Avto.info

Ford focus karavan 1.5 ecoboost 134 kW ST-line business

Zasluži si boljše čase

  • Novi focus ne stavi le na vozne lastnosti, temveč na zelo dober celoten paket
  • S prostornim karavanskim prtljažnikom se spogleduje z razredom višje
  • Zmogljiv, prisilno polnjen trivaljnik poskrbi tudi za nekaj športnega duha
Avtor: Anže Jamnik / Foto: Jernej Prelac
Nedelja, 5. maj 2019

Focus, in Ford nasploh, je na stari celini bolj cenjen kot pri nas, kjer se kar nekako ne more približati vodilnim v segmentu. Eden izmed razlogov je prav gotovo še naprej rastoč segment križancev (kjer bo focus poskušal s pravkar predstavljeno linijo active), a ne glede na to si vsekakor zasluži boljši ugled, kot ga je deležen zdaj.

Okej, predhodnik je bil oblikovno morda res malce neposrečen, a tehnično in glede voznih lastnosti nedvomno zelo soliden avtomobil, v četrti generaciji pa je Fordu uspelo popraviti tudi to. Z izrazito sprednjo masko in športnimi potezami paketa ST-line poudarja svojo dinamično nrav in to kljub precej zajetnemu karavanskemu zadku. Svoje dodajata spojler in dvojna izpušna cev, kot celota pa gre za skladen avtomobil prepoznavnih potez.

Focus je nedvomno eden najboljših avtomobilov nižjega srednjega razreda, a se temu primerno visoko ceni. 


Enako, precej umirjeno, a kot celota zelo posrečeno arhitekturo ubira tudi v notranjosti, kjer se je armaturna plošča v korist večje prostornosti pomaknila bliže vetrobranskemu steklu, a vseeno ne toliko, da bi bil večnamenski, na dotik občutljivi zaslon na vrhu sredinske konzole težko dosegljiv. Podpira ga sync zadnje generacije z jasnimi meniji in logičnimi nastavitvami, poleg tega je, pohvalno, obdržal klasičen vrtljiv gumb za uravnavanje glasnosti avdio sistema in nekaj klasičnih stikal za bližnjice. Tudi prezračevanju in izklopu nekaterih funkcij so namenjeni klasični gumbi in stikala, tako da glede funkcionalnosti in uporabnosti focusu z veseljem pritisnemo čebelico. In še eno za učinkovite asistenčne sisteme – predvsem delovanje aktivnega tempomata in sistema za vožnjo po svojem pasu. Oprema je bogata, odlagalnih mest in predalov za drobnarije je dovolj, ergonomija pa je zaradi izdatno nastavljivega volanskega obroča in sedeža na zelo visoki ravni.

Sedeži paketa ST-line so malce bolj bočno poudarjeni, a nikakor ne izrazito športni – še vedno zelo udobni in ravno s toliko bočnega oprijema, da učinkovito zadržijo telo v malce bolj dinamično odpeljanih ovinkih. Brez pretiravanja in prav je tako.

Tudi centimeter nižje podvozje paketa ST-line nikakor ni pretrdo, brez skrbi! Učinkovito pobira najrazličnejše udarce s ceste, celo več kratkih zaporednih mu ne pride do živega, po drugi strani je vseeno toliko čvrsto, da se lahko z malce večjo hitrostjo zapodite skozi zavoje. K temu spodbuja zelo natančen volan z dobrimi povratnimi informacijami, lega na cesti pa vseskozi ostaja zelo zanesljiva in focus vse do meje zdrsa zvesto sledi želeni smeri. Celo pri višjih hitrostih (na avtocesti) je zelo stabilen in suveren, pod črto pa lahko brez dlake na jeziku zapišemo, da je, kar zadeva vozne lastnosti, v samem vrhu razreda.

Paket ST-line je ravno prav športen in dinamičen, a v ničemer ne krni uporabnosti in udobja.


Preizkusili smo ga v kombinaciji s prisilno polnjenim 1,5-litrskim bencinskim strojem, v osnovi enakim kot v fiesti ST (test v AF231), a z nekoliko bolj pohlevnimi 134 kW (182 KM) in bolj uglajenim, predvsem tišjim tekom. Ne glede na to je moči več kot dovolj tudi za zahtevnejšega voznika, za običajno družinsko rabo pa sploh. Motor navduši s prijetno prožnostjo prek širokega območja vrtljajev, k tekoči vožnji prispevajo lepo razporejene in ustrezno dolge stopnje šeststopenjskega ročnega menjalnika, tako da vam ni treba prav pogosto posegati po prestavni ročici. 

Ne, tak focus ni in noče biti pretiran športnik (čeprav je v športnem voznem programu vse prej kot od muh), temveč odlično motoriziran in zmogljiv družinski avtomobil. Tovrstnim potrebam ustreza tudi s prostorno kabino in več kot 600-litrskim prtljažnikom, s katerim se pošteno spogleduje s tekmeci razreda višje.

Je pa, žal, podobno s ceno. Ta je zelo samozavestno postavljena in tudi s 1.500 evri popusta, kolikor vam jih priznajo pri nakupu, se focus postavlja zelo visoko. Dobrih 30 tisočakov (oziroma 25 brez dodatne opreme) za karavan nižjega srednjega razreda, čeprav verjetno enega najboljših ta hip, pač ni prav malo denarja.
 

Ford focus karavan 1.5 ecoboost 134 kW ST-line business
 Vozilo in motor : karavan, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni trivaljnik, 1496 ccm, 134 kW (182 KM) pri 6000/min, 240 Nm pri 1600/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na prednji kolesi; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4668 x 1825 x 1481 mm; Medos. razdalja: 2700 mm; Pnevmatike: 235/40 R18; Masa/nosilnost: 1408/542 kg; Prtljažnik: 608–1653 l.
  Največja hitrost:  220 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,5 s; Poraba goriva (EU): 7,1/4,7/5,6 l/100 km; Povprečje na testu: 8,3 l/100 km; Izpust CO2: 127 g/km.
  Cena:  osnovni model (focus karavan 1.0 ecoboost 74 kW trend): 19.160 €, testno vozilo: 31.875 €; Ford Summit Motors, d. o. o., Ljubljana.

podvozje, motor, lega na cesti, prostorna in funkcionalna notranjost

cena brez napak

Oddaj komentar

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.