Mojster za vse
TEST IN OCENA: Ford grand tourneo connect 1.5 TDCi 88 kW A8 titanium
Fordov potniški dostavnik z oznako grand je tako prostoren, da se lahko v njem udobno pelje sedem potnikov. Z 1,5-litrskim turbodizlom in samodejnim menjalnikom je dovolj zmogljiv, a ne pretirano varčen.
Četrtek, 16. april 2020
Ob izumiranju klasičnih enoprostorcev na srečo na trgu vztrajajo potniški dostavniki, ki z novimi generacijami postajajo vse bolj udobni in varni ter predstavljajo odlično izbiro za vse, ki potrebujejo predvsem prostoren in praktičen avtomobil. Eden od teh je Fordov tourneo connect, ki, zlasti v tokrat preizkušeni daljši izvedbi grand tourneo, ponuja toliko prostora, da brez težav sprejme do sedem potnikov.
Med njegove glavne vrline, tako poleg drsnih vrat na obeh bokih štejemo dostavniško oglat zadek, ki omogoča namestitev dveh zložljivih sedežev v tretji vrsti. Tu velja omeniti, da le-ta za razliko od podobnih izdelkov, na katere navadno odrasli potniki težko zlezejo in nato sedijo skoraj dobesedno s koleni pod brado, nista zasilne narave, temveč sta presenetljivo udobna.
V primerjavi s Citroënovim berlingom, Peugeotovim rifterjem in Oplovim combo izgubi kakšno piko, ker v drugi vrsti nima treh posameznih sedežev, temveč deljivo klop.
Veliki tourneo connect pa ni le prostoren in uporaben, temveč se tudi po Fordovo dobro pelje. Nagibanje karoserije v ovinkih je omejeno, občutek na volanu zanesljiv, zahvaljujoč veliki medosni razdalji pa je tudi splošno udobje v vožnji zelo sprejemljivo.
Dober vtis naredi tudi kombinacija 1,5-litrskega turbodizla in osemstopenjskega samodejnega menjalnika. Čeprav 88 kilovatov (120 KM) v prometnem dovoljenju ne obljublja veliko, mi dodatne moči nismo pogrešali. Avtomobil je dovolj poskočen, menjalnik deluje hitro in omogoča zelo lahkotna avtocestna križarjenja, zaradi česar je to lahko tudi pravi potovalnik. Žal pa zaradi skoraj 1,8 tone mase in velike čelne površine ob tem ni mogoče pričakovati rekordno nizke porabe goriva. Od nas je v povprečju zahteval 8,4 litra na 100 kilometrov.
Prav gospodarna pa ni niti njegova cena. Z bogato serijsko opremo titanium in dodatki, kot sta multimedijski sistem sync s 15,2-centimetrskim (6-palčnim) zaslonom na dotik in navigacijo ter prilagodljivi tempomat, stane 35.900 evrov, z rednim popustom pa še vedno precej zasoljenih 33.900 evrov. Za ta denar ponuja praktično vse, kar so ponujali nekoč priljubljeni enoprostorci, a z malce drugačnim imidžem.
Ford grand tourneo connect 1.5 TDCi 88 kW A8 titanium |
Vozilo in motor: potniški dostavnik, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1499 ccm, 88 kW (120 KM) pri 3600/min, 270 Nm pri 1.500/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 4. |
Velikost: 4825 x 1835 x 1847 mm; Medos. razdalja: 3062 mm; Pnevmatike: 215/60 R16; Masa/nosilnost: 1788/657 kg; Prtljažnik: 322-1287-2620 l. |
Največja hitrost: 170 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 12,9 s; Poraba goriva (EU): 5,4/5,2/5,3 l/100 km; Povprečje na testu: 8,4/100 km; Izpust CO2: 139 g/km. |
Cena: osnovni model (1.5 TDCi 74 kW ambiente): 25.050 €, testno vozilo: 35.900 €; Summit Motors, d.o.o., Ljubljana. |
prostornost, dvoje drsnih vrat, udobna dodatna sedeža | kakovost materialov, težka prtljažna vrata, cena | brez napak |