Citroën C-elysee blueHDi 100 shine
C-utilitaire
- Po prenovi ostaja prostorna in cenovno zanimiva limuzina, a ga dodatki lahko močno podražijo
- Preizkušeni turbodizel tudi tokrat ni razočaral, bi si pa zaslužil šeststopenjski menjalnik
Sreda, 21. marec 2018
Ključ za uspeh nizkocenovnih limuzin je odlično razmerje med plačanim in dobljenim. Udobje za štiri odrasle potnike in možnost prevoza vse njihove prtljage za dobrih deset tisočakov je že samo po sebi mamljivo, pika na i pa je privlačna oblika, zaradi katere C-elysee na cesti ni videti kot avtomobil vzhodnjaških siromakov. Po rahli lepotni prenovi, ki mu je med drugim prinesla danes nujne led dnevne luči, to še toliko bolj drži.
Nekoliko drugačna zgodba ostaja notranjost, ki tudi po prenovi daje občutek izdelka nižjega ranga. Armatura in obloge vrat so izdelani iz trdih plastičnih materialov, oblikovno pa prav nič ne kaže na sorodnost z ostalimi modeli te znamke. Novost po prenovi je možnost izbire velikega barvnega zaslona na dotik, ki ponuja vstop v svet sodobne tehnologije, a tega testni avtomobil ni imel. Razumljivo, saj bi naprava z navigacijo in vzvratno kamero ceno dvignila za okrogel tisočak.
Največji kompromis pri cenovno ugodnem C-elyseeju je pomanjkljiva izbira sodobnih pripomočkov.
Nič manj boleč pa ni poskok cene na račun 1,6-litrskega turbodizelskega motorja s 73 kW (99 KM). Z izjemo le petstopenjskega ročnega menjalnika se je sicer dobro odrezal, a stane 1.630 evrov več od primerljivo zmogljivega bencinarja. S povprečno porabo 5,8 litra se je izkazal za zmernega, česar pa ne moremo trditi za njegov vpliv na končno ceno avtomobila. Če je zanj, tako kot v primeru testnega avtomobila, treba odšteti skoraj 16 tisočakov, hitro postane manj zvest svojemu utilitarnemu
poslanstvu in precej bolj 'elizejski'. Mi bi se odločili za eno od bencinskih izvedb z zmernim srednjim paketom opreme. Drugače je bolj smiseln nakup kakšnega 'uglednejšega' citroëna, ki ponuja več izbire pripomočkov s področja varnosti.
Citroën C-elysee blueHDi 100 shine |
Vozilo in motor: limuzina, 4 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1560 ccm, 73 kW (99 KM) pri 3750/min, 254 Nm pri 1750/min; Menjalnik: ročni, petstopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 3. |
Velikost: 4419 x 1748 x 1466 mm; Medos. razdalja: 2652 mm; Pnevmatike: 185/65 R15; Masa/nosilnost: 1090/495 kg; Prtljažnik: 506 l. |
Največja hitrost: hitrost: 183 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 10,8 s; Poraba goriva (EU): 4,6/3,3/3,8 l/100 km; Povprečje na testu: 5,8 l/100 km; Izpust CO2: 98 g/km |
Cena: osnovni model (puretech 83 live): 10.310 €, testno vozilo: 15.830 €; C Automobil Import, d. o. o., Ljubljana. |
prostornost, motor | ergonomija, oprema, cena | brez napak |
Oznake:
- blueHDi
- C-elysee
- Citroën
- limuzina
- turbodizel