Avto.info

Električni sistem

Zakaj gremo na 48 voltov?

Zaradi vse številčnejših in energijsko zahtevnejših avtomobilskih porabnikov se obeta nov standard, ki bo napetost primarnega električnega sistema vozila z 12 povečal na 48 V.

Sreda, 10. januar 2018

Nekoč je bila električna napeljava v avtomobilih zelo preprosta – zaganjalnik, luči, kasneje smerniki, morda radio kot del drage dodatne opreme … Danes pa so sodobni avtomobili dobesedno nabiti z vso mogočo elektroniko – od krmiljenja motorja in varnostnih pripomočkov do bogatih infotainment sistemov, ki v marsičem spominjajo na zmogljive osebne računalnike, in foteljasto udobnih sedežev z možnostjo masaže. In vsi ti sistemi potrebujejo elektriko. Veliko elektrike.

Višja napetost, večja moč
Podoben preskok – takrat s šestih na 12 voltov – se je zgodil sredi petdesetih let prejšnjega stoletja, saj so vse večji motorji z višjimi kompresijskimi razmerji zahtevali vse močnejše zaganjalnike. Danes pa tudi teh 12 voltov komaj še zadostuje oziroma zagotavlja dovolj moči za vse električne porabnike sodobnih avtomobilov. Gre za preprosto matematiko: sistem z napetostjo 48 V namreč lahko prenaša štirikrat večjo moč od 12 V, kar pomeni, da ob toku 15 A en vodnik oziroma žica prenese 720 W, ne le 180 W električne moči. Podobne težnje so se pojavile že sredi devetdesetih let – sicer z napetostjo 42 V, a takrat za to še ni bilo prave potrebe. Pravzaprav je povsem vseeno, ali je napetost 42 ali 48- voltna, pomembno je le, da vršna napetost pri enosmernem toku nikoli ne preseže 60 V, saj ta zahteva uporabo bolje zaščitenih vodnikov.

Številni sistemi zahtevajo električno podporo
Večjo porabo elektrike prinašajo tudi nove tehnologije, ki so vgrajene v sodobne avtomobile. Varnostni sistem, ki pomaga zadržati vozilo znotraj voznega pasu, sistem za samodejno parkiranje ali celo prihajajoča avtonomna vozila, na primer, zahtevajo električni servoojačevalnik volana, ne hidravličnega. Poleg tega lahko kompresor klimatske naprave poganja električni motor, kar vpliva na manjšo porabo goriva, zaradi možnosti prenosa večje moči pa so električni vodniki lahko tudi tanjši, kar vpliva na skupno maso vozila. 48-voltni sistem odpira še številne druge možnosti na področju hibridnih vozil oziroma izboljšanja učinkovitosti klasičnih motorjev, kar bomo podrobneje predstavili v članku o dizelskih motorjih.

Oddaj komentar

Top 10 terencev in križancev z najboljšim pospeškom

Hitrost in bliskoviti pospeški že dolgo niso več značilnost samo cestnih športn
Novice

Atrakcija v Zagrebu: Fičo z diplomatskimi tablicami

Hrvaški Auto Start je objavil fotografije indonezijskega veleposlanika v Zagrebu, k
Novice

911 GT3 RS skozi zeleni pekel v 6:56,4 minute

Porsche je z novim modelom 911 GT3 RS na Severni zanki na Nürburgringu ponovno post
Novice

Alibaba v partnerstvu z Volvom, Audijem in Daimlerjem

Oddelek za razvoj umetne inteligence pri Alibabi je razvil dovršeno rešitev, ki jo
Novice

Živahen malček ponuja več užitkov kot kdajkoli prej

Pri Suzukiju od nekdaj stvari počnejo nekoliko drugače. Lahko rečemo, da so njiho
Novice

Überpassat

Nekoč je bil passat CC, nato le CC, zdaj je tu arteon. Jasno je, da Volkswagen na t
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.