Avto.info

Tovarna moči

TEST IN OCENA: BMW X5 M competition

Najzmogljivejši serijski X5 vseh časov s 626 »konji« daje vtis, da se poigrava z zakoni fizike. Le 3,8 sekunde traja, da se skoraj 2,4 tone težka pošast z mesta izstreli do 100 km/h. Mešanica športnosti in prestiža je vselej občutna, saj ne pozna kompromisov.

Avtor: Gašper Stamač / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 27. februar 2021

Ena od osnovnih nalog športnih terencev je izstopanje iz avtomobilskega povprečja, in BMW X5 to od nekdaj počne zelo dobro. A obstaja razlika med opozarjanjem nase in brezsramnim kričanjem za nemoteno pozornost. Tega tako dobro kot takšen X5 ne počne prav veliko avtomobilov.

Jasno, da to ni »običajni » X5, ampak posebnež v vsakem pomenu besede. Navzven je videti kot bodibilder, ki celo za obisk lokalnega Hoferja z obvezno torbico okoli pasu obleče najbolj oprijeto majico in ultrakratke hlače, da vsi vedo, da je bil danes dan za stegna. Tega se X5 M competition ne sramuje, ampak si pozornost zagotavlja z 21-palčnimi kolesi (zadaj celo 22), agresivnimi spojlerji ter obrobami in črno masko. Očitno je nekoliko več dela vložil v zadnjico, ki v oči ne bode le s štirimi orjaškimi zaključki izpušnih cevi, temveč videzu primerno tudi zaropota. Kako ne bi, ko pa skoznje jezo stresa 4,4-litrski prisilno polnjen 8-valjnik s 460 kilovati (626 KM)! Številka in športni izpušni sistem veljata za izvedbo competition, ki še malce navije motor osnovnega X5 M z »le« 441 kilovati (600 KM).

V vsakdanjih situacijah se obnaša kot dvigovalec uteži v partiji namiznega tenisa. Žogico sicer lahko zabije z izjemno močjo, a jo le redko pravočasno ujame!


Moči in navora, tega je kar 750 Nm že pri 1.800 vrtljajih, je dovolj, da se do stotice požene v le 3,8 sekunde. Ne le impresivno, ampak šokantno hitro, če upoštevamo, da avtomobil tehta 2.385 kilogramov. Še bolj znanje o naravnih zakonih zamajeta suverenost in hitrost, s katerima takšen X5 odpelje ovinek. Ne gume, ampak valjarji dimenzij 295/35 R21 spredaj in 315/30 R22 zadaj se zdijo samolepilni, pri čemer za učinkovitost prenosa moči na podlago skrbi štirikolesni pogon z nadgradnjo posamičnega (vektorskega) doziranja za vsakega od zadnjih koles. Tudi občutek na volanu je, čeprav malce posreden, presenetljivo dober, upravljanje pa natančno. V oddelku M so podvozje res dobro nastavili. To je dobro, a po drugi strani slabo, saj je za športno dirkaški oddelek udobje umazana beseda. Pri ostalih različicah čudežno prilagodljivo podvozje je v tem primeru naletelo na malenkost prevelik zalogaj. Tudi vsakdanja vožnja namreč v vsakem trenutku da vedeti, da ima avtomobil športne ambicije. Razumljivo, če gre za športni kupe, a vseeno pretirano, ko je treba živeti s skoraj petmetrskim športnim terencem.

Sicer se nad praktičnostjo in prostornostjo ne moremo pritoževati. Spredaj ali zadaj se tudi na izrazito športnih sedežih sedi vrhunsko in udobno, medtem ko prtljažnik sprejme zajetnih 650 litrov prtljage. Dostop do nje olajša dvodelno odpiranje, obakrat s pomočjo elektrike. Jasno, da je tudi sicer vse, kar je lahko, elektrificirano in pomeni jagodni izbor vsega, kar BMW lahko ponudi. Kar je posebnost modela z oznako M, sta rdeči ušesci na volanu z napisi M1 in M2. To sta bližnjici, ki omogočata, da se iz razmeroma krotkega prelevi v podivjanega športnika. Stopnja trdote podvozja, odzivnosti pogonskega sklopa in poseganja elektronike je odvisna od prednastavljenih parametrov, ki se jih da prilagoditi lastnim željam in pogumu. Prav ta in dobršna mera vozniškega znanja sta namreč ob izklopljeni elektroniki in nastavitvi pogona v prid zadnjemu kolesnemu paru še kako potrebna. Tovarna moči v dvesto tisočakov vrednem tehnološkem presežku namreč ni namenjena nedeljskim voznikom!
 

BMW X5 M competition
 Vozilo in motor športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, osemvaljnik, 4.395 ccm, 460 kW (626 KM) pri 6.000/min, 750 Nm pri 1.800/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4.938 x 2.015 x 1.748 mm; Medos. razdalja: 2.975 mm; Pnevmatike: 295/35 R21 spredaj in 315/30 R22 zadaj; Masa/nosilnost: 2.385/615 kg; Prtljažnik: 650/1.870 l.
  Največja hitrost:  250 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 3,8 s; Poraba goriva (EU): 12,8 l/100 km; Povprečje na testu: 19,7 l/100 km; Izpust CO2: 292 g/km.
  Cena:  osnovni model (X5 xDrive25d): 71.050 €, testno vozilo: 207.896 €; BMW Vertriebs GmbH, podružnica Ljubljana.
brutalne zmogljivosti, zvok motorja okornost v vsakdanjih situacijah, poraba brez napak

Oddaj komentar

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Spor zaradi parkirišča za stanovalce: Sosedje so mu v garaži zazidali BMW

V središču madridskega okrožja Chamberí, kjer se iskri kot v večini velikih sta
Novice

Keanu Reeves zaradi Akrapoviča prispel v Slovenijo

Po poročanju portala 24ur je znani ameriški igralec Keanu Reeves pred dvema dnevom
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.