Avto.info

BMW 430i cabrio

Posebni užitki imajo svojo ceno

  • Balet odpiranja zapletene trde zložljive strehe so mokre sanje vsakega ljubitelja mehanike
  • Pod oznako 430i se skriva živahen dvolitrski štirivaljnik s kar 185 kW (252 kM)
  • Nedavna prenova je vsem izvedbam serije 4 prinesla mnoge izboljšave iz večjih modelov
Avtor: Gašper Stamač / Foto: Jernej Prelac
Nedelja, 15. oktober 2017

Za enkrat še ni jasno, ali bodo imeli pri BMW-ju v prihodnosti kabrioleti mehko platneno streho ali pa bodo ostali pri trdi. Ker je bila serija 4 cabrio pred kratkim le prenovljena, to pomeni, da so tisti, ki prisegajo na zložljivo pločevino, za zdaj lahko še mirni.

Kupe se v kabriolet s pomočjo elektrike spremeni v dvajsetih sekundah, lahko tudi med vožnjo, a le pri polžji hitrosti. Na videz izjemno zapleten, a eleganten mehanizem z milimetrsko natančnostjo premika velike kose pločevine in stekla ter z njimi skorajda popolnoma napolni prtljažni prostor. Po opravljenem delu tam ostane le 220 litrov prostora, pa še do tega bi se težko prišlo, če Bavarci ne bi vgradili funkcije električnega pomika celotne zložene strehe navzgor. Če je streha razprostrta nad kabino, pa je prostora za prtljago največ 370 litrov.

Prostornost vseeno ni ravno glavna naloga tega avtomobila, konec koncev to dokazuje tudi zadnja klop, ki je namenjena le dvema potnikoma, pa še ta imata na voljo skopo odmerjeni prostor za kolena. Seveda pa tovrstnih težav nikakor ni na prvih dveh sedežih, kjer je za voznika in sopotnika odlično poskrbljeno. Po prenovi še toliko bolj, saj je na voljo več izbire pri oblazinjenju in dodatkih. Pri testnem avtomobilu, na primer, so si privoščili Individual dodatke, ki poleg sedežev vključujejo tudi v usnje oblečene vratne obloge in armaturno ploščo. Da niti med vožnjo s spuščeno streho ni prehudega neudobja, sta na voljo ogrevan volanski obroč in piš toplega vetra iz sprednjih vzglavnikov. Vsi užitki klasičnega kabrioleta, a brez kančka odrekanja.

V primerjavi s kupejevsko izvedbo je kabriolet težji za 225 kilogramov, kar se pozna pri zmogljivostih in vodljivosti.


Med glavne novosti, ki jih je prinesla prenova, sodijo led meglenke in prav takšni prilagodljivi žarometi. Nov led svetlobni podpis imajo tudi zadnje luči. Najnovejši izdelki sodobne tehnologije pa so na voljo tudi v notranjosti, kjer Bavarci poudarjajo predvsem nov vmesnik z upravljalnimi ploščami. Gre za nekakšne velike ikone glavnih funkcij, ki si jih voznik lahko prilagodi po lastni meri.

Za marsikaterega pravega ljubitelja znamke se najbolj boleča posledica sodobnih časov tiče motorjev. Natančneje ikoničnih vrstnih šestvaljnikov, ki jih pod oznako 30i ni več v avtomobilih. Testni model 430i je namreč poganjal dvolitrski štirivaljnik s podporo turbopolnilnika z močjo 185 kW (252 KM). Čez same zmogljivosti z 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom povezanega motorja nimamo kaj reči, saj avtomobil do stotice požene v le 6,2 sekunde, a zvok 'šestaka' smo vseeno pogrešali. V uteho nam je bil za štirivaljnik nadpovprečno možat zvok, ki so ga bojda precej cenili tisti izven avtomobila. Še posebej ob priganjanju, kar nam je avtomobil 'zaračunal' s porabo več kot desetih litrov.

Takšna serija 4 je lahko res hitra, še posebej na avtocesti in ravnih podeželskih odsekih. Nekoliko manj je navdušila v ostrejših hitrih zavojih, kjer je več kot dvesto kilogramov dodatne mase (v primerjavi s kupejem) dostikrat preveč čutiti. Vseeno gre za zelo lepo vodljiv avtomobil, le tiste lahkotne športnosti, ki jo nudi klasična limuzinska trojka, v tem avtomobilu ne boste popolnoma začutili. To je pač cena za to, da se v enem trenutku lahko po obalni cesti vozite v klasičnem kabrioletu, v drugem pa brez težav za volanom prevedrite neusmiljen naliv. O tisti ceni, ki neusmiljeno načne bančni račun, pa raje sploh ne bomo govorili. V primeru testnega avtomobila imamo natanko 79.176 razlogov za to …
 

BMW 430i cabrio
 Vozilo in motor kabriolet, 2 vrat, 4 sedeži; Motor: turbobencinski, vrstni štirivaljnik, 1998 ccm, 185 kW (252 KM) pri 5200/min, 350 Nm pri 1450/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na zadnji kolesi; EuroNCAP: /.
  Velikost:  4640 x 1825 x 1384 mm; Medos. razdalja: 2810 mm; Pnevmatike: 225/40 R19 spredaj in 255/35 R19 zadaj; Masa/nosilnost: 1810/385 kg; Prtljažnik: 220–370 l.
  Največja hitrost:  250 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 6,3 s; Poraba goriva (EU): 9,7/5,3/6,3 l/100 km; Povprečje na testu: 9,7 l/100 km; Izpust CO2: 146 g/km.
  Cena:  osnovni model (420i): 49.850 €, testno vozilo: 79.176 €; BMW Vertriebs GmbH, podružnica Ljubljana
kakovost izdelave, vozne lastnosti dodatna masa pomične strehe brez napak

Oddaj komentar

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.