Ford focus karavan 1.0 ecoboost ST-line red & black
V volčji koži
- Z opremo ST-line in litrskim motorjem obljublja zelo veliko in ponuja še ravno dovolj
- S športno opremo in samodejnim menjalnikom ni poceni, a tu je kar pet tisočakov popusta
Sreda, 13. december 2017
Z aerodinamičnimi dodatki paketa ST-line, ter živo rdečo barvo in črnimi 18-palčnimi platišči iz lahke litine paketa red & black je karavanski focus videti prav strupeno. Tako strupeno, da bi mu brez težav pripisali kakšnih 200 ali 250 »konjičev«. Toda resnica je drugačna. Takšnega focusa lahko poganja tudi litrski trivaljni mlinček, ki pa kljub skromni delovni prostornini zahvaljujoč turbopolnilniku razvije spoštovanja vrednih 92 kilovatov (125 KM). Preizkusili smo ga že v kombinaciji z
ročnim menjalnikom (AF ....), tokrat pa prvič v povezavi s šeststopenjsko avtomatiko. Kot smo vajeni, se strojček zelo rad zavrti in tudi v kombinaciji s samodejnim menjalnikom deluje poskočno. Slednji v skladu s športno opremo ponuja tudi ročno prestavljanje z obvolanskima ročicama, pri čemer od te kombinacije le ne smete pričakovati prave športnosti. Motor namreč kljub veselju do vrtenja ponuja le 170 Nm navora, hitrost menjalnika v samodejnem načinu je zgolj povprečna ter si tudi pri
ročnem pretikanju vzame preveč časa, da bi zadovoljil želje po dinamiki.
Trivaljnik se zelo rad zavrti, toda ne premore dovolj navora, da bi lahko v paru s samodejnim menjalnikom ponudil dinamičnost, ki jo obljublja zunanja podoba avtomobila.
Na testu nas je po dosedanjih izkušnjah zelo zanimala poraba goriva, ki lahko pri »navitih« motorjih, z malce bolj težko nogo hitro postane previsoka, svoj lonček pa navadno pristavi še klasičen samodejni menjalnik. To velja tudi za preizkušeno kombinacijo. Privlačni focus je namreč na testu zahteval 8,2 litra na 100 prevoženih kilometrov, kar ni ravno varčno in že kar malce v nasprotju s poslanstvom sodobnih malih motorjev.
Zato je končni sklep enak kot pri večini do zdaj preizkušenih modelov z razmeroma majhnimi motorji. Takšnega focusa priporočamo vsem, ki imate radi privlačen videz, a niste preveč zahtevni glede zmogljivosti. Za dinamike željne to zaradi razmeroma velike porabe na koncu namreč ne bo racionalen nakup.
Ford focus karavan 1.0 ecoboost ST-line red & black |
Vozilo in motor: karavan, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni trivaljnik, 998 ccm, 92 kW (125 KM) pri 6000/min, 170 Nm pri 1400/min; Menjalnik: samodejni, 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4560 x 1823 x 1492 mm; Medos. razdalja: 2650 mm; Pnevmatike: 235/45 R18; Masa/nosilnost: 1345/555 kg; Prtljažnik: 490-1516 l. |
Največja hitrost: 192 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 12,2 s; Poraba goriva (EU): 7,4/4,4/5,5 l/100 km; Povprečje na testu: 8,2/100 km; Izpust CO2: 125 g/km. |
Cena: osnovni model (1.0 ecoboost trend ): 18.800 €, testno vozilo: 26.690 €; Summit Motors, d.o.o., Ljubljana. |
videz, vozne lastnosti, oprema | poraba goriva | brez napak |
Oznake:
- focus
- Ford
- karavan
- red & black
- test
- trivaljnik ST-line