BMW X4 xdrive20d
Ko je X6 prevelik …
- Oblikovno je podobno privlačen, a zaradi manjših mer manj postavljaški kot X6
- Kljub osnovnemu dizelskemu motorju lahko hitro lahko postane (pre)drag
Nedelja, 15. januar 2017
"Ti, tale beemve, ki ga dobiš na test prihodnji teden … je frajerski ali uporaben?" me je vprašala. Frajerski, saj je kupe, a tudi uporaben – vem, kaj je mislila; na pragu pete dekade je višji položaj sedenja, kot kaže, že precej zaželena lastnost. X4 združuje točno to, je pa res, da je zaradi kupejevske strehe in plitvega prtljažnika (ki pa vseeno sprejme 500 oziroma 1.400 litrov) manj uporaben od sestrskega X3, s katerim si deli osnovo, večino tehnike in še marsikaj drugega. Vključno z
dvolitrskim turbodizelskim motorjem, kakršnega smo preizkusili tokrat in ki predstavlja vstopno, pod črto morda najbolj ustrezno (racionalno?) izbiro v tem avtomobilu.
Prilagodljivi led žarometi, ki zahtevajo skoraj dva tisočaka doplačila, delujejo resnično odlično.
Štirivaljnik nove generacije razvije moč 140 kW (190 KM), kar je dovolj za suverene zmogljivosti, kombinacija z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom je udobna, a ob močnejšem pritisku na plin tudi odločna – skoraj na ravni dvosklopčnega menjalnika. Je pa res, da je motor takrat glasnejši od pričakovanj, pa tudi v prostem teku ni ravno zgledno tih. Zato pa prepriča z zmerno porabo goriva, saj smo med testom v povprečju porabili dobrih sedem litrov na sto kilometrov. Ob precejšnji masi,
štirikolesnem pogonu in ne ravno najlažji desni nogi (priznamo, X4 zaradi svojih odličnih voznih lastnosti ustreza dinamičnemu vozniku) zelo soliden rezultat.
Skratka, kot pravi BMW je tehnično odličen, s temu primernimi voznimi lastnostmi, prestižen in ne nazadnje tudi znamki primerno postavljaški. Obenem je manjši od X6 in zato za nekatere celo, khm, racionalna izbira, čeprav je to, glede na njegovo zasnovo, še bolj pa na ceno (več kot 50, z dodatki testnega avtomobila celo preseže 75 tisočakov!), malce težje razumeti.
BMW X4 xdrive20d |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1995 ccm, 140 kW (190 KM) pri 4000/min, 400 Nm pri 1750–2500/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: vsa štiri kolesa; EuroNCAP: /. |
Velikost: 4671 x 1881 x 1624 mm; Medos. razdalja: 2810 mm; Pnevmatike: spredaj 245/45 R19, zadaj 275/40 R19; Masa/nosilnost: 1745/590 kg; Prtljažnik: 500–1400 l. |
Največja hitrost: 212 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,0 s; Poraba goriva (EU): 5,7/5,0/5,2 l/100 km; Povprečje na testu: 7,6 l/100 km; Izpust CO2: 138 g/km. |
Cena: osnovni model (X4 xDrive20d): 50.850 €, testno vozilo: 75.543 €; BMW Vertriebs GmbH, podružnica Ljubljana. |
vozne lastnosti, ergonomija v kabini | cena, glasen motor | brez napak |
Oznake:
- BMW
- športni terenec
- SUV
- test
- turbodizel
- X4 xdrive20d