Vsestransko uporaben
TEST IN OCENA: Ford focus 2.0 ecoblue active business
Bolj vsestransko uporabnega in zmogljivega focusa še nikoli ni bilo v ponudbi. Različica active je za 30 milimetrov več oddaljena od tal in ima dodatno zaščiteno karoserijo ter podvozje. Dvolitrski turbodizel z 8-stopenjsko avtomatiko lepo poudari vozni potencial.
Sobota, 9. november 2019
Skorajda ni področja, na katerem novi ford focus ne ponuja boljše ali več. In to nas ni zmotilo čisto pri ničemer, razen pri ceni, ki je žal tudi sledila trendu napredovanja. To je focusa postavilo v nezavidljiv položaj, predvsem ko govorimo o modelih z začetka cenika. Druga zgodba so tisti, ki ponudijo nekaj več, na primer vsestranski posebnež s terenskimi aspiracijami in besedo active v imenu.
Izvedba active je na voljo kot petvratna kombilimuzina ali karavan, kakršnega smo tokrat gostili v Avto fokusovi testni floti. Zunanji gabariti so skorajda enaki običajnemu karavanu, le dodatek robustnih plastičnih obrob je treba upoštevati in k višini prišteti 30 milimetrov, kolikor več je takšen focus oddaljen od vozne podlage. Dokaz, da so Fordovi inženirji predvidevali, da se bodo lastniki s tem avtomobilom zares vozili po brezpotju, je dodatna zaščita podvozja spredaj in zadaj. Srebrne spodnje obrobe odbijačev torej tam niso le za šminko.
Razen nekaj detajlov, med katerimi so, na primer, malce drugačne obloge sedežev, v notranjosti ni videti, da bi se trudili pričarati avanturistično vzdušje. To je očitno namenjeno le tistim zunaj, a nič zato, saj je kabina vzor prostornosti in dobre ergonomije. Izbrani materiali so solidni, obdelava prav tako, a več prestiža pričarajo razni dodatki, kot so velik barvni zaslon na vrhu armaturne plošče, projekcija podatkov na vetrobransko steklo in možnost izbire voznih profilov. V primeru
izvedbe active je teh pet. Poleg običajnih normal, eco in sport focus s prilagajanjem odzivnosti motorja in delovanja aktivnih sistemov ponuja še trail ter slippery, ki sta namenjena vožnji po manj prijaznih podlagah.
Lead: Dejstvo, da je navdih iskal pri terencih, focusu active ni odvzelo prav nič vozne dinamike!
Zanimivo je, da takšen focus ni izgubil skorajda nič tistega, kar pri njem najbolj cenimo, ampak je ustrežljivost pri dinamični vožnji ostala nedotaknjena. Res je, da je nagibanja za malenkost več, ostrina, odzivnost in razigranost zadka pa so ostali. »Pravi« crossoverji mu pri tem ne sežejo niti do kolen, pa še v svojem razredu le stežka najde enakovrednega nasprotnika.
Vse skupaj je še toliko slajše, če je pod motornim pokrovom živahna konjenica. Za to je pri testnem primerku skrbel dvolitrski turbodizel s 110 kW (150 KM) v kombinaciji z 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom. Več kot dovolj za malce divjanja po drseči makadamski cesti in prav tako odlično za dolgo avtocestno potovanje, kjer se ta kombinacija še posebej izkaže. Tudi pri porabi, ki je na našem testu znašala povprečnih 6,1 litra.
Zmernost pri porabi goriva je sicer dober podatek za stanje na bančnem računu, a to pri zasoljeni ceni, ki ob upoštevanem prodajnem popustu še vedno nanese skoraj 35 tisočakov, ni pretirano pomembno. To je pač največji focusov trn v peti, a je treba priznati, da za ta denar ponudi praktično vse, kar se najde na seznamu serijske in dodatne opreme. Popoln nabor varnostnih pripomočkov, vrhunsko multimedijo in kup lepotnih dodatkov. Bi še kaj dodali? Seveda, štirikolesni pogon! Saj ne, da ga tak
blagi terenec sploh potrebuje, a branili se ga prav gotovo ne bi. Do trenutka, ko bi videli, da bi cena prečkala mejo 40 tisočakov. Edini focus, ki bi ga kupili za tak denar, pa mora imeti oznako RS!
Ford focus 2.0 ecoblue active business |
Vozilo in motor: karavan, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1995 ccm, 110 kW (150 KM) pri 3500/min, 370 Nm pri 2000/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4667 x 1825 x 1499 mm; Medos. razdalja: 2700 mm; Pnevmatike: 215/50 R17; Masa/nosilnost: 1559/546 kg; Prtljažnik: 608/1620 l. |
Največja hitrost: 203 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,5 s; Poraba goriva (EU): 5,3/3,9/4,4 l/100 km; Povprečje na testu: 6,1 l/100 km; Izpust CO2: 114 g/km. |
Cena: osnovni model (1,0 ecoboost trend): 18.490 €, testno vozilo: 37.630 €; Ford Summit Motors, d. o. o., Ljubljana. |
pogonski sklop, poraba, asistenčni sistemi | končna cena | brez napak |
Oznake:
- active
- Avto fokus
- business test
- ecoblue
- focus
- Ford
- turbodizel