Audi Q4 e-tron
Najcenejši električni audi pri nas stane 45.340 evrov!
Znotraj koncerna VW med velikoserijskimi proizvajalci le še Audi ni predstavil svojega kompaktnega električarja. Do sedaj, saj je luč sveta končno ugledal športni terenec Q4 e-tron.
Četrtek, 15. april 2021
Platforma MBE, na kateri so svoje električne načrte že začeli uresničevati pri Volkswagnu, Škodi in Seatu, je po novem tudi premijska. Uporablja jo najnovejši član Audijeve družine e-tron, oziroma kar dva, saj sta bila svetu v paru razkrita Q4 e-tron in Q4 e-tron sportback. Električna protiutež »običajnima Q3 in Q4 v dolžino meri 4,59 metra in navzven jasno kaže pripadnost SUV zasedbi svoje znamke. Avtomobil izjemno dolgo medosje (2,76 metra) in močno naprej potisnjen A stebriček, kar prej namiguje na enoprostorske proporce, a so oblikovalci z nekaj triki vseeno dosegli, da je videti kot robusten in zmogljiv športni terenec. Seveda je bil tudi tu ogromen del oblikovalskega časa zopet namenjen svetlobnim telesom, pri katerih velja izpostaviti, da je to prvi serijski avtomobil s prilagodljivimi dnevnimi lučmi. Te svetijo v led tehniki in vozniku omogočajo izbiro med štirimi svetlobnimi podpisi. Zadaj pa je prvič v kompaktnem razredu pri tej znamki nastopila zadnja luč, ki sveti po vsej širino vozila.
Kot velja za ostale tesne sorodnike tega vozila (ID.3, ID.4 in enyaq) je tudi Q4 e-tron v notranjosti, glede na zunanje gabarite, nadpovprečno prostoren. Kabinsko razkošje bi praviloma spadalo vsaj razred višje, impresiven pa je tudi prtljažnik s 520 litri prostora (535 pri sportbacku). Tudi v potniškem delu je ogromno odlagalnih mest, kar 25 litrov gre vanje, še posebej priročen pa je prostor v vratih, kjer lahko razmeroma visoko stoji plastenka z vodo.
Sicer je kabina futuristična, čistih linij in močno digitalizirana. V duhu ekologije so pri Audiju skušali prijaznost do okolja v največji meri prakticirati tudi pri izbiri materialov v notranjosti. Do 27 komponent je izdelanih iz recikliranih materialov, vključno s talnimi oblogami in blagom na sedežih, kjer vsak sedež vsebuje kar 25 predelanih plastenk.
Veliki vrhunec v sicer bogatem naboru raznih elektronskih pripomočkov je projekcijski zaslon s funkcijo navidezne resničnosti. Poleg osnovnih informacij, ki so na videz od oči oddaljene tri metre, je prava posebnost večji predel, ki simulira oddaljenost desetih metrov in v voznikovo vidno polje prikazuje navodila navigacijskega sistema (»lebdeče« puščice) in drugi informacije.
Pogonska paleta je precej podobna tisti v ID.4, kar pomeni, da moč elektromotorja znaša 125, 150 ali 220 kW (170, 204 ali 300 KM). Le pri najmočnejšem 50 e-tron quattro je pogon speljan k vsem štirim kolesom, medtem ko imata 35 in 40 e-tron zadnji pogon. Baterijska sklopa sta dva, manjši ima kapaciteto 52, večji pa 77 kWh, pri čemer je prvega možno polniti z močjo največ 100 kW, večjega pa do 125 kW. To velja za hitre polnilnice z enosmernim tokom, medtem ko dvosmerni tok dovoljuje polnjenje s 7,4 kW ali pa 11 kW pri močnejšem. Vrh ponudbe ponuja pospešek do stotice v 6,2 sekunde in 488 kilometrov dosega (sportback jih zmore 497), najdlje gre izvedba 40 z dosegom 520 km (528 km), osnovni 35 e-tron pa se bo ustavil po 341 km (349 km).
K nam bo najbolj vroč električni audi tega leta pripeljal junija, predprodaja pa bo stekla že prihodnji teden, ko bodo prvi kupci zanj obljubili vsaj 45.340 evrov. Toliko bo pri nas cena za osnovno izvedbo, kar je približno tisočaka in pol več kot v Nemčiji, a pri slovenskemu zastopniku zagotavljajo, da bodo naši kupci nagrajeni tudi z bogatejšo deželno opremo.
Oznake:
- Audi
- e-tron
- električni
- EV
- Q4
- quattro
- sportback
- športni terenec
- SUV