BMW X1 xDrive25d
Ko denar ne šteje
- X1 z najmočnejšim turbodizlom do stotice skoči v 6,6 sekunde in porabi okoli sedem litrov
- Z bogato opremo je zelo drag – cena se z osnovnih 45 zlahka dvigne na 60 tisočakov
Torek, 28. februar 2017
Na prvem testu novega X1 (AF196) smo ugotovili, da kljub povsem novi, za BMW netipični zasnovi ponuja temeljne lastnosti, po katerih slovijo Bavarci. Novi X1 je namreč zasnovan na minijevi platformi, ki je v osnovi namenjena pogonu na sprednji kolesi. Zato tudi motor ni vgrajen vzdolžno, temveč prečno, in ima namesto ZF vgrajen Aisinov osemstopenjski samodejni menjalnik. Ta deluje logično in hitro ter tvori odlično kombinacijo s štirikolesnim pogonom z električno podprto lamelno sklopko.
Bistveno pri tem je, da se vozniku ni treba ukvarjati z delovanjem pogona, ki po potrebi neopazno pošilja do 50 odstotkov navora na zadnjo os, avtomobil pa je odlično vodljiv in naklonjen dinamični vožnji.
Najmočnejši turbodizel v ponudbi X1 je zelo zmogljiv in varčen, a malce prehrupen in ne dovolj uglajen.
Na testu različice xDrive20d smo ugotovili tudi, da je dvolitrski turbodizel s 140 kilovati (190 KM) več kot dovolj zmogljiv, a vrh ponudbe predstavlja njegova močnejša različica, ki zmore kar 170 kilovatov (231 KM) in 450 Nm navora. S tem strojem je X1 resnično hiter, saj do stotice potrebuje le 6,6 sekunde in doseže končno hitrost 235 kilometrov na uro. Motor se prebudi in odločno potegne že pri 1.500 vrtljajih, kar v kombinaciji s hitrim samodejnim menjalnikom omogoča zelo dinamično
vožnjo. Kljub temu je precej varčen. Na testu je od nas zahteval 7,2 litra plinskega olja na 100 kilometrov. Zmoti le razmeroma hrupno in neuglajeno delovanje, ki smo ga opazili tudi pri drugih hišnih modelih s tem agregatom in premijski znamki ni ravno v ponos.
Premijska pa je vsekakor cena. Serijsko opremljeni X1 xDrive25d stane 44.760 evrov, z dodatki, med katerimi velja omeniti električno nastavljiva sprednja sedeža s spominom, guidance paket z led žarometi in projekcijo podatkov na vetrobransko steklo ter paket za pomoč pri vožnji, ki vključuje asistent za uravnavanje hitrosti stop & go, pa gre cena lahko v višave, tudi čez 60 tisočakov. Pa saj niste mislili, da bi najmanjši, a bogato opremljeni bavarski SUV lahko bil poceni?
BMW X1 xDrive25d |
Vozilo in motor: kšportni terenc, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1995 ccm, 170 kW (231 KM) pri 4400/min, 450 Nm pri 1500/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5 |
Velikost: 4439 x 1821 x 1598 mm; Medos. razdalja: 2760 mm; Pnevmatike: 225/50 R18; Masa/nosilnost: 1650/570 kg; Prtljažnik: 505–1550 l. |
Največja hitrost: 235 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 6,6 s; Poraba goriva (EU): 5,8/4,6/5,0 l/100 km; Povprečje na testu: 7,2 l/100 km; Izpust CO2: 132 g/km. |
Cena: osnovni model (sDrive18i): 31.950 €, testno vozilo: 60.896 €; BMW Vetriebs GmbH, podružnica Ljubljana. |
zmogljivosti, vozne lastnosti, poraba goriva | cena | brez napak |