BMW X2 xdrive25d M sport X
X po novem receptu
- Med športno-terenskimi križanci je nedvomno precej bolj športen kot terenski
- Z zmogljivim turbodizlom s 170 kW (231 KM) do stotice pospeši v 6,7 sekunde
- Cena je izjemno pogumno postavljena, saj takšen X2 v osnovi stane kar 53 tisočakov
Sobota, 23. junij 2018
Formula je znana: X2 je, v grobem, kupejevska verzija X1. Malce manjši, nižji, bolj trendovski in za spoznanje manj uporaben. Saj veste, tako kot X6 v primerjavi z X5, X4 v primerjavi z X3 … A vseeno; X2 ni njun (naj)manjši derivat, temveč ubira precej samosvoje oblikovne linije. Obrnjeni ledvički, ogromna reža v sprednjem odbijaču, zajeten C-stebriček s hišnim logotipom … Pri BMW-ju celo pravijo, da nima neposrednega tekmeca in da nekako orje ledino novega razreda, a bodimo pošteni: cilja neposredno na jaguarja E-pace in range roverja evoque.
Kot majhen, dobrega 4,3 metra dolg terenski križanec temelji na platformi s prečno postavljenim motorjem in v osnovi sprednjim pogonom, enaki kot mini countryman. A kljub temu je X2 zaradi drugače nastavljenih vzmeti, blažilnikov in drugih elementov podvozja samosvojega duha.
Med vožnjo je zelo čvrst, izjemno natančen in pričakovano športen, a med ovinki zaradi same narave športno-terenskega križanca in z njim povezanega višjega težišča vseeno manj prepričljiv. V zelo zaprtih zavojih se zdi malce neroden, a se odlično znajde na odprti podeželski cesti, kjer nudi obilo vozniških užitkov in z natančnim volanom, odzivnostjo ter čvrstim podvozjem resnično prepriča. Davek plača udobje, kjer se je testni X2 odrezal slabše od pričakovanj, saj je zlasti pri blaženju
kratkih udarcev s ceste premalo učinkovit.
Z zasnovo trendovskega, kupejevsko-terenskega križanca sledi jaguarju E-pace in range roverju evoque.
Je ravno toliko višji, da boste udobneje sedli na sedež, pa tudi sama oblika presenetljivo malo krni notranjo prostornost. Celo na zadnjih sedežih bosta brez večjih kompromisov sedela dva odrasla človeka, otroka še toliko bolj udobno. Morda se bosta pritoževala le nad visokimi boki in ozkimi stranskimi stekli, medtem ko voznika še najbolj zmoti zajeten C-stebriček, ki precej okrni preglednost. Temeljito obdelan prtljažni prostor (žepi, kljukice …) meri uporabnih 470 oziroma ob zloženih
zadnjih sedežih 1.355 litrov, kar ne pušča odprtih želja. Pikolovci bi se morda obregnili le ob nekoliko manjšo odprtino, a naj vam prišepnemo: večina trgovin ob nakupu hladilnika nudi brezplačno dostavo.
Notranjost je, za razliko od zunanje podobe, manj samosvoja in večinoma povzeta po X1. To pomeni malce bolj preprosto arhitekturo, a zato kakovostne materiale in izdelavo ter najsodobnejše varnostne in druge sisteme. Večopravilni vmesnik z vrtljivim gumbom in dodatnimi stikali med sprednjima sedežema ter večnamenskim, na dotik občutljivim zaslonom na sredinski konzoli še vedno sodi med najboljše ta hip. Zaradi izdatno nastavljivega sedeža in volana je ergonomija, ne glede na telesna razmerja
voznika, zelo dobra. Prijetno debel volanski obroč odlično sede v roke, manj navdušeni smo bili nad sedeži, kjer se pozna, da X2 sodi med majhne predstavnike te znamke. Precej ozki in trdi so primerni predvsem za krajše vožnje in kot celota ne nudijo pričakovanega udobja.
Zaradi čvrstega podvozja so vozne lastnosti pričakovano odlične, a toliko bolj trpi udobje.
Zato pa je toliko bolj prepričljiv dvolitrski turbodizelski stroj, ki pod oznako 25d razvije odločnih 170 kW (231 KM) in omogoča, da tako motoriziran X2 stotico doseže v manj kot sedmih sekundah. Za učinkovit prenos moči na podlago poskrbi štirikolesni pogon, dobro se ujame tudi z osemstopenjsko avtomatiko z možnostjo ročnega menjavanja prestav bodisi s potiskanjem ročice naprej in nazaj bodisi s stikali na volanskem obroču. Kljub odličnim zmogljivostim ostaja pričakovano zmerne žeje, le
preglasen in preveč robat je – tu imajo pri BMW-ju še veliko možnosti za izboljšave.
Jasno, X2 sledi sodobnim trendom mestnega terenca oziroma križanca in v poplavi teh stavi na preizkušene BMW-jeve adute. Brez dvoma je ta hip eden najbolj vročih predstavnikov tega segmenta, s čimer do neke mere vsaj malo upraviči zelo samozavestno postavljeno ceno.
BMW X2 xdrive25d M sport X |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1995 ccm, 170 kW (231 KM) pri 4400/min, 450 Nm pri 1500-3000/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5 |
Velikost: 4360 x 1824 x 1526 mm; Medos. razdalja: 2760 mm; Pnevmatike: 255/50 R18; Masa/nosilnost: 1660/595 kg; Prtljažnik: 470–1355 l. |
Največja hitrost: 237 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 6,7 s; Poraba goriva (EU): 5,9/4,9/5,3 l/100 km; Povprečje na testu: 6,5 l/100 km; Izpust CO2: 139 g/km. |
Cena: osnovni model (X2 sdrive18i standard): 34.700 €, testno vozilo: 68.619 €; BMW Vertriebs GmbH, podružnica Ljubljana. |
videz, vozne lastnosti, zmogljivosti, poraba goriva | trdo podvozje, sedeži, robat motor | brez napak |
Oznake:
- BMW
- M sport X
- štirikolesni pogon
- test
- turbodizel
- X2
- xdrive25d