BMW M5
To je novi M5 s 600 “konji” in štirikolesnim pogonom
BMW je končno uradno predstavil novo generacijo besne limuzine z oznako M5. Ta v najnovejši izdaji iz osemvaljnika iztisne kar 600 “konjičev” in ji prvič prenaša na vsa štiri kolesa.
Torek, 22. avgust 2017
Novi BMW M5 je pričakovano prava poslastica za zasvojence z bencinskimi hlapi. Opremljen je s 4,4-litrski berncinkim V8 strojem z dvema turbinama, ki razvije 441 kilovatov (600 KM) in 750 Nm največjega navora. Pogon je prvič v zgodovini speljan k vsem štirim kolesom z novim štirikolesnim pogonom M xDrive prek osemstopenjske avtomatike. Seveda pa ne gre za običajen štirikolesni pogon, temveč za biser tehnike, ki v sodelovanju z aktivno zaporo difereneciala omogoča izbiro različnih načinov vožnje, med drugim tudi s prenosom celotnega navora le na zadnji kolesi.
Vse to mu zagotavlja pospešek do stotice v 3,4 sekunde ter v le 11,1 sekunde do 200 km/h. Končna hitrost je elektronsko omejena na 250 km/h, pri čemer jo paket M Driver’s Package sprosti na dirkaških 305 km/h. Kljub vgradnji štirikolesnega pogona je novi M5 s 1.855 kilogrami skupne mase občutno lažji od predhodnega modela.
Od običajnih petic se posebnež z oznako M loči po šprotnih odbijačih, posebnih vzvratnih ogledalih, strehi iz z ogljikovimi vlakni ojačane plastike (CFRP) ter usmerjevalniku zraka in štirih izpušnih ceveh na zadku. Piko na predstavljajo 19-palčna platišča in modre zavorne čeljusti, kar je mogoče za doplačilo nadgraditi z 20-palčnimi platišči in zavorami iz keramike in ogljikovih vlaken.
V notranjosti najbolj izstopata M volanski obroč ter prestavna ročica, kabino pa krasijo tudi aluminijasti vstavki ter v posebno usnje odeti športni sedeži. Slednje je mogoče zamenjati z M multifunkcijski sedeže, ki zagotavljajo še bolj izrazito bočno oporo telesa.
Osnovni model bo v Nemčiji na prodaj od septembra za najmanj 117.900 evrov, medtem ko bo treba za primerek iz omejene serije odšteti še slabih 20 tisočakov več.