Aston Martin vantage
Kdo pravi, da je V8 zapel svojo zadnjo melodijo?
V času, ko osemvaljni motorji postajajo vse redkejši, je Aston Martin postregel z najzmogljivejšim modelom vantage v zgodovini. Po novem zmore kar 489 kW (665 KM)!
Sreda, 14. februar 2024
Čeprav se zdi smešno tako govoriti o kateremkoli modelu znamke Aston Martin, lahko model vantage imenujemo vstopni. Najmanjši kupe te znamenite britanske znamke je bil konkretno spremenjen v vseh pogledih. Po zunanjosti bi mu zlahka prisodili, da se je dobro najedel steroidov, saj je z agresivno in nabito karoserijo slogovno precej približal svojim večjim bratom. Velikanska odprtina za zajem zraka spredaj je videti kot grožnja tistim, ki se znajdejo pred njim, medtem ko je elegantno oblikovan spojler na zadku z ozkimi lučmi prava oblikovalska umetnija.
A to je le uvod v tisto, kar so inženirji, ki jih prav gotovo včasih obiščeta Alonso in Stroll, naredili v drobovju avtomobila. Poznani štirilitrski osemvaljnik z dvojnim turbinskim polnilnikom, ki je v osnovi Mercedesov izdelek, je po novem za dobrih 150 »konjev« bolj zmogljiv in proizvede kar 489 kilovatov moči (665 KM) ter 800 Nm največjega navora. To so dosegli s temeljito predelavo motorja, vključno z večjimi turbopolnilniki, spremenjenim kompresijskim razmerjem in izboljšanemu hlajenju. Motor je še vedno povezan z 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom, ki moč posreduje k zadnjemu kolesnemu paru in skrbi, da 100 km/h doseže v 3,4 sekunde, medtem največja hitrost znaša 325 km/h.
Pri Astonu pravijo, da je novi vantage najbolj na voznika osredotočen in najhitrejši v 74-letni zgodovini tega modela. To so dosegli z mnogimi izboljšavami, ki so poskrbele za povečano vzvojno čvrstost vozila. Potem so tu inteligentni prilagodljivi blažilniki, ki zagotavljajo pristen GT občutek, obenem pa dopuščajo bolj intenzivno dinamične nastavitve. Pika na i so karbonsko-keramične zavore, ki ob izboljšani zmogljivosti zaviranja prihranijo kar 27 kilogramov nevzmetene mase.