Audi e-tron
Audi prihodnosti pripeljal v Slovenijo
Dolgo smo čakali na resen prestižni elektrificirani izdelek, ki se bo sposoben kosati z uveljavljenimi Teslinimi modeli. Audi e-tron je prav gotovo avtomobil, ki se ga mora Elon Musk bati.
Petek, 5. april 2019
Prvi Audijev velikoserijski električni model se na trgu postavlja ob bok tesli model X in v kratkem tudi mercedesu EQC. Poganjata ga dva elektromotorja s skupno močjo 265 kilovatov (360 KM) oziroma 300 kilovatov (408 KM) s funkcijo overboost, energijo pa zagotavlja baterijski sklop s kapaciteto 95 kilovatnih ur. Do stotice potrebuje le 5,5 sekunde ter doseže elektronsko omejeno končno hitrost 200 kilometrov na uro. Toda zmogljivosti še zdaleč niso edina omembe vredna lastnost e-trona. Me drugim se ponaša z naprednim sistemom regeneracije energije ob pojemkih, ki glede na vozne razmere zagotavlja do okoli 30 odstotkov skupnega dosega. Ta po meritvah v ciklu WLTP znaša lar 417 kilometrov. Za takšen rezultat je med drugim zaslužna odlična aerodinamike, ki jo zagotavlja mnogo elementov, med drugim tudi kamere namesto vzvratnih ogledal. Prvi takšen serijski avtomobil na svetu sliko projicira na zaslona v vratih.
Moč se prenaša na vsa štiri kolesa prek električnega štirikolesnega pogona, za natančen prenos moči na kolo z najboljšim oprijemom pa je tu še sistem nadzora vektorjev navora.
Baterijski sklop omogoča polnjenje na hitrih polnilnicah z zmogljivostjo 150 kilovatov, na katerih je mogoče doseči 80 odstotkov kapacitete v 30 minutah. Polnjenje z običajnim kablom z zmogljivostjo 11 kilovatov traja okoli osem ur in pol, na 22-kilovatni polnilnici pa naj bi se baterija napolnila v štirih urah in pol.
Križanec, ki meri 4,9 metra v dolžino ter se ponaša z 2,92 metra dolgo medosno razdaljo, ponuja tudi prostorno notranjost. Prostor je radodarno odmerjen tako za sprednja, kot za zadnje potnike, zadek pa vključuje prtljažnik, ki meri od 660 do 1.725 litrov.
Audi ima z električnimi vozili velike načrte, saj obljublja, da se bo v ponudbi vsako leto pojavil nov električni model. E-tron naj bi z začetno ceno 83.000 evrov v Sloveniji še letos našel 40 kupcev. Več jih menda zaradi velikega povpraševanja iz tovarne v Bruslju ne bodo uspeli dobiti.
Oznake:
- Audi
- e-tron
- električni
- quattro
- SUV