Zato, ker lahko!
TEST IN OCENA: BMW 545e xDrive
- Za oznako 545e se skriva hibrid z elektromotorjem in bencinskim šestvaljnikom
- Do stotice potrebuje le 4,6 sekunde, samo na elektriko prevozi 35 km
Sobota, 26. marec 2022
Hibridi niso več le varčni in okolju prijazni avtomobili, temveč so osvojili praktično vse razrede. Postali so hitri, tudi luksuzni. In tako se je rodila priključnohibridna petica. Ta je v močnejši izvedbi z oznako 545e namenjena tistim, ki se z elektrifikacijo ne želijo odpovedati zmogljivostim in udobju višjih avtomobilskih razredov. Pod sprednjim pokrovom se namreč vrti mogočni turbobencinski vrstni šestvaljnik, ki razvije 210 kilovatov (286 KM) in s pomočjo elektromotorja (ta zmore 80
kilovatov) vozniku ponudi spoštovanja vrednih 290 kilovatov (394 KM) sistemske moči in 600 Nm navora. To omogoča pospešek do stotice v 4,6 sekunde in suvereno doseganje elektronsko omejene hitrosti 250 kilometrov na uro. Hibridni sklop prinaša dodatnih 200 kilogramov v primerjavi z bencinskim modelom 540i xDrive, pri čemer razmeroma majhna baterija z zmogljivostjo 12 kilovatnih ur ne vpliva bistveno na razporeditev mase, ki ostaja zelo ugodna. Zato vodljivost ni pod vprašajem. Prilagodljivo
vzmetenje omogoča zelo udobno, po želji tudi dinamično vožnjo, s štirikolesnim pogonom, ki poskrbi še za dodatno zanesljivost.
Doseg na elektriko bo marsikomu zadostoval za pot v službo in nazaj ter predstavlja vstopnico za območja, v katera lahko zapeljejo le še vozila brez izpustov.
Ob spoštovanja vrednih zmogljivostih je, seveda, na voljo tudi popolnoma električna plat. Doseg brez izpustov po meritvenem ciklu WLTP znaša 56 kilometrov, nam jih je v povprečju uspelo prevoziti le približno 35.
Poraba bencina po meritvenem ciklu WLTP znaša 1,7 litra na 100 kilometrov. Mi, ki se nismo želeli preveč odpovedovati čarom šestvaljnika, smo dosegli povprečje 8,1 litra, kar je malce manj, kot smo zabeležili pri precej šibkejšem dizelskem modelu 530d xDrive. Poraba (vključno z nekaj elektrike) je za skoraj 400 »konjev« nedvomno ugodna. Toda ali je pri avtomobilu, ki v osnovi stane skoraj 75 tisoč evrov, z luksuznimi dodatki pa več kot 100 tisoč, to res pomembno? Najverjetneje ne. A
tisti, ki se bo zanj odločil, bo dobil odličnost dveh svetov. To so spoštovanja vredne zmogljivosti navdušujoč zvok bencinskega šestvaljnika ter uglajenost in udobje električnega pogona za mestno vožnjo. In tega verjetno ne bo storil iz kakšnega hudo racionalnega vzgiba, temveč preprosto zato, ker lahko!
BMW 545e xDrive |
Vozilo in motor: limuzina, 4 vrat, 5 sedežev; Motor (z notranjim zgorevanjem): turbobencinski, vrstni šestvaljnik, 2.998 ccm, 210 kW (286 KM) pri 5.000/min, 450 Nm pri 1.600/min; Motor (električni): sinhronski, 80 kW (109 KM), 265 Nm; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4.963 x 1.868 x 1.483 mm; Medos. razdalja: 2.975 mm; Pnevmatike: spredaj 245/35 R20, zadaj 275/30 R20; Masa/nosilnost: 2.020/585 kg; Prtljažnik: 410 l. |
Največja hitrost: 250 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 4,6 s; Poraba goriva (WLTP): bencin 1,7 l/100 km + elektrika 17,4 kWh/100 km; Povprečje na testu: bencin 8,1 l/100 km + elektrika 26,2 kWh/100 km; Izpust CO2: 38 g/km. |
Cena: osnovni model (518d): 54.750 €, testno vozilo: 108.689 €; BMW Slovenija, d. o. o., Ljubljana. |
![]() |
zmogljivosti, vozno udobje in dinamika |
![]() |
skromen prtljažnik, končna cena |
![]() |
brez napak |
Oznake:
- 545e
- Avto fokus
- BMW
- priključni hibrid
- test
- xDrive