Alfa romeo stelvio 2.2 diesel 16V 210 AT8 Q4 super
Sedaj je jasno, zakaj mu je tako ime!
- Prvi SUV te italijanske znamke je izrazito športno orientiran
- Zmogljiv turbodizel s 154 kW (209 KM) ga do stotice pospeši v le 6,6 sekunde
- Vstopni model stane 35, testni, z 2.500 evri popusta, pa slabih 61 tisočakov
Nedelja, 10. december 2017
Stelvio. Najslavnejši italijanski prelaz, na katerega višino 2.757 metrov se pne čudovita cesta, polna ovinkov in dih jemajočih razgledov. Če so Italijani po njej poimenovali svoj najnovejši športni terenec, potem ta res ne more biti od muh. Priznajmo, alfe so bile vedno nekako samosvoje, prvinsko privlačne lepotice, a v marsičem precej posebne, z močnim, nemalokrat muhastim značajem. Verjamemo, da se na Stelviu odlično odreže, a mi smo raje preverili, kako se obnese v slovenskem okolju. Zato smo ga peljali na Mangart. Oziroma Mangrt, kot pravijo domačini.
Med aprilom in oktobrom je cesto zgradila italijanska vojska za potrebe obrambe pred jugoslovansko vojsko v drugi svetovni vojni. Sprva makadamsko cesto s petimi predori je gradilo 500 mož, med leti 1994 in 2004 pa je bila ta 11.980 metrov dolga cesta, ki se prek pristne alpske pokrajine vije do 2.072 metrov visokega Mangartskega sedla, v celoti asfaltirana. Obiščite jo, pa čeprav ne s stelviom!
Neposredni tekmeci so audi Q5, BMW X3 in mercedes GLC, še bliže pa se zdi porsche macan.
Ta najvišje ležeča slovenska cesta s slikovitimi ovinki in še lepšo panoramo na okoliške in tudi bolj oddaljene vršace je bila pravo okolje za preizkus novega Alfinega športnega terenca, ki se kljub temu primerni višji zasnovi in masi lahko pohvali z enimi najbolj dinamičnih voznih lastnosti. Med vožnjo je namreč odziven in lahkoten bolj kot marsikateri 'običajni' avtomobil, njegov volan pa bolj neposreden kot pri marsikaterem športniku. Bravo, Italijani, zopet ste se odrezali! Za povrh je
pogon speljan na zadnji kolesi, testni stelvio pa je bil opremljen s štirikolesnim pogonom Q4, ki spremlja in zaznava razmere na cesti ter način vožnje in zagotavlja najprimernejšo porazdelitev navora med sprednji in zadnji kolesni par. Ob zdrsu zadnjih koles se do 50 odstotkov navora prenese na sprednji kolesi, ki se vrtita za nekaj odstotkov hitreje kot zadnji. Sliši se nenavadno, a v praksi odlično deluje! Dokler je oprijema dovolj, je vožnja dinamična, značilna za vozila z zadnjim
pogonom, ob vklopu sprednjih koles pa začnejo 'vleči' nos v smer vožnje in občutno pripomorejo k še boljši legi na cesti. Vse se dogaja popolnoma samodejno, prav tako je v vseh različicah serijski tudi samodejni menjalnik – zelo dobra osemstopenjska avtomatika, ki se odlično ujame z zmogljivim motorjem.
Testni stelvio je poganjal 2,2-litrski turbodizel z močjo 154 kW (209 KM), ki še dodatno poudari dinamičen značaj tega avtomobila. Na trenutke morda malce robat, a zato zelo odziven stroj se odlično ujame z ostalo tehniko in nudi zmogljivosti, ki se jih celo marsikateri športni avtomobil ne bi sramoval. Pospešek do stotice je namreč izjemno odločen, pa tudi pri višjih hitrostih in ob do konca pritisnjeni stopalki za plin stelvio butne v hrbet in brez zadržkov lahko zapišemo, da ne pušča
odprtih želja. Hmm … brutalni QV res pomeni tisto piko na i, a ta je kot prava domina bolj kot ne primeren le za prave sladokusce …
Tako kot vse alfe premore močan značaj in dušo, zato mu nekatere napake preprosto morate odpustiti.
Pri Alfi pravijo, da je stelvio v marsičem podoben giulii – v zunanjih oblikovnih elementih prav gotovo, pa tudi v notranjosti in z arhitekturo armaturne plošče ji je zelo blizu. To pomeni dobro ergonomijo in odlične sedeže, stikalo za zagon motorja na volanskem obroču, infotainment vmesnik, ki se z logiko menijev in preglednostjo žal ne more enakovredno kosati s tekmeci drugih znamk, ter povprečno prostornost na zadnjih sedežih.
Tudi brez napak še vedno ne gre – ne le zatikajoča se šoba za pranje levega žarometa (enako kot pri testni giulii), manjše težave je občasno imelo tudi zapiranje desnega sprednjega stekla in zlaganje desnega vzvratnega ogledala. To morate, kot kaže, še vedno vzeti v zakup. Vzemite kot del njegovega značaja. Ob ceni dobrih 60 tisočakov je izbira takšnih in drugačnih športnih terencev – tudi premium znamk – seveda zelo pestra, a takšno kombinacijo šarma, oblikovne erotike, tehnične
prepričljivosti in odličnih voznih lastnosti boste drugje le težko našli. Stelvio, Mangart, Vršič, Vahta … pa saj je vseeno. Iz pravega testa je!
Alfa romeo stelvio 2.2 diesel 16V 210 AT8 Q4 super |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 2143 ccm, 154 kW (209 KM) pri 3750/min, 470 Nm pri 1750/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4687 x 1903 x 1671 mm; Medos. razdalja: 2818 mm; Pnevmatike: 235/55 R19; Masa/nosilnost: 1734/596 kg; Prtljažnik: 525 l. |
Največja hitrost: 215 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 6,6 s; Poraba goriva (EU): 5,5/4,4/4,8 l/100 km; Povprečje na testu: 8,3 l/100 km; Izpust CO2: 127 g/km. |
Cena: osnovni model (stelvio 2.2 diesel 16V 150 AT8): 39.990 €, testno vozilo: 63.480 €; Avto Triglav, d. o. o., Ljubljana. |
oblika, videz, pogon, vozne lastnosti | infotainment, površna izdelava | brez napak |