Fiat 500X
Fiatov časovni stroj
Vozili smo prenovljeni fiat 500X, ki se predstavlja z osveženo zunanjostjo, prevetreno motorno paleto in izpopolnjenim naborom asistenčnih sistemov. K nam bo prispel že to jesen.
Ponedeljek, 10. september 2018
Družina modelov 500, ki je iz leta v leto večja, je zahvaljujoč obliki s poudarjeno nostalgično noto kot časovni stroj. Z mehkimi okroglimi linijami nas vrača v šestdeseta leta prejšnjega stoletja, ko je prvi fiat 500 motoriziral Italijo in Evropo, s sodobno tehniko pa nas pelje v prihodnost.
Zato so bili Italijani pri estetski prenovi terensko križane petstotice previdni. Preoblikovali so predvsem sprednji in zadnji odbijač ter žaromete. Spredaj so žarometom namenili popolno led osvetlitev, s čimer so postali bolj učinkoviti in do 70 odstotkov varčnejši. Zadek pa je dobil žaromete z osrednjim delom v barvi karoserije v slogu trivratne petstotice.
Prenova je, seveda, zajela tudi notranjost. Volanski obroč je bolj ergonomsko oblikovan, merilniki imajo bolj berljivo grafiko, največja novost pa je multimedijska naprava uconnect s 17,8-centimetrskim (7-palčnim) visokoresolucijskim zaslonom na dotik, ki se odlično razume s sistemoma android auto in apple carplay.
Prevetrena je tudi motorna paleta, v kateri predstavlja največjo novost družina bencinskih motorjev, imenovana firefly. Sestavljata jo litrski turbobencinski trivaljnik z 88 kilovati (120 KM) moči v kombinaciji s šeststopenjskim ročnim menjalnikom ter 1,3-litrski, prav tako prisilno polnjeni štirivaljnik, ki zmore 110 kilovatov (150 KM) in je povezan s šeststopenjskim dvosklopčnim menjalnikom.
Poleg estetskih popravkov in novih motorjev je 500X s prenovo dobil tudi izpopolnjen nabor asistenčnih sistemov, ki skrbijo za varnost in udobje med vožnjo. Tako so vse različice po novem serijsko opremljene s sistemom za prepoznavanje prometnih znakov ter uravnavanje hitrosti glede na omejitev hitrosti in sistemom za ohranjanje vozila znotraj voznega pasu. Za doplačilo pa so med drugim na voljo tudi prilagodljivi tempomat, sistem za zaznavanje vozil v mrtvem kotu ter sistem za samodejno zaviranje v sili.
Podrobneje o prenovljenem 500X z vtisi s prve vožnje pa v prihodnji številki naše tiskane izdaje (AF230).
Oznake:
- 500X
- Fiat
- firefly
- novi motorji
- prenova
- vozili smo