Ford bronco
Povratek legende
Ford je po 24 letih končno razkril novo generacijo legendarnega terenca bronco. Ta bo tokrat prvič na voljo tudi v štirivratni izvedbi.
Torek, 14. julij 2020
Z novim broncom bo ob dvovratni prvič na voljo tudi štirivratna izvedba, na tej osnovi pa bo nastala cela družina klenih terencev, ki bo vključevala tudi manjši bronco sport.
Gre za avtomobil, ki praktičnost postavlja pred obliko. Njegova karoserija je oddaljena 29,4 centimetra od tal in lahko brede po 85 centimetrov globoki vodi. Prvič bodo opcijsko na voljo 35-palčne pnevmatike, ki zagotavljajo naštete terenske lastnosti.
Zanj bosta na izbiro 2,3-litrski bencinski štirivaljnik ecoboost z 201 kilovati (273 KM) moči ter 420 Nm navora ter 2,7-litrski šestvaljnik z 231 kilovati (314 KM) moči in 542 Nm navora.
Štirivaljni motor bo serijsko opremljen s sedemstopenjskim ročnim menjalnikom s posebno prestavo za ”plezanje”. Poleg tega bo na voljo 10-stopenjski samodejni menjalnik. Kupci bodo lahko izbirali tudi med dvema sistemoma štirikolesnega pogona, pri čemer je prvi elektronski, drugi pa elektromehanski. Tisti, ki bo želel najboljše plezalne sposobnosti se bo moral odločiti za model s štirivaljnikom in ročnim menjalnikom ter naprednejšim štirikolesnim pogonom, ki ponuja reduktor s prestavnim razmerjem 94,75:1.
Za terenske avanture so pri Fordu razvili skupek tehnologij pod imenom Trail Toolbox, ki med drugim vključuje tempomat za majhne hitrosti, Trail Control, sistem Trail Turn Assist, ki na terenu zmanjšuje obračalni krog ter sistem Trail One-Pedal Drive za bolj suvereno plezanje čez skale.
Tako dvovratni kot štirivratni model sta opremljena z lahko odstranljivimi vrati brez okvirjev, ki jih je v posebnih torbah mogoče shraniti v vozilu. Dvovrartni model je serijsko opremljen s tridelno trdo streho, štirivratni pa s štiridelno platneno streho, ki jo lahko nadomesti trdo pokrivalo. Pri Fordu zagotavljajo, da lahko vse naštete dele odstrani ena oseba.
Ob tem bodo kupcem na voljo številčne različice vrat, različne oblike mask, različni strešni nosilci, led osvetlitev in številni drugi dodatki.
Notranjost je vodoodporna, saj ima gumijasto dno in sistem za odtekanje vode. Tu pa ne manjka niti sodobnih tehnoloških sladkorčkov, kot je multimedijska naprava sync 4 s 30,4-centimetrskim (12-palčnim) zaslonom na dotik (serijski je 20,3-centimetrski – 8-palčni). Voznik se bo pri terenski vožnji lahko zanesel na sistem kamer s 360-stopinjskim pogledom okoli vozila, na voljo pa bo tudi sistem G.O.A.T. (Goes Over Any Terrain) s sedmimi voznimi načini za najrazličnejše terene.
Broncova karoserija sloni na robustni šasiji iz jekla visoke trdnosti. Spredaj je opremljen z neodvisnim vzmetenjem, zadaj pa s togo premo. Tako za sprednjo kot za zadnjo premo si bo mogoče omisliti samozaporni diferencial ter različne vrste vzmetenja, med drugim Bilsteinove blažilnike s podaljšanim hodom.
Zanj bo na voljo kar sedem paketov opreme in izjemno dolg seznam opcij. Čez lužo bo prodaja stekla prihodnjo pomlad. Za osnovni model bo treba odšteti okoli 30 tisoč ameriških zelencev (26.500 evrov).
Če in kdaj bo prispel tudi v Evropo za zdaj še ni znano.