Avto.info

Dacia jogger hybrid

Zmogljiv hibrid po znanemu, žepu prijaznem receptu

Prvi Daciin hibridni avtomobil je postal jogger, ki bo s skupno močjo 103 kW (140 KM) pri nas na voljo le z najbogatejšo opremo extreme ter v izvedbi s sedmimi sedeži.

Četrtek, 2. marec 2023

Dacia z joggerjem vstopa v novo dobo, saj prvič v zgodovini ponuja klasičen hibridni pogonski sistem. Če odmislimo popolnoma električnega springa in možnost kombinacij s pogonom na plin, je doslej namreč njihova ponudba slonela na klasičnih bencinskih in dizelskih motorjih. Kot vso tehniko, so tudi to dobili iz Renaulta, a to ne pomeni, da gre za zastarel ali »preverjen« kos opreme, pač pa zelo sodoben in inovativen pogonski sklop.

Pod motornim pogonom skriva kombinacijo 1,6-litrskega bencinskega in električnega motorja. Bencinar ponuja 67 kW (91 KM) moči in 144 Nm navora, na isti gredi pa je tudi glavni elektromotor z močjo 36 kW (49 KM) in navorom 205 Nm. Skupna moč sistema znaša 103 kW (140 KM), kar pomeni, da gre za najbolj zmogljivo izvedbo joggerja v ponudbi.

Elektromotor služi za speljevanje, električno vožnjo in polnjenje baterije, drugi elektromotor pa je visokonapetostni zaganjalnik in generator s primerno funkcijo stabiliziranja delovanje menjalnika. Ta je samodejni, sekvenčne zasnove, a brez sinhronov in z več načini delovanja. Posebnost je, da nima sklopke, ampak vozilo vselej speljuje na elektriko, prednost takšne zasnove pa so manjše prekinitve dovajanja moči med menjavanjem prestav.

Baterija kapacitete 1,2 kWh je nameščena na mesto, kjer bi sicer našli rezervno kolo ali pri izvedbi na plin dodaten rezervoar. Zato je prostor za prtljago natanko enakih mer kot pri ostalih različicah joggerja. Kjer se od njih hybrid razlikuje pa je možnost kratkotrajne popolnoma električne vožnje. Prvotna naloga je seveda zagotavljanje najbolj učinkovitega delovanja obeh virov pogona (bencinskega in električnega) in rekuperacija energije. Tu so največji prihranki možni predvsem med vožnjo po mestih, kjer naj bi v idealnih pogojih kar do 80 odstotkov časa vozili le na elektriko in to tja do 70 km/h. Pri Dacii trdijo, da gre ob deklarirani porabi 4,9 litra (7-sedežna izvedba) za približno 40-odstotni prihranek goriva. Po nekaj sto prevoženih kilometrih, tako v mestu kot na avtocesti, nam je potovalni računalnik izpisal povprečje 5,3 litra, torej obljube očitno držijo. Sicer je v vožnji hibridni jogger pokazal poskočno naravo, mehko nastavljeno podvozje in samodejni menjalnik (pri drugih motorjih ni na voljo) pa kot nalašč za premagovanje daljših razdalj.

Najzmogljivejši jogger pa je v ponudbo romunske znamke prinesel še eno novost. Prvič je namreč pred voznika nameščena digitalna instrumentna plošča. Če smo pri drugih izvedenkah vajeni skromnosti, hibrid z njo ne bo pretiraval, saj bo pri nas na voljo le v najbolje opremljeni izvedbi extreme in še to le s sedmimi sedeži. Prostornost in funkcionalnost ostajata enaki, kar pomeni, da ob uporabi vseh sedežev ostane le 160 litrov prtljažnika, če sta odstranjena sedeža v tretji vrsti, prtljažnik meri 708 litrov. Z zlaganjem druge vrste pa lahko ponudi kar do 1.819 litrov.

Hibridni novinec bo pri nas na voljo v drugi polovici letošnjega leta in naj bi po besedah distributorja Grand Automotive prepričal nekje med tremi in petimi odstotki joggerjevih kupcev. Razlog za to leži v ceni, ki v Franciji znaša kar 26.500 evrov, pri nas pa se bo verjetno gibala okrog 25 tisočakov.

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.