Avto.info

Fiat tipo 1.3 multijet 16v pop

Živela preprostost!

  • Limuzinski tipo je prostoren avtomobil, ki je od predhodnika prevzel le ime
  • Z osnovnim turbodizlom s 70 kilovati (95 KM) je soliden, a ne ponuja presežkov
  • Poslanstvo racionalnega avtomobila najbolje opravlja z osnovno opremo za manj kot 15 tisočakov
Avtor: Borut Fakin / Foto: Jernej Prelac
Petek, 23. september 2016

Kako čisto novemu avtomobilu zagotoviti prepoznavnost, še preden pride na trg? Preprosto. Nadenete mu ime nekoč zelo priljubljenega modela, ki je pred četrt stoletja osvojil celo nagrado evropski avto leta. Premeteno, ni kaj, zlasti, če gre za avtomobil z drugačnimi ambicijami in predvsem drugim ciljnim občinstvom.

Novi tipo se je namreč rodil kot limuzina, ki so jo sicer oblikovali v Italiji, a nastaja v Fiatovi tovarni v Turčiji, njegova zgodba pa je že od začetka imela šolski nizkocenovni pridih. In ker so nizkocenovniki navadno skupek stare tehnike, povprečne ergonomije in osnovne opreme, priznamo, da od njega nismo veliko pričakovali. A tudi nas kdaj pa kdaj kaj pozitivno preseneti.

Skladno oblikovano zunanjost dopolnjuje zelo trezna, skoraj malce dolgočasna notranjost, ki pa deluje presenetljivo kompaktno. Praktično vse je izdelano iz plastike, a ne le iz trde, temveč tudi mehkejše, ki je prijetna na otip. Usnje smo pogrešali le na volanskem obroču in prestavni ročici, a za to so tu bogatejši paketi opreme. Udoben položaj za volanom se zlahka najde, sprednja sedeža sta čvrsta in se dobro odrežeta tudi na daljših poteh. Pritoževati se ne bi smeli niti potniki na zadnji klopi, kjer je dovolj prostora tako za noge kot glave. Le za odpiranje stekel se morajo potruditi z vrtenjem klasičnih, že skoraj pozabljenih ročic. Pohvalo si zasluži tudi prtljažnik, ki kljub na videz kompaktni obliki zadka ponuja kar 520 litrov osnovne prostornine ter z zlaganjem zadnjih sedežev omogoča prevoz daljših predmetov. Zelo priročno je tudi samodejno odpiranje pokrova (z vzmetjo) z gumbom na daljinskem upravljalniku ali na sredinski konzoli.

Tipo pozitivno preseneča z voznimi lastnostmi in kakovostjo izdelave.


Našega testnega tipa je poganjal šibkejši od dveh turbodizelskih strojev v ponudbi. Gre za 1,3-litrski multijet, ki razvije 70 kilovatov (95 KM) in 200 Nm največjega navora, povezan pa je z ročnim petstopenjskim menjalnikom. To mu ne omogoča dih jemajočih zmogljivosti, a je povsem dovolj za vsakodnevno uporabo. Čeprav tovarna navaja, da je ves navor na voljo že pri 1.500 vrtljajih, se štirivaljnik razživi šele nad 2.000 vrtljaji na minuto. Zato sprva deluje malce zaspano in za bolj živahno vožnjo zahteva nekaj več dela s prestavno ročico, ki ima dokaj natančne hode. Motor je uglajen, a ne glede na to na avtocesti v kabini postane precej hrupno, zaradi česar bi bila poleg boljše zvočne zatesnjenosti dobrodošla tudi šesta prestava. Ta bi lahko prispevala k manjši porabi goriva, ki je na testu znašala ne ravno rekordnih 6,4 litra na 100 kilometrov.

Prav veliko pa ne bi spreminjali na podvozju. To je sicer naravnano tako, da zagotavlja udobje tudi na slabših cestah, vendar obenem ni premehko in ne dovoli pretiranega prečnega nagibanja karoserije. Volanski mehanizem je natančen in komunikativen ter v ovinkih daje zanesljiv občutek nadzora, a visoke pnevmatike na 15-palčnih jeklenih platiščih dajejo vedeti, da vseeno ne gre pretiravati.

Da gre za avtomobil, ki cilja na racionalne kupce, se opazi predvsem pri razmeroma skopi varnostni opremi.


Racionalni duh se na koncu še najbolj očitno pokaže pri opremi. Poskrbljeno je za osnovno varnost, ne gre pa pričakovati najsodobnejših sistemov, s katerimi se kitijo vsi, ki želijo na vrh razreda. Osnovni nivo pop vključuje električni paket, ročno klimatsko napravo in avtoradio z monokromatskim zaslonom, a brez upravljanja na volanu. Prav tako ni tempomata ali bluetooth povezave za prostoročno telefoniranje. Vse to in še več je sicer na voljo pri bogatejših paketih opreme ali za doplačilo, s čimer pa se tipo oddalji od osnovnega namena. Testni je z nekaj dobrodošlimi opcijskimi dodatki, kot so tipala za pomoč pri parkiranju zadaj, meglenki, naslon za roko spredaj in kovinska barva, s popustom (1.500 evrov) namreč stal nekaj manj kot 15 tisoč evrov, kar je za prostorno limuzino z dizelskim motorjem vse prej kot samoumevno.
 

Fiat tipo 1.3 multijet 16v pop
 Vozilo in motor limuzina, 4 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1248 ccm, 70 kW (95 KM) pri 3750/min, 200 Nm pri 1500/min; Menjalnik: ročni, 5-stopenjski; Pogon: na prednji kolesi; EuroNCAP: /.
  Velikost:  4532 x 1792 x 1570 mm; Medos. razdalja: 2636 mm; Pnevmatike: 195/65 R15; Masa/nosilnost: 1355/425 kg; Prtljažnik: 520 l.
  Največja hitrost:  180 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 11,7 s; Poraba goriva (EU): 5,2/3,5/4,1 l/100 km; Povprečje na testu: 6,4/100 km; Izpust CO2: 108 g/km.
  Cena:  osnovni model (1.4 16v pop): 13.490 €, testno vozilo: 16.410 €; Avto Triglav, d. o. o., Ljubljana.
prostorna kabina, prtljažnik, vozne lastnosti doplačilo za parkirna tipala, cena brez popusta brez napak

Oddaj komentar

Cybertruck se je pokvaril 56 km po prevzemu, odgovor Tesle: puščanje hladilne tekočine ni okviru garancije

Tisti, ki hrepenijo po cybertrucku v svoji garaži, so razumljivo navdušeni, ko do�
Novice

Velika statistika okvar: električni se kvarijo manj pogosto kot klasični avtomobili

Nemškemu avtoklubu ADAC ne zmanjka dela: leta 2023 je bil "rumeni angel" na pomoč
Novice

Bi želeli parkirati v središču Amsterdama? Ni problema, ampak pripravite pol milijona evrov

Skoraj pol milijona evrov za 18 kvadratnih metrov na najboljši lokaciji! Po tej cen
Novice

To je novi ferrari z znamenitim V12!

Kot je razvidno že iz imena, novega ferrarija poganja dvanajstvaljni motor, atmosfe
Novice

Novi Renaultov križanec je symbioz

V dolžino meri 4,41 metra in tehnično temelji na enaki platformi CMF-B, kot clio i
Novice

Polestar je predstavil novo tehnologijo ultra hitrega polnjenja: od 10 do 80 odstotkov v samo 10 minutah!

Strah glede dosega je postal že malce zavajajoč izraz. Nekatera električna vozila
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.