Dacia jogger hybrid
Zmogljiv hibrid po znanemu, žepu prijaznem receptu
Prvi Daciin hibridni avtomobil je postal jogger, ki bo s skupno močjo 103 kW (140 KM) pri nas na voljo le z najbogatejšo opremo extreme ter v izvedbi s sedmimi sedeži.
Četrtek, 2. marec 2023
Dacia z joggerjem vstopa v novo dobo, saj prvič v zgodovini ponuja klasičen hibridni pogonski sistem. Če odmislimo popolnoma električnega springa in možnost kombinacij s pogonom na plin, je doslej namreč njihova ponudba slonela na klasičnih bencinskih in dizelskih motorjih. Kot vso tehniko, so tudi to dobili iz Renaulta, a to ne pomeni, da gre za zastarel ali »preverjen« kos opreme, pač pa zelo sodoben in inovativen pogonski sklop.
Pod motornim pogonom skriva kombinacijo 1,6-litrskega bencinskega in električnega motorja. Bencinar ponuja 67 kW (91 KM) moči in 144 Nm navora, na isti gredi pa je tudi glavni elektromotor z močjo 36 kW (49 KM) in navorom 205 Nm. Skupna moč sistema znaša 103 kW (140 KM), kar pomeni, da gre za najbolj zmogljivo izvedbo joggerja v ponudbi.
Elektromotor služi za speljevanje, električno vožnjo in polnjenje baterije, drugi elektromotor pa je visokonapetostni zaganjalnik in generator s primerno funkcijo stabiliziranja delovanje menjalnika. Ta je samodejni, sekvenčne zasnove, a brez sinhronov in z več načini delovanja. Posebnost je, da nima sklopke, ampak vozilo vselej speljuje na elektriko, prednost takšne zasnove pa so manjše prekinitve dovajanja moči med menjavanjem prestav.
Baterija kapacitete 1,2 kWh je nameščena na mesto, kjer bi sicer našli rezervno kolo ali pri izvedbi na plin dodaten rezervoar. Zato je prostor za prtljago natanko enakih mer kot pri ostalih različicah joggerja. Kjer se od njih hybrid razlikuje pa je možnost kratkotrajne popolnoma električne vožnje. Prvotna naloga je seveda zagotavljanje najbolj učinkovitega delovanja obeh virov pogona (bencinskega in električnega) in rekuperacija energije. Tu so največji prihranki možni predvsem med vožnjo po mestih, kjer naj bi v idealnih pogojih kar do 80 odstotkov časa vozili le na elektriko in to tja do 70 km/h. Pri Dacii trdijo, da gre ob deklarirani porabi 4,9 litra (7-sedežna izvedba) za približno 40-odstotni prihranek goriva. Po nekaj sto prevoženih kilometrih, tako v mestu kot na avtocesti, nam je potovalni računalnik izpisal povprečje 5,3 litra, torej obljube očitno držijo. Sicer je v vožnji hibridni jogger pokazal poskočno naravo, mehko nastavljeno podvozje in samodejni menjalnik (pri drugih motorjih ni na voljo) pa kot nalašč za premagovanje daljših razdalj.
Najzmogljivejši jogger pa je v ponudbo romunske znamke prinesel še eno novost. Prvič je namreč pred voznika nameščena digitalna instrumentna plošča. Če smo pri drugih izvedenkah vajeni skromnosti, hibrid z njo ne bo pretiraval, saj bo pri nas na voljo le v najbolje opremljeni izvedbi extreme in še to le s sedmimi sedeži. Prostornost in funkcionalnost ostajata enaki, kar pomeni, da ob uporabi vseh sedežev ostane le 160 litrov prtljažnika, če sta odstranjena sedeža v tretji vrsti, prtljažnik meri 708 litrov. Z zlaganjem druge vrste pa lahko ponudi kar do 1.819 litrov.
Hibridni novinec bo pri nas na voljo v drugi polovici letošnjega leta in naj bi po besedah distributorja Grand Automotive prepričal nekje med tremi in petimi odstotki joggerjevih kupcev. Razlog za to leži v ceni, ki v Franciji znaša kar 26.500 evrov, pri nas pa se bo verjetno gibala okrog 25 tisočakov.