BMW X3 xDrive30d M sport
Zlati rez
- X iz sredine ponudbe je po novem oblikovno manj robat in na račun večje dolžine nekoliko prostornejši
- Varljivo eleganten videz dobro prikriva, da zna biti na terenu zelo dober plezalec
- Gladko delovanje in zvrhana mera moči sta glavni odliki trilitrskega dizelskega šestvaljnika
Sobota, 4. avgust 2018
Priznamo, o novih BMW-jih, pa tudi o veliko drugih prestižnih avtomobilih, je po svoje težko zapisati vrstice, ki bi jim delale pravico. Vrhunski (predvsem nemški) avtomobilski izdelki so danes že tako dovršeni, da se moramo zares potruditi, da najdemo kakšno konkretno zamero. Za primer vzemimo BMW X3, ki je bil že v predzadnji generaciji izjemno dovršen izdelek, popolnoma nova pa je vse skupaj uspela še nadgraditi. V bogato opremljeni testni izvedbi s trilitrskim šestvaljnikom v nosu je to še toliko bolj očitno.
Za izrazom zlati rez se skriva zapletena Evklidova matematika, njegov zelo posplošen sodobni pomen pa označuje neke vrste popolno razmerje mer in oblik. In novi X3 je z bolj harmonično zunanjo podobo temu idealu bližje kot kdaj koli prej. Šest centimetrov dolžinskega dodatka je ravno prav, da je videti nižji in bolj športen, kar nekaj zaslug pri tem imajo tudi lepše zaobljeni robovi. Za razliko od prejšnjih, še posebej od prve generacije, pri tem X3 nobena oblika ni moteče izstopajoča. Odvisno od okusa je to dobro ali slabo, matematika pa objektivnosti itak ne pozna in se prav po nemško drži hladnih dejstev in resnic.
V pravkar opisanem tonu je oblikovana tudi notranjost avtomobila, s temno monotonostjo in izjemnim občutkom za preciznost ter kakovost izdelave. Seveda je kupcem na voljo marsikaj, le izbrati (in plačati) morajo. V testnem avtomobilu je pljusk barve priskrbelo živo oranžno-rjavkasto usnje na sedežih in vratnih oblogah, sicer pa je vse skupaj bolj ali manj črne barve. Ne glede na odtenek je splošno počutje v kabini vrhunsko, za kar gre zasluga tudi izjemno dovršeni ergonomiji. X3 je tiste
sorte avtomobil, pri katerem se počutiš domače od prvega trenutka, ko se vanj usedeš. Vsi gumbi so na pravem mestu in jasno razumljivi, po našem mnenju je tudi vrtljivi gumb na sredinski konzoli za zdaj še vedno najboljša rešitev v avtomobilski industriji. Seveda pomaga, da prek njega upravljate dovršeni multimedijski sistem najnovejše generacije. To je le eden od jasnih znakov, da se izplača biti v sorodu z bavarsko petico, s katero si tudi sicer deli kar nekaj ključnih sestavnih
delov.
Sorodstvene vezi z limuzinsko serijo 5 se poznajo v vožnji, kjer X3 ponuja odlično zmes udobja in športne dinamike.
BMW-jev popravni izpit pri prostornosti je X3 prestal z odliko, saj je prostora dovolj za vseh pet potnikov (trije odrasli zadaj le pogojno) in njihovo prtljago (550/1600 litrov). Še za telefone, polnilne kable in druge drobnarije je polno predalčkov ter odlagalnih mest. Znotraj družine X verjetno ponuja najboljši izkoristek prostora.
Ko smo že pri izkoristku, bi bil prav gotovo bolj preudarna izbira zmogljiv dvolitrski turbodizel, a priznamo, da tu z veseljem pustimo zmago čustvom. Šest valjev v vrsti, trije litri prostornine in 195 kilovatov (265 KM), vključno z značilnim neobremenjenim hrumenjem, je brez sence dvoma boljša izbira. Če si lahko privoščite približno dvanajst (!) tisočakov doplačila. A poleg nadnaravne uglajenosti za ta denar dobite tudi pravico bahanja s 5,8-sekundnim pospeškom do sto in največjo hitrostjo 240 km/h. Poraba? Devet bo dovolj tudi za kaj bolj drznega, sicer pa se da pazljivo voziti s povprečjem pod sedmimi litri na 100 kilometrov. Še ena v korist večjemu motorju – povezan z odlično 8-stopenjsko avtomatiko po potrebi poganja vsa štiri kolesa.
Zlati rez, tako pri videzu kot voznih lastnostih, ki so preklemansko blizu popolnim, da o svilenem šestvaljniku sploh ne govorimo. Žal pa takšen X3 zahteva še en rez, ne zlat, ampak drag kot zlato. Naredi ga v denarnico. S ceno 94.650 evrov prav močnega in bolečega!
BMW X3 xDrive30d M sport |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni šestvaljnik, 2993 ccm, 195 kW (265 KM) pri 4000/min, 620 Nm pri 2000/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4708 x 1891 x 1676 mm; Medos. razdalja: 2864 mm; Pnevmatike: 245/45 R19; Masa/nosilnost: 1895/605 kg; Prtljažnik: 550–1600 l. |
Največja hitrost: 240 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 5,8 s; Poraba goriva (EU): 7,0/5,4/6,0 l/100 km; Povprečje na testu: 9,7 l/100 km; Izpust CO2: 158 g/km. |
Cena: osnovni model (xDrive20i): 49.900 €, testno vozilo: 94.650 €; BMW Vertriebs GmbH, podružnica Ljubljana. |
zmogljivosti, motor, menjalnik, vozne lastnosti | dostop do zadnje klopi, končna cena | brez napak |