Citroën e-berlingo
Nov obraz in povečana električna avtonomija
Prenova berlinga je posegla na veliko področij, tako lepotno kot tehnično in pogonsko. Pri nas bo še vedno v klasični potniški ponudbi le električna različica.
Četrtek, 14. december 2023
Težko rečemo, katerega so se lotili najprej, a glede na zaporedje predstavitev lahko trdimo, da je bil najprej napovedani novinec citroën C3, njegove oblikovne poteze pa je za prenovo kopiral in uporabil še berlingo. Najbolj udarna novost je drzno oblikovana maska, ki je skupaj z odbijačem izdelana enega kosa.
Glavna novost v notranjosti prenovljenega berlinga sta dva 25,4-centimetrska barvna zaslona, na voljo pa je tudi brezžična povezava z Apple CarPlay in Android Auto. Novo zasnovo in volan z ravnim dnom, ki končno le vključuje komande za avdio sistem in tempomat, veliko bolj kot nerodna obvolanska ročica predhodnika.
Še ena razveseljujoča novost so mehki sedeži Advanced Comfort s posebno tkanino, a bodo ti so na voljo le pri modelih z višjim paketom opreme.
E-berlingo bo še vedno na voljo v dveh karoserijskih dolžinah – M (dolžina 4,40 metra) in XL (dolžina 4,75 metra). Slednji bo imel dodatno vrsto sedežev, tako da bo postal 7-sedežnik. V prtljažniku bo preprejel do 4.000 litrov prtljažnega prostora pri vseh podrtih sedežih, razen voznikovega.
Kaj pa pogonska tehnika? Tudi tu so pri Citroënu zavihali rokave in vanj vgradili nekoliko večjo baterijo s 54 kWh (50 kWh neto). To mu po tovarniških podatkih omogoča še 320 kilometrov vožnje. To bo toliko lažje doseči, če bo avtomobil opremljen s toplotno črpalko, ki pri vseh različicah ni serijska. Ko se baterija začne prazniti, e-berlingo s 100 kW največje hitrosti omogoča polni od 0 do 80 odstotkov v 30 minutah, medtem ko je za popolno polnjenje 50 kWh baterije iz običajne domače polnilnice z močjo 7,4 kW potrebno sedem ur in pol. Nove so še ročice za upravljanje z regenerativnim sistemom.
V Evropi in posledično Sloveniji je berlingo na voljo le v popolnoma električni izvedbi (e-berlingo). Podjetniki pridejo na svoj račun s kombiniranimi modeli, ki ponujajo malenkost omejeno prostorsko omejeno kabino in ločen nakladalni prostor (N1).
Kdaj bo prenovljeni prostorski čudež na naših cestah za zdaj še ni jasno.