Citroën berlingo M 1.5 blueHDi 100 feel
Predan prostoru
- Berlingo spet poudarja predvsem prostorno notranjost, manj udobje
- Turbodizelski motor s sto »konji« je precej glasen in ravno še dovolj zmogljiv
Torek, 28. maj 2019
Klasični družinski enoprostorci so v zadnjih izdihljajih, njihovo vlogo vse bolj prevzemajo najrazličnejši križanci. A prostorni družinski avtomobili, potniški dostavniki, ki na prvo mesto postavljajo prostor in šele nato udobje, ostajajo – njihovi aduti namreč še vedno prepričajo dovolj širok krog kupcev.
In teh ni malo. To med drugimi dokazuje Citroënov berlingo, ki je v svoji zadnji generaciji navzven postal bolj avtomobilski, v notranjosti pa ohranja vse dobre in malo manj dobre lastnosti klasičnega potniškega dostavnika. Tehnični dvojček peugeota rifterja (test v prejšnji številki) in opla comba na prvo mesto postavlja prostornost – vključno z zadnjimi sedeži in prtljažnim prostorom. V drugi vrsti so namesto klasične klopi nameščeni trije posamični sedeži, kar povečuje udobje, in tudi
trije otroci ne bodo vlekli slamic za sedenje na sredini. Prtljažnik s svojimi 600 litri zlahka pogoltne vso družinsko prtljago ter športne in druge pripomočke, vključno s kolesi. Velika odprtina in nizek prag omogočata enostavno nalaganje, (pre)nizko odpirajoča se vrata pa glavi že povprečno raščenega človeka grozijo z buško.
Berlingo ne skriva svojega dostavniškega porekla – z vsemi dobrimi in manj dobrimi lastnostmi vred.
Manjka praktičnih odlagalnih mest za drobnarije – zajetna polica nad vetrobranskim steklom in žepi v vratih resda pogoltnejo zelo veliko, a s ključi, denarnico ali mobilnim telefonom nimate kam. Še posebej smo pogrešali kakšno uporabno konzolo med sprednjima sedežema.
Količina opreme je stvar želja, potreb in globine denarnice, značaju berlinga pa »100-konjski« dizel popolnoma ustreza. Pri praznem avtomobilu je dovolj zmogljiv, pri bolj obremenjenem terja nekaj več priganjanja, a je po drugi strani s porabo pod sedmimi litri prijetno varčen, čeprav ne ravno zgledno zvočno zatesnjen. Petstopenjskemu ročnemu menjalniku dodatna stopnja prav gotovo ne bi škodila.
Takšen berlingo stane dobrih 20 tisoč evrov oziroma z upoštevanim popustom slabih 19 tisočakov, kar ob izrazito dostavniškem značaju, zgolj povprečno zmogljivem motorju in nič kaj razkošni opremi niti ni prav pretirano ugodno.
Citroën berlingo M 1.5 blueHDi 100 feel |
Vozilo in motor: potniški dostavnik, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1499 ccm, 75 kW (102 KM) pri 3500/min, 250 Nm pri 1750/min; Menjalnik: ročni, 5-stopenjski; Pogon: na prednji kolesi; EuroNCAP: 4. |
Velikost: 4403 x 1848 x 1844mm; Medos. razdalja: 2785 mm; Pnevmatike: 205/60 R16; Masa/nosilnost: 1573/692 kg; Prtljažnik: 597–2126 l. |
Največja hitrost: 171 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 12,3 s; Poraba goriva (EU): 4,8/4,0/4,3 l/100 km; Povprečje na testu: 6,8 l/100 km; Izpust CO2: 112 g/km. |
Cena: osnovni model (berlingo M blueHDi 75 live): 16.750 €, testno vozilo: 20.800 €; C Automobil Import, d. o. o., Ljubljana. |
prostorna notranjost, trije sedeži v drugi vrsti | glasen motor, odlagalna mesta za drobnarije | brez napak |