Avto.info

Dizelski motorji

Kaj pomeni barva izpuha?

Nenavaden in netipičen dim, ki ga opazite v vzvratnem ogledalu, je le redko dober znak. Zbrali smo nekaj možnih razlogov in diagnoz, kaj se dogaja z vašim vozilom.

Avtor: Katja Šadl / Foto: arhiv
Ponedeljek, 16. oktober 2017

Vsak voznik osebnega avtomobila mora pričakovati, da se bo iz izpušne cevi kdaj pa kdaj malce 'pokadilo', predvsem lastniki dizelsko gnanih jeklenih konjičkov. Manjši in kratki izpusti niso nevarni, saj jih predvsem v hladnejših mesecih lahko povzroči nabiranje kondenza, zato naj vas nikar ne skrbi. Lahko pa dim in njegova barva opozarjata na nekatere težave, ki se pojavljajo pod motornim pokrovom – takrat postane zaskrbljenost popolnoma opravičena.

Črn dim – gorivo 'zaliva' motor

Iskra ob vžigu lahko povzroči zgorevanje le določene količine goriva – če je tega preveč, se neizgorel del vžge šele na svoji poti proti izpušnemu sistemu in tako nastane črn dim. Vse to je lahko posledica puščanja injektorja za gorivo (vbrizgalna šoba), okvare cevi povratnega voda goriva ali regulatorja goriva, ki se je zataknil in ostaja zaprt. Ravno tako lahko težave povzroča umazan zračni filter, ki namesto čistega zraka v zgorevalno komoro dovaja umazanega (zgorevanje pa bo zaradi prahu in druge umazanije tudi manj učinkovito, posledično bo oslabljen pospešek avtomobila). Načeloma velja, da je najlažje in najhitreje ugotoviti težavo ravno pri tej barvi izpušnega plina.

Moder dim – olje kaplja, kamor ne bi smelo

Modrikast odtenek dima se pogosto pojavlja v primerih, ko se olje pomeša z gorivom ali zrakom. To pomeni, da je olje zelo verjetno zašlo v valj in izgoreva skupaj z gorivom in zrakom. Omenjena mešanica lahko nastane zaradi nekaterih obrabljenih delov motorja, kot so valj, bati in ventili ter okvara tesnila (kot so na primer batni obročki, tefloni). Zaradi razlike v pritisku bo olje tudi skozi najmanjšo špranjo, ki je nastala kot posledica obrabe, pritekalo v zgorevalno komoro, kar lahko povzroči pomanjkanje kompresije v valjih in povišanje tlaka v bloku motorja – slednji ima zato tudi manjšo moč.

Moder dim se pogosto pojavlja pri okvarah, predelanih in prisilno polnjenih motorjih. S povečevanjem moči motorja se namreč hitreje obrabljajo posamezne komponente, s čimer se poveča možnost za puščanje olja.

Bel dim – lahko je resna okvara

Diagnostika 'na oko' je sicer lahko težavna v hladnih mesecih, ko avtomobil še v najboljšem stanju zaradi kondenzacije za seboj pušča bele oblačke. Toda če se izkaže, da le ni krivo vreme, se pripravite na slabo novico. Lahko gre namreč za okvaro tesnila glave motorja ali celo počeno glavo valja ali bloka (po navadi zaradi pregrevanja).

Tesnilo glave motorja je zasnovano tako, da ločuje sistem olja in hladilne tekočine, ki se izmenjujeta v batu za 'podmazovanje' in ohlajanje valja. Poči lahko zaradi pregrevanja ali pogostega 'navijanja' (vožnje pod previsokimi vrtljaji predvsem neogretega motorja). Olje in hladilna tekočina se nato zmešata, s čimer voda vstopi v valje. V motorju je podvržena zgorevanju, kar vodi v potencialno hude okvare, v izpušnem plinu pa je vidna kot para.

Milano, leta 1973

V času, ko so na svet prijokali naši dedki in babice pa vse do poznih sedemdesetih let, je bil gost oblak dima nekaj povsem normalnega in je pomenilo, da je z avtomobilom vse v redu. Toda svetovne metropole so se kmalu začele dušiti v oblakih izpušnih plinov, zato so bili proizvajalci avtomobilov prisiljeni k izdelavi čistejših motorjev. Danes so ti že tako izpopolnjeni, da izpuha s prostim očesom skorajda ne vidimo več. Razen, če pride do okvare …

Oddaj komentar

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Spor zaradi parkirišča za stanovalce: Sosedje so mu v garaži zazidali BMW

V središču madridskega okrožja Chamberí, kjer se iskri kot v večini velikih sta
Novice

Keanu Reeves zaradi Akrapoviča prispel v Slovenijo

Po poročanju portala 24ur je znani ameriški igralec Keanu Reeves pred dvema dnevom
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.