Avto.info

Zato, ker lahko!

TEST IN OCENA: BMW 545e xDrive

  • Za oznako 545e se skriva hibrid z elektromotorjem in bencinskim šestvaljnikom
  • Do stotice potrebuje le 4,6 sekunde, samo na elektriko prevozi 35 km
Avtor: Borut Fakin / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 26. marec 2022

Hibridi niso več le varčni in okolju prijazni avtomobili, temveč so osvojili praktično vse razrede. Postali so hitri, tudi luksuzni. In tako se je rodila priključnohibridna petica. Ta je v močnejši izvedbi z oznako 545e namenjena tistim, ki se z elektrifikacijo ne želijo odpovedati zmogljivostim in udobju višjih avtomobilskih razredov. Pod sprednjim pokrovom se namreč vrti mogočni turbobencinski vrstni šestvaljnik, ki razvije 210 kilovatov (286 KM) in s pomočjo elektromotorja (ta zmore 80 kilovatov) vozniku ponudi spoštovanja vrednih 290 kilovatov (394 KM) sistemske moči in 600 Nm navora. To omogoča pospešek do stotice v 4,6 sekunde in suvereno doseganje elektronsko omejene hitrosti 250 kilometrov na uro. Hibridni sklop prinaša dodatnih 200 kilogramov v primerjavi z bencinskim modelom 540i xDrive, pri čemer razmeroma majhna baterija z zmogljivostjo 12 kilovatnih ur ne vpliva bistveno na razporeditev mase, ki ostaja zelo ugodna. Zato vodljivost ni pod vprašajem. Prilagodljivo vzmetenje omogoča zelo udobno, po želji tudi dinamično vožnjo, s štirikolesnim pogonom, ki poskrbi še za dodatno zanesljivost.

Doseg na elektriko bo marsikomu zadostoval za pot v službo in nazaj ter predstavlja vstopnico za območja, v katera lahko zapeljejo le še vozila brez izpustov.



Ob spoštovanja vrednih zmogljivostih je, seveda, na voljo tudi popolnoma električna plat. Doseg brez izpustov po meritvenem ciklu WLTP znaša 56 kilometrov, nam jih je v povprečju uspelo prevoziti le približno 35. 

Poraba bencina po meritvenem ciklu WLTP znaša 1,7 litra na 100 kilometrov. Mi, ki se nismo želeli preveč odpovedovati čarom šestvaljnika, smo dosegli povprečje 8,1 litra, kar je malce manj, kot smo zabeležili pri precej šibkejšem dizelskem modelu 530d xDrive. Poraba (vključno z nekaj elektrike) je za skoraj 400 »konjev« nedvomno ugodna. Toda ali je pri avtomobilu, ki v osnovi stane skoraj 75 tisoč evrov, z luksuznimi dodatki pa več kot 100 tisoč, to res pomembno? Najverjetneje ne. A tisti, ki se bo zanj odločil, bo dobil odličnost dveh svetov. To so spoštovanja vredne zmogljivosti navdušujoč zvok bencinskega šestvaljnika ter uglajenost in udobje električnega pogona za mestno vožnjo. In tega verjetno ne bo storil iz kakšnega hudo racionalnega vzgiba, temveč preprosto zato, ker lahko!
 

BMW 545e xDrive 
 Vozilo in motor limuzina, 4 vrat, 5 sedežev; Motor (z notranjim zgorevanjem): turbobencinski, vrstni šestvaljnik, 2.998 ccm, 210 kW (286 KM) pri 5.000/min, 450 Nm pri 1.600/min; Motor (električni): sinhronski, 80 kW (109 KM), 265 Nm; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4.963 x 1.868 x 1.483 mm; Medos. razdalja: 2.975 mm; Pnevmatike: spredaj 245/35 R20, zadaj 275/30 R20; Masa/nosilnost: 2.020/585 kg; Prtljažnik: 410 l.
  Največja hitrost:  250 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 4,6 s; Poraba goriva (WLTP): bencin 1,7 l/100 km + elektrika 17,4 kWh/100 km; Povprečje na testu: bencin 8,1 l/100 km + elektrika 26,2 kWh/100 km; Izpust CO2: 38 g/km.
  Cena:  osnovni model (518d): 54.750 €, testno vozilo: 108.689 €; BMW Slovenija, d. o. o., Ljubljana.
zmogljivosti, vozno udobje in dinamika skromen prtljažnik, končna cena brez napak

Oddaj komentar

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.