BMW 225xe active tourer
Ko na pomoč priskoči elektrika
- Kljub hibridnim komponentam ohranja uporabnost običajnega active tourerja
- Moč 165 kW (224 KM) in navor 385 Nm ga do 100 km/h pospešita v 6,7 sekunde
Četrtek, 6. oktober 2016
Serijo 2 active tourer – kompaktni BMW-jev enoprostorec smo tokrat preizkusili v priključnohibridni verziji, ki z zmogljivostmi in možnostjo čiste električne vožnje cilja na zahtevnejšega, okoljsko zavednega kupca. Ob tem ohranja vse lastnosti običajnih različic – prostorno notranjost, zelo dobre vozne lastnosti ter premium predznak.
Za pogon skrbita 1,5-litrski bencinski trivaljnik, ki s pomočjo šeststopenjskega samodejnega menjalnika poganja prednji kolesi, in električni motor za pogon zadnjih koles. Takšna zasnova (povzeta po modelu i8) ustvarja učinek štirikolesnega pogona, na spolzki podlagi izboljšuje trakcijo in oprijem pri pospeševanju (tu za kratek čas lahko priskoči na pomoč tudi alternator, ki prispeva dodatnih 150 Nm navora).
Od primerljive, zgolj bencinsko gnane izvedbe 225i xDrive je tri tisočake cenejši.
Poleg klasičnih voznih programov (od eco pro do sport) lahko izbirate še med tremi režimi delovanja pogonskega sklopa – kombiniranim (vzajemno delovanje obeh motorjev v prid optimalnih zmogljivosti in porabe), čistim električnim (z omejenimi zmogljivostmi zgolj električnega motorja in hitrostjo do 125 km/h) ali programom, ki ohranja stanje baterije in hrani elektriko za kasnejšo čisto vožnjo. Rezultat? Med testom smo dosegli povprečno porabo bodisi 7,6 litra bencina bodisi 15,4 kWh električne
energije na sto kilometrov, za takšno razdaljo pa smo v kombiniranem režimu porabili 5,9 litra bencina in 3,4 kWh elektrike.
Polnjenje je mogoče tako na hitri polnilnici kot tudi na domači vtičnici, kjer traja dobre tri oziroma štiri ure, to pa zadošča za približno 33 kilometrov zmerne vožnje – blizu tovarniškim podatkom, ki obljubljajo 'do 41 kilometrov'!
Preračun stroškov prepuščamo vam, a če si privoščite tak avtomobil, verjetno ti za vas niso najpomembnejši. Najcenejši 225xe active tourer namreč stane zajetnih 37 tisoč evrov, testni, z vsemi doplačilnimi dodatki vred, pa celo več kot 50 tisočakov …
BMW 225xe active tourer |
Vozilo in motor: enoprostorec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor (z notranjim zgorevanjem): turbobencinski, vrstni trivaljnik, 1499 ccm, 100 kW (136 KM) pri 4400/min, 220 Nm pri 1250–4300/min; Motor (električni): sinhronski, 65 kW (88 KM) pri 4000/min, 165 Nm pri 0–3000/min; Menjalnik: samodejni, 6-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4342 x 1800 x 1556 mm; Medos. razdalja: 2670 mm; Pnevmatike: 225/45 R18; Masa/nosilnost: 1735/515 kg; Prtljažnik: 400–1350 l. |
Največja hitrost: 202 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 6,7 s; Poraba goriva (EU): bencin 2,0 l/100 km + elektrika 11,8 kWh/100 km; Povprečje na testu: bencin 5,9 l/100 km + elektrika 3,4 kWh/100 km; Izpust CO2: 46 g/km. |
Cena: osnovni model (216i active tourer): 25.300 €, testno vozilo: 51.431 €; BMW Vertriebs GmbH, podružnica Ljubljana. |
delovanje pogonskega sklopa, vozne lastnosti | majhen rezervoar za bencin, cena | brez napak |
Oznake:
- active tourer
- BMW
- hibrid
- serija 2