Avto.info

Ford puma gen-E

Puma zna tudi pri nas voziti neslišno

Dobro poznana in priljubljena oblika po novem skriva popolnoma električno pogonsko tehniko, na račun zmerno odmerjenega baterijskega sklopa se ne odreka prostoru in ima celo dodaten prtljažnik spredaj. Z upoštevanimi ugodnostmi in eko subvencijo električna puma lahko stane sprejemljivih 21.790 evrov.

Sreda, 14. maj 2025

Da v akcijo lahko spraviš oziroma bolje rečeno pomagaš ustvariti novo generacijo uporabnikov česar koli, mora biti izdelek dostopen. Dostopnost pa je zagotovo eden izmed ključnih izzivov elektromobilnosti, a se stvari obračajo na bolje. To dokazuje popolnoma električna različica Fordove prodajne uspešnice pume, ki si je, samozavestno ali pa le optimistično, nadela naziv gen-E. Za novo, električno generacijo torej. Pa ima vse, kar potrebuje za uspeh?

Kar se videza tiče, je recept prav gotovo dober, saj je simpatični kompaktni križanec že lep čas gonilna sila Fordove evropske prodaje. Na pogled se puma gen-E le v malenkostih razlikuje od tistih bolj klasičnih. Namenili so ji novo masko s črno obrobo, s katero malce spominja na mustanga mach-e, nova so tudi platišča do velikosti 19 palcev, bolj poudarjeni pragovi ter usmerjevalnik zraka na zadku.

Tudi v notranjosti so ubrali preverjeno pot aktualne bencinske pume, zato na armaturi najdemo zaslon za instrumentno ploščo premera 32,5 centimetra in osrednji zaslon na dotik velikosti 30,5 centimetra, pri čemer se oba pohvalita s samosvojo grafiko. Glavno razliko v primerjavi s klasičnimi različicami predstavlja odsotnost klasične prestavne ročice, zaradi česar je na sredini več prostora za odlagalna mesta v dveh višinah.

Prtljažnemu prostoru, ki ga pri klasičnih pumah dopolnjuje velik prostor v dnu, imenovan magabox, so dodali še 43-litrski frunk pod sprednjim pokrovom. Z zajetnimi 523 litri zadaj se skupek vsega prtljažnega prostora (566 litrov) imenuje gigabox. Potniški prostor ob enakih zunanjih gabaritih seveda ne obeta ravno razkošja, ampak se spredaj sedi zelo dobro, zadaj pa višje rasli na kakšni daljši vožnji bolj težko uživajo. Deloma tudi zato, ker so za malenkostni dvig tal poskrbele v dno vgrajene baterije. Če bi bil ta avtomobil v osnovi električen in ne le dodatno razvita izpeljanka, bi bil prostorski izkoristek 4,2-metrskega vozila gotovo boljši.

Kaj pa pogonska tehnika? Kot rečeno, ta ne posega veliko v kabinski prostor, a baterije so morali nekam pospraviti, zato so jih stisnili v dno vozila pod sedeže. Kako jim je to uspelo, se najbolje vidi od zunaj, pod spodnjim robom vrat. Za zdaj je na voljo le en pogonski sklop, ki ga sestavljata elektromotor z močjo 124 kW (168 KM) in baterija z neto kapaciteto 43 kWh. Razmeroma skromna baterija je posledica omejenega prostora zanjo, a pri Fordu pravijo, da bi morala zadostovati za 376 kilometrov dosega po meritvenem ciklu WLTP. Polnjenje z enosmernim tokom lahko poteka z največjo močjo 100 kW, z izmeničnim pa do 11 kW.

Pumina velikost, pa tudi skromna velikost baterije jo uvrščata v kategorijo mestnih avtomobilov za občasne daljše poti. Dobra stran tega je, da je lahko skromnejša tudi njena cena. Po ceniku sicer stane najmanj 31.128 evrov, a jo redni popust in izbira financiranja znižata na 28.840 evrov, Borzenova eko subvencija pa na veliko bolj sprejemljivih 21.790 evrov (stroški transporta so vključeni v ceno).

Oddaj komentar

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.