Avto.info

Tehnika

BMW-jev motor N47: Bavarski biser z napako

BMW-jev motor z interno oznako N47 je bil v avtomobile vgrajen od leta 2007 dalje in še danes velja za enega najbolj učinkovitih. A pri nakupu rabljenega velja biti zelo previden, saj ga je bremenilo kar nekaj resnih napak.

Avtor: Gašper Stamač / Foto: arhiv AF
Nedelja, 13. oktober 2019

Svojo pot je N47 leta 2007 začel kot naslednik izvedbe M47, na voljo je bil z 1,6- in 2,0-litrsko prostornino in je bil vgrajen v BMW serije 1. Nadaljeval je v seriji 5, šele v letu 2008 pa je našel svojo pot v prenovljeno serijo 3 (skupaj z oznako efficient dynamics). Kasneje so ga vgrajevali tudi v športna terenca X1 in X3, kratek čas je bil celo najšibkejša različica velikana X5 z oznako sDrive25d.

Velik razpon moči

Z naprednim sistemom prisilnega polnjenja je motor s prostornino 1.995 kubičnih centimetrov dosegel velik razpon moči, od 85 do 160 kW (116 do 218 KM). Šibkejše različice imajo en turbopolnilnik s prilagodljivo geometrijo lopatic, medtem ko sta najmočnejši izvedbi s 150 in 160 kW (204 in 218 KM) opremljeni z dvema zaporednima turbopolnilnikoma. Že od samega začetka uporablja tehnologijo vbrizga po skupnem vodu (common-rail) s tlakom vbrizga med 1.600 in 2.000 bari.

Nova zasnova, nove težave

Čeprav je prostornina 1.995 ccm enaka tisti pri predhodniku, je šlo v resnici za motor s popolnoma novo zasnovo. Ključna novost je bila namestitev pogonske verige v zadnji del motorja (bližje menjalnika), s čimer bi zagotovili mirnejši tek in večjo učinkovitost. Postavitev se inženirjem ni zdela problematična, saj so dotlej verige veljale za praktično neuničljive. Žal je imela poteza negativno posledico, ki se je izkazala za eno največjih hib te generacije motorjev. Obraba verige in zobnikov je bila veliko večja, kot so pričakovali, lastniki vozil s tem motorjem pa so doživeli marsikatero neljubo presenečenje. V najslabšem primeru je zrahljana in obrabljena veriga lahko povzročila veliko škodo na ostalih komponentah, pa tudi pravočasna menjava verige in pripadajočih zobnikov je zaradi odročne namestitve lahko zelo drag poseg. Svoj delež so prispevali podaljšani servisni intervali, ki jih je BMW nastavil na 30.000 prevoženih kilometrov.

Turbo drama

Pazljivost pri nakupu rabljenega turbodizla je nekaj samoumevnega in tudi bavarski tehniki ne smemo slepo verjeti. Med bolje poznane hibe motorja N47 spada povratna vzmet obtočnega ventila (wastegate), ki od začetka proizvodnje ni imela mazanja in ni bila pokrita. To je povzročilo, da je obtočni ventil ostajal odprt, s tem pa je turbopolnilnik izgubil potrebno kompresijo. Moč je upadla od 30 do 50 odstotkov, poraba goriva sicer enega najbolj priljubljenih BMW-jevih motorjev pa je poskočila v višave. Težavo so razmeroma hitro in preprosto odpravili.

Težave z verigo in turbinami

Avtomehanik Andrej Šenica pravi, da je pri motorju N47 ključna pravočasna menjava verige. To je treba izvesti najkasneje pri 200.000 prevoženih kilometrih oziroma še prej, če iz motorja prihajajo kakršni koli sumljivi zvoki. Mojster Šenica pravi, da jim je uspelo rešiti kar nekaj motorjev pred katastrofo prav zato, ker so že v prostem teku slišali »klikanje« verige, ko ta z obrabljenim členom pride na zobnik.

Žrtve težav z verigo so tudi turbopolnilniki z variabilno geometrijo. Ti trpijo zaradi kontaminacije olja z drobnimi opilki, ki pridejo z obrabljanjem verige in so tako drobni, da jih filter olja ne zadrži. Opilki se nato nabirajo v kanalu za mazanje turbine v glavi motorja in v gumijasti cevi med glavo motorja in turbino. Ker ti nato prehajajo v turbino, ta dobi aksialno zračnost, saj se izrabi aksialni ležaj. Tudi zamašen filter DPF zelo negativno vpliva na izrabo aksialnega ležaja, v kombinaciji obeh napak pa je to za turbino uničujoče. Ob tem je Šenica dodal: »Tisočkrat povedano pravilo – turbine je treba pred uporabo ogreti, po uporabi pa ohladiti! Ko avto ustavimo, ga ne ugasnemo takoj, temveč počakamo nekaj trenutkov (pol minute je več kot dovolj, da se turbina ohladi) in ga šele potem ugasnemo. Največ zvitih (žvižgajočih) turbin izvira prav iz tega razloga.«

Če ste lastnik enega izmed vozil z motorjem, ki nosi oznako N47, je tudi ob pravilnem vzdrževanju preventivno priporočena menjava veriga še pred 200.000 prevoženimi kilometri.

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Spor zaradi parkirišča za stanovalce: Sosedje so mu v garaži zazidali BMW

V središču madridskega okrožja Chamberí, kjer se iskri kot v večini velikih sta
Novice

Keanu Reeves zaradi Akrapoviča prispel v Slovenijo

Po poročanju portala 24ur je znani ameriški igralec Keanu Reeves pred dvema dnevom
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.