Avto.info

Audi Q8 e-tron edition Dakar

Tudi električar je lahko kralj terena

Tretji zaporedni nastop v Dakarju je Audi obeležil s prav posebno izvedbo modela Q8 e-tron. Električni velikan ponuja atraktiven videz in nekoliko bolj ekstremne terenske zmogljivosti.

Četrtek, 4. januar 2024

V tretje gre rado pravijo, zato se Audi tudi letos podaja na eno najtežjih preizkušenj avtomobilskega športa. Reli Dakar doslej za RS Q e-tron še ni bil pretirano uspešen, saj jih je, razen nekaj posameznih etapnih zmag, že dvakrat čakalo ogromno izzivov, ki so preprečili vidnejšo uvrstitev. Naj jim tokrat uspe ali pa ne, so se odločili, da jim je reli zagotovil dovolj prepoznavnosti, da so izkušnje pretopili v serijski model. Gre za nadgrajeno različico Q8 e-tron, ki nosi oznako edition Dakar.

Model, ki v Nemčiji stane 120.000 evrov, je narejen na osnovi Q8 e-tron 55 z dvema motorjema in ne na še bolj zmogljivem SQ8 s tremi motorji. Vseeno zmore kar 300 kW (408 KM), kar je dovolj za pospešek do stotice v 5,8 sekunde. To velja, če je obut v običajne cestne pnevmatike, na »krampastih« general grabber AT3 pa pospešek traja desetinko dlje. Kupci bodo za vsak slučaj dobili oba seta pnevmatik. Tako ne bodo le izbirali med terenskimi in cestnimi zmogljivostmi, ampak bodo lahko uravnavali tudi doseg z enim polnjenjem. Na terenskih gumah se ta namreč s 531 zmanjša na 487 kilometrov.

Poleg robustnejšega videza pnevmatike dodajo tudi 31 milimetrov k oddaljenosti od tal, tako da ta znaša največ 206 mm in se ob pospeševanju postopoma zmanjšuje. Zavidljive so tudi nekatere druge terenske sposobnosti, denimo 20-stopinjski pristopni kot, medtem ko prelomni kot znaša 19 stopinj. Širši je tudi kolotek, serijsko pa avtomobilu pripada robusten strešni prtljažnik. Malce manj navdušujoč je podatek o največji globini vode po kateri lahko brodi, saj globlje od 30 centimetrov ne sme.

Bolj lepotne kot funkcionalne narave je grafična polepitev karoserije, ki po trditvah Audijevih ljudi spominja na videz kamufliranih testnih avtomobilov. Čeprav gre tokrat le za nekoliko bolj izrazito terensko šminko, se lahko nadejamo, da bo Audi v prihodnje ponudil pravi električni model, ki bo zasnovan za premagovanje brezpotij.

Oddaj komentar

Tako je videti notranjost motorja, če nalijete preveč olja

Motorji z notranjim zgorevanjem potrebujejo olje - imajo namreč veliko gibljivih de
Novice

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.