Ferrari P80/C
Izjemni unikat iz Maranella
Pri Ferrariju so za nekega petičnega kupca izdelali en in edini primerek izjemnega športnika. Zanj so porabili skoraj štiri leta, končne cene pa niso razkrili.
Torek, 26. marec 2019
Italijani niso zgolj predelali kakšnega izmed obstoječih modelov, temveč so se projekta lotili podobno, kot razvoja povsem novega avtomobila – torej z oblikovanjem, tehničnim razvojem, aerodinamičnimi testiranji in vsem ostalim, kar sodi zraven. V skladu z željami kupca je nastal sodoben športni prototip s pridihom legendarnih modelov 330 P3/P4 in dino 206 S.
Za osnovo so vzeli podvozje modela 488 GT3, deloma zaradi zmogljivosti, deloma pa zaradi daljše medosne razdalje kot pri modelu 488 GTB. Ta dovoljuje več oblikovalske svobode, zato so oblikovalci kabino lahko porinili bolj naprej ter ustvarili dolg zadek agresivnega videza.
Stranka si je posebej zaželela dve konfiguraciji avtomobila – dirkaško, s številnimi dodatki iz ogljikovih vlaken ter 18-palčnimi kolesi s sredinskim vijakom, ter »razstavno« z 21-palčnimi kolesi in brez omenjenih dodatkov.
Notranjost je v veliki meri povzeta po 488 GT3, vključno z varnostno kletko, so pa pri Ferrariju spremenili oblazinjenje sedežev, notranje obloge vrat in nekatere dele armaturne plošče.
Pri aerodinamiki so si inženirji lahko dali duška, saj jim ni bilo treba upoštevati regulativ nobene dirkalne kategorije. Rezultat so unikatni dodatki, ki za pet odstotkov izboljšajo aerodinamiko v primerjavi z GT3, oblikovalcem pa ni bilo treba upoštevati predpisov glede svetlobnih teles, saj je P80/C homologiran zgolj za uporabo na stezi.
Koliko moči razvije prisilno polnjen 3,9-litrski V8, kateremu streže sedemstopenjski menjalnik z dvojno sklopko, pri Ferrariju niso razkrili, prav tako pa tudi ne cene ali celo identitete kupca tega edinstvenega avtomobila.