Audi Q8 e-tron edition Dakar
Tudi električar je lahko kralj terena
Tretji zaporedni nastop v Dakarju je Audi obeležil s prav posebno izvedbo modela Q8 e-tron. Električni velikan ponuja atraktiven videz in nekoliko bolj ekstremne terenske zmogljivosti.
Četrtek, 4. januar 2024
V tretje gre rado pravijo, zato se Audi tudi letos podaja na eno najtežjih preizkušenj avtomobilskega športa. Reli Dakar doslej za RS Q e-tron še ni bil pretirano uspešen, saj jih je, razen nekaj posameznih etapnih zmag, že dvakrat čakalo ogromno izzivov, ki so preprečili vidnejšo uvrstitev. Naj jim tokrat uspe ali pa ne, so se odločili, da jim je reli zagotovil dovolj prepoznavnosti, da so izkušnje pretopili v serijski model. Gre za nadgrajeno različico Q8 e-tron, ki nosi oznako edition Dakar.
Model, ki v Nemčiji stane 120.000 evrov, je narejen na osnovi Q8 e-tron 55 z dvema motorjema in ne na še bolj zmogljivem SQ8 s tremi motorji. Vseeno zmore kar 300 kW (408 KM), kar je dovolj za pospešek do stotice v 5,8 sekunde. To velja, če je obut v običajne cestne pnevmatike, na »krampastih« general grabber AT3 pa pospešek traja desetinko dlje. Kupci bodo za vsak slučaj dobili oba seta pnevmatik. Tako ne bodo le izbirali med terenskimi in cestnimi zmogljivostmi, ampak bodo lahko uravnavali tudi doseg z enim polnjenjem. Na terenskih gumah se ta namreč s 531 zmanjša na 487 kilometrov.
Poleg robustnejšega videza pnevmatike dodajo tudi 31 milimetrov k oddaljenosti od tal, tako da ta znaša največ 206 mm in se ob pospeševanju postopoma zmanjšuje. Zavidljive so tudi nekatere druge terenske sposobnosti, denimo 20-stopinjski pristopni kot, medtem ko prelomni kot znaša 19 stopinj. Širši je tudi kolotek, serijsko pa avtomobilu pripada robusten strešni prtljažnik. Malce manj navdušujoč je podatek o največji globini vode po kateri lahko brodi, saj globlje od 30 centimetrov ne sme.
Bolj lepotne kot funkcionalne narave je grafična polepitev karoserije, ki po trditvah Audijevih ljudi spominja na videz kamufliranih testnih avtomobilov. Čeprav gre tokrat le za nekoliko bolj izrazito terensko šminko, se lahko nadejamo, da bo Audi v prihodnje ponudil pravi električni model, ki bo zasnovan za premagovanje brezpotij.