Abarth 595C turismo
Ko bo velik, bo Ferrari
- Mali škorpijon razvije 121 kilovatov (165 KM) in do stotice potrebuje 7,9 sekunde
- Z električno pomično platneno streho in nekaj dodatki stane več kot 26 tisoč evrov
Petek, 7. april 2017
Že dolgo nismo imeli na testu avtomobila, ki bi bil tako majhen, obenem pa bi pritegnil toliko pozornosti mimoidočih kot črni abarth. Najsibo zaradi živo rdečih poudarkov, agresivne oblike odbijačev ali dveh izpušnih cevi na zadku … skoraj vsak, ki ga je opazil, si je vzel trenutek in si ga bolje ogledal.
S podobnim faktorjem privlačnosti se lahko pohvali tudi notranjost s športnima sedežema v rdečem usnju, športnim volanskim obročem in aluminijastimi stopalkami, na katerih ne manjka sloviti škorpijon. Vse lepo, ne pa tudi čisto prav. Glede na zelo poudarjen športni značaj avtomobila se v njem namreč sedi previsoko, volanski obroč pa je nastavljiv le po višini. Zato je ergonomija voznikovega prostora vse prej kot popolna.
Čeprav je zadnja klop videti zelo utesnjeno, lahko z nekaj dobre volje nanjo namestimo tudi dva otroška sedeža. Prtljažnik z zelo majhno nakladalno odprtino in zgolj 182 litri prostornine pa pride v poštev le za kakšno športno torbo in dnevno zalogo iz trgovine.
Abarth 595 je najboljši mestni približek italijanske avtomobilske eksotike.
Če je prtljažnik lahko razlog za kakšno frustracijo, pa 1,4-litrski turbobencinar T-jet, ki po prenovi namesto 118 razvije 121 kilovatov (165 namesto 160 KM), praviloma prinaša radost in veselje. Ta je namreč igrivo glasen in malčka požene do stotice v 7,9 sekunde ter do končne hitrosti 218 km/h. Nekaterim bo veselje morda pokvarila le poraba goriva, ki je na testu presegla 9 l/100 km.
Zaradi športno trdega vzmetenja je veselje zagotovljeno tudi med ovinki, kjer pa je treba vzeti v zakup nekaj poskakovanja zaradi majhne medosne razdalje.
Kaj še reči o abarthu, ki se zna pokazati tudi zgoraj brez? Morda, da velikost res ni pomembna, saj z divjim duhom, postavljaštvom in pristno italijansko karizmo spominja na avtomobilska božanstva iz Maranella. In to bolj, kot bi si mislili!
Abarth 595C turismo |
Vozilo in motor: kombilimuzina, 3 vrat, 4 sedeži; Motor: turbobencinski, vrstni štirivaljnik, 1368 ccm, 121 kW (165 KM) pri 5500/min, 230 Nm pri 3000/min; Menjalnik: ročni, 5-stopenjski; Pogon: na prednji kolesi; EuroNCAP: /. |
Velikost: 3660 x 1627 x 1488 mm; Medos. razdalja: 2300 mm; Pnevmatike: 205/40 R17; Masa/nosilnost: 1150/365 kg; Prtljažnik: 182 l. |
Največja hitrost: 218 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 7,9 s; Poraba goriva (EU): 7,9/4,9/6,4 l/100 km; Povprečje na testu: 9,2/100 km; Izpust CO2: 155 g/km. |
Cena: osnovni model (abarth 595): 18.990 €, testno vozilo: 26.850 €; Avto Triglav, d. o. o., Ljubljana. |
pvidez, zmogljivosti, zvok |
položaj sedenja, preglednost nazaj, poraba goriva |
brez napak |
Oznake:
- 595C turismo
- Abarth
- test
- turbobencinar