleščalo, po želji se lahko (brez doplačila) odločite tudi za enobarvno izvedbo. Notranjost je majhna, utesnjena in višjerasli – tako priznavajo novinarski kolegi – se kar s težavo spravijo vanjo. Mojemu metru in tričetrt popolnoma ustreza. V vsakem primeru se sedi zelo nizko, kabina je kot ulita, razmerje med sedežem, volanskim obročem in stopalkami ergonomsko odlično, prostora za drobnarije pa razen predalčka in nekoliko večjega predala med sedežema ni.

To ni kakšen uglajen dvosedežnik, temveč skoraj dirkaško razgrajaški roadster – pravi 'bad boy'.


Nato pa pritisk na stikalo za zagon motorja … Uaaaaa! Serijski športni izpuh record monza poskrbi za pravo, malodane dirkaško zvočno kuliso. S tem ne želi poudariti zvoka visoko vrtečega se turbobencinarja, temveč z nekako nostalgičnim brbotanjem in rezkim kovinskim zvokom poskrbi, da gredo dlake pokonci. Tisti, ki ste ga primerjali z zvokom počenega izpuha pri yugu, nimate pojma!

Menjalnik v testnem vozilu je šeststopenjski samodejni in stane dva tisočaka več od ročnega, ki po našem mnenju nekako bolje pristoji uživaču takega kova. A začetni pomisleki glede avtomatike so hitro splahneli. Dovolj je hiter (čeprav ne bliskovit) in kot celota dobro uglašen z voznikovim tempom – pri lagodni vožnji menja nizko, pri športni pa dolgo drži pravo prestavo in motor v najprimernejših vrtljajih, da popolno izpeljete sklop zavojev pred sabo. Najraje ima bolj kratke, zaprte, kjer svojo vrednost pokaže delna zapora diferenciala in avtomobil še dodatno porine v ovinek ter želeno smer. Fantastično natančen volan, filigransko izpiljeno podvozje (dvojna trikotna vodila spredaj, večvodilna zadnja prema, blažilniki Bilstein in po Abarthovem okusu dodelane vzmeti, stabilizatorji in volan), zmogljive zavore Brembo in nizka masa so ob veščem vozniku nepremagljiva kombinacija. In še ESP lahko izklopite. Tudi manj vešči boste uživali, v vsakem primeru pa previdno na mokrem – velika zaloga moči, zadnji pogon in vrhunsko podvozje varnostni elektroniki ne puščajo veliko manevrskega prostora.

V osnovi je res fiat (ali mazda, če hočete), ki na številnih področjih nadgrajuje odlično osnovo.


Še o motorju – gre za Fiatov prisilno polnjen 1,4-litrski štirivaljnik, z bogatejšo močjo in navorom. Razvije 125 kW (170 KM) in 250 Nm, se hipoma odziva na stopalko za plin (še posebej v športnem režimu, ki ga izberete s stikalom oziroma majhno ročico ob menjalniku), odločno vleče v praktično katerih koli vrtljajih in se nasploh odlično vklaplja v celoto. Minus? Morda pikolovsko, a ob dvignjenem motornem pokrovu je videti, khm, malce ubogo … Priznamo, potihem smo pričakovali kaj v stilu lepo vidnih, do popolnosti spoliranih sesalnih cevi.

Je vreden 40 tisočakov? Če ga primerjamo z običajnim fiatom 124 in vsemi izboljšavami ter dodelavami, ki vsaj malce zavednemu vozniku že na papirju povedo dovolj in ga dokončno prepričajo med vožnjo, potem vsekakor. Če pa želite le seksi dvosed s prepihom okoli glav, potem obstajajo (precej) cenejše možnosti.
 

Abarth 124 spider 1.4 multiair turbo 170 aut officine abarth
 Vozilo in motor roadster, 2 vrat, 2 sedeža; Motor: turbobencinski, vrstni štirivaljnik, 1368 ccm, 125 kW (170 KM) pri 5500/min, 250 Nm pri 2500/min; Menjalnik: samodejni, 6-stopenjski; Pogon: na zadnji kolesi; EuroNCAP: 4.
  Velikost:  4075 x 1740 x 1230 mm; Medos. razdalja: 2310 mm; Pnevmatike: 205/45 R17; Masa/nosilnost: 1155/180 kg; Prtljažnik: 140 l.
  Največja hitrost: 222 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 6,9 s; Poraba goriva (EU): 9,1/5,2/6,6 l/100 km; Povprečje na testu: 8,5 l/100 km; Izpust CO2: 153 g/km.
  Cena:  osnovni model (124 spider 1.4 multiair turbo 170 officine abarth): 38.990 €, testno vozilo: 45.830 €; Avto Triglav, d. o. o., Ljubljana.
značaj, vozne lastnosti, ergonomija glasnost, utesnjena kabina brez napak

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.