Ford puma gen-E
Puma zna tudi pri nas voziti neslišno
Dobro poznana in priljubljena oblika po novem skriva popolnoma električno pogonsko tehniko, na račun zmerno odmerjenega baterijskega sklopa se ne odreka prostoru in ima celo dodaten prtljažnik spredaj. Z upoštevanimi ugodnostmi in eko subvencijo električna puma lahko stane sprejemljivih 21.790 evrov.
Sreda, 14. maj 2025
Da v akcijo lahko spraviš oziroma bolje rečeno pomagaš ustvariti novo generacijo uporabnikov česar koli, mora biti izdelek dostopen. Dostopnost pa je zagotovo eden izmed ključnih izzivov elektromobilnosti, a se stvari obračajo na bolje. To dokazuje popolnoma električna različica Fordove prodajne uspešnice pume, ki si je, samozavestno ali pa le optimistično, nadela naziv gen-E. Za novo, električno generacijo torej. Pa ima vse, kar potrebuje za uspeh?
Kar se videza tiče, je recept prav gotovo dober, saj je simpatični kompaktni križanec že lep čas gonilna sila Fordove evropske prodaje. Na pogled se puma gen-E le v malenkostih razlikuje od tistih bolj klasičnih. Namenili so ji novo masko s črno obrobo, s katero malce spominja na mustanga mach-e, nova so tudi platišča do velikosti 19 palcev, bolj poudarjeni pragovi ter usmerjevalnik zraka na zadku.
Tudi v notranjosti so ubrali preverjeno pot aktualne bencinske pume, zato na armaturi najdemo zaslon za instrumentno ploščo premera 32,5 centimetra in osrednji zaslon na dotik velikosti 30,5 centimetra, pri čemer se oba pohvalita s samosvojo grafiko. Glavno razliko v primerjavi s klasičnimi različicami predstavlja odsotnost klasične prestavne ročice, zaradi česar je na sredini več prostora za odlagalna mesta v dveh višinah.
Prtljažnemu prostoru, ki ga pri klasičnih pumah dopolnjuje velik prostor v dnu, imenovan magabox, so dodali še 43-litrski frunk pod sprednjim pokrovom. Z zajetnimi 523 litri zadaj se skupek vsega prtljažnega prostora (566 litrov) imenuje gigabox. Potniški prostor ob enakih zunanjih gabaritih seveda ne obeta ravno razkošja, ampak se spredaj sedi zelo dobro, zadaj pa višje rasli na kakšni daljši vožnji bolj težko uživajo. Deloma tudi zato, ker so za malenkostni dvig tal poskrbele v dno vgrajene baterije. Če bi bil ta avtomobil v osnovi električen in ne le dodatno razvita izpeljanka, bi bil prostorski izkoristek 4,2-metrskega vozila gotovo boljši.
Kaj pa pogonska tehnika? Kot rečeno, ta ne posega veliko v kabinski prostor, a baterije so morali nekam pospraviti, zato so jih stisnili v dno vozila pod sedeže. Kako jim je to uspelo, se najbolje vidi od zunaj, pod spodnjim robom vrat. Za zdaj je na voljo le en pogonski sklop, ki ga sestavljata elektromotor z močjo 124 kW (168 KM) in baterija z neto kapaciteto 43 kWh. Razmeroma skromna baterija je posledica omejenega prostora zanjo, a pri Fordu pravijo, da bi morala zadostovati za 376 kilometrov dosega po meritvenem ciklu WLTP. Polnjenje z enosmernim tokom lahko poteka z največjo močjo 100 kW, z izmeničnim pa do 11 kW.
Pumina velikost, pa tudi skromna velikost baterije jo uvrščata v kategorijo mestnih avtomobilov za občasne daljše poti. Dobra stran tega je, da je lahko skromnejša tudi njena cena. Po ceniku sicer stane najmanj 31.128 evrov, a jo redni popust in izbira financiranja znižata na 28.840 evrov, Borzenova eko subvencija pa na veliko bolj sprejemljivih 21.790 evrov (stroški transporta so vključeni v ceno).