Citroën C3 aircross
Električni je cenejši od hibrida!
Uspešnemu prihodu citroëna C3 na naš trg je sedaj sledil še daljši C3 aircross, katerega dolžinski dodatek omogoča namestitev dodatne vrste sedežev ali pa družinsko priročnost večjega prtljažnega prostora.
Četrtek, 8. maj 2025
C3 aircross je Citroënov odgovor na vse večjo potrebo po množicam cenovno dosegljivih družinskih avtomobilih, tudi električnih. Kompaktni križanec, katerega bližnji sorodnik je tudi manjši C3, sloni na preprosti platformi smart car, ki dovoljuje uporabo klasičnih bencinskih motorjev, pa tudi popolnoma električnih in »vmesnih« hibridnih izvedb.
Oblikovno je C3 aircross zelo podoben običajnemu C3, zato je sprednji del sodoben in oglato robusten, medtem ko pogled z boka izda, da je bil avtomobil konkretno podaljšan. V dolžino namreč meri 4,39 metra oziroma 23 centimetrov več kot aktualni model. Predvsem širina 1,79 metra izdaja, da gre za zasnovo kompaktnega modela, a so mu namenili dodatnih sedem centimetrov v medosju, zato razdalja med sprednjimi in zadnjimi kolesi znaša 2,67 metra.
Notranjost predstavlja evolucijo oblik, ki smo jih videli že pri novem C3, z nekaj novimi materiali in prvič tudi s projekcijskim zaslonom. Osnovne različice so opremljene z nosilcem za pametni telefon in brezžično povezavo, bogatejše pa s 26-centimetrskim (10,25-palčnim) osrednjim zaslonom na dotik.
Prostornost je njegov velik adut, še posebej če gre za petsedežno različico, ki v prtljažniku ponuja od 460 do 1.600 litrov prostora. Če sta v vozilo nameščena dodatna dva sedeža v tretji vrsti (doplačilo 850 evrov), ostane le še 40 litrov prostora, oziroma 330 litrov, če sta sedeža pospravljena. Tu je potrebno dodati, da opcija tretje vrste sedežev ni na voljo pri električni izvedbi.
Blagi hibrid je opremljen z 1,2-litrskim trivaljnikom z 48-voltnm omrežjem in z močjo 107 kW (145 KM). Serijsko je povezan z dvosklopčnim menjalnikom e-DCT. Vstopno izbiro bo predstavlja 1,2-litrski bencinski trivaljnik s 74 kW (101 KM) v kombinaciji s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom. Popolnoma električno izvedbo poganja motor s 83 kilovati (113 KM) v kombinaciji z baterijo s kapaciteto 44 kWh, ki obljublja okoli 300 kilometrov dosega. Jeseni bo na voljo tudi zmogljivejša baterija s kapaciteto 54 kWh za okoli 400 kilometrov dosega.
Slovenskim kupcem je novi C3 aircross po ceniku na voljo za 18.490 evrov, kar se z izbiro financiranja zniža na 16.990 evrov. Najcenejši hibridni model je na voljo s srednjim paketom opreme plus in stane 23.550 evrov (22.060 s financiranjem), po odšteti eko subvenciji in popustu za financiranje pa popolnoma električni ë-C3 aircross z osnovno opremo you stane le 17.990 evrov, medtem ko plus še vedno ne preseže meje dvajsetih tisočakov.
Več o novem C3 aircross si preberite v tiskani izdaji revije Avto fokus (AF310).