BMW M240i M performance
Nevarno blizu
- Dvojka z oznako M je izjemno zmogljiv in eden od bolj zabavnih malih kupejev
- Je najboljši približek pravega "M sveta", ki pa se mu nevarno približuje tudi s ceno
Sobota, 12. avgust 2017
Vsake toliko se na parkirišče našega uredništva pripelje avtomobil, ki ga ob koncu testnega termina vrnemo s težkim srcem. Tako je bilo z BMW-jevim malim, belim kupejem. Pa ne zato, ker so ga krasili dodatki športne linije M performance, s katerimi kar kriči: "Glejte me!", temveč zaradi hrumenja šestvaljnika, ki ga zaslišimo iz športnega izpušnega sistema ob pritisku na gumb start. Pa tudi zaradi bliskovito hitrega samodejnega osemstopenjskega menjalnika, ki ob ročnem prestavljanju z
obvolanskima ročicama poskrbi za prijeten sunek v hrbet. In, seveda, zaradi vseh radosti, ki jih v kombinaciji s 340 konji oziroma 250 kW in 500 Nm navora prinaša pogon na zadnji kolesi.
Usnjeno oblazinjenje: 1.466 evrov, električni pomik sedežev s spominom: 1.002 evra, drsenje ob spremljavi vrstnega šestvaljnika: neprecenljivo. Za vse ostalo so tu navadni avtomobili.
Ena od prednosti kupejevske dvojke je kompaktnost, saj je zaradi krajše medosne razdalje in manjše mase še bolje vodljiva kot, denimo, kupe serije 4. Zato je bolj obvladljiva in še bolj zabavna, kar pa ne pomeni, da si ne zasluži spoštovanja. Ravno nasprotno. V normalnem in športnem načinu je vožnja lahko hitra in ubrana, saj sistem za nadzor stabilnosti vselej tako hitro poseže v dogajanje, da avtomobil ohranja začrtano smer. A tu je še način sport+, pri katerem se vklopi dinamični nadzor
sistema proti zdrsu DTC, ki omogoča drsenje oziroma odnašanje zadka, a le dokler ocenjuje, da je dovolj varno. To pomeni, da ob odločnem pritisku na plin dovoli toliko prekrmiljenja, da mora voznik z volanom popraviti smer, a ne toliko, da bi avtomobil ušel izpod nadzora. To zagotavlja zelo zabavna speljevanja in poživljajoče trenutke med ovinki, saj motorju brez nenadnega odvzemanja moči omogoča 'izlete' v visoke vrtljaje, kjer dobesedno pobesni. Za najbolj adrenalinske trenutke, ki si jih
lahko privoščijo bolj izkušeni (upamo, da ne le zelo samozavestni) vozniki, pa je z daljšim pritiskom na gumb sistema za nadzor stabilnosti na voljo tudi popoln izklop elektronike. Ta omogoča preizkus posebne likovne tehnike "guma na asfalt" in upodabljanje različnih krivulj ter celo priljubljenih 'krofov'. Seveda so na suhem in ne pregladkem asfaltu mogoče tudi izstrelitve v ravni črti, ki vas lahko pripeljejo do stotice v 4,6 sekunde in do končnih 250 kilometrov na uro.
Užitkov in veselja polna, kaj polna, zvrhana skleda, torej. Ob naštetem pa je BMW-jev najmanjši kupe tudi čisto uporaben avtomobil. Na zadnji klopi omogoča preprosto namestitev dveh otroških sedežev in ponuja 390 litrov prostora za prtljago. V normalnem načinu je vsakdanje uglajen, v varčnem eco pro pa tudi le zmerno žejen. Ob priganjanju je sicer zahteval nekaj več kot 14 litrov na 100 kilometrov, ob umirjeni vožnji pa je šlo zlahka pod deset.
Do dileme pridemo le pri končni ceni, ki se je z osnovnih 51 povzpela na dobrih 66 tisočakov. To je le sedem tisoč evrov manj kot je stal naš testni, prav tako bogato opremljeni M2, ki pa je dokazano rodovniški športnik in s tem razred zase.
BMW M240i M performance |
Vozilo in motor: kupe, 2 vrat, 4 sedeži; Motor: turbobencinski, vrstni šestvaljnik, 2998 ccm, 250 kW (340 KM) pri 5500/min, 500 Nm pri 1520–4500/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na zadnji kolesi; EuroNCAP: preizkus ni bil opravljen. |
Velikost: 4454 x 1774 x 1408 mm; Medos. razdalja: 2690 mm; Pnevmatike: spredaj 225/35 R18, zadaj 245/30 R19; Masa/nosilnost: 1560/435 kg; Prtljažnik: 390 l. |
Največja hitrost: 250 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 4,6 s; Poraba goriva (EU): 9,4/5,8/7,1 l/100 km; Povprečje na testu: 11,9 l/100 km; Izpust CO2: 163 g/km. |
Cena: osnovni model (218i): 29.900 €, testno vozilo: 66.587 €; BMW Vertriebs GmbH, podružnica Ljubljana. |
zmogljivosti, motor, menjalnik, zvok, vozne lastnosti | serijska oprema, končna cena | brez napak |
Oznake:
- BMW
- kupe
- M performance
- M240i
- šestvaljnik
- test