Avto.info

Zlobni dvojček

TEST: Ford ranger 2.0 TDCi 157 kW 4x4 raptor

  • Raptor je eden tistih vozil, ki so namenjena predvsem zabavi in vozniškim užitkom
  • Z razširjenimi koloteki in odličnim vzmetenjem se na terenu zelo dobro počuti
  • Dvolitrski turbodizel s 157 kW (213 KM) je dovolj zmogljiv, a mu manjka možatosti
Avtor: Anže Jamnik / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 21. november 2020

To ni tisti ranger, na katerega naložite tono tovora in nanj pripnete 3,5 tone težko prikolico. Tale je šibkejši – kar se delovnih zmogljivosti tiče – le 620 kilogramov in 2,5 tone zmore. Nič kaj posebnega. Kot popolnoma običajen športni terenec. Za povrh je na zadnjih sedežih precej neudoben, keson (sicer pokrit z rolojem) je nepraktičen za družinske izlete. Hladilno skrinjo s pijačo morate trdno pripeti z elastičnimi trakovi, po nahrbtnike in pohodne čevlje, ki so se zgnetli na najbolj oddaljenem delu kesona, lahko pošljete starejšega mulca. Z nekaj spretnosti mu sicer ni prav posebna težava zlesti vanj.

Jasno je, da se najbolje počuti izven urejenih cest, čeprav se tudi po asfaltu pelje presenetljivo dobro.


Bistvo raptorja je drugje. Pravzaprav je nekakšen civilni dirkalnik, vozilo za adrenalinske navdušence, tiste, ki se čez lužo podijo po raznih peščenih relijih, kakršen je slavni kalifornijski Baja – tako se imenuje tudi eden izmed šestih programov za vožnjo po terenu, ki ga izberete s pomočjo stikal na volanu. Raptor je pravi postavljač in adrenalinska igrača obenem, s svojo mogočno podobo pušča močan vtis, predvsem pa je precej večji od običajnega rangerja – z 203 centimetri je celih 17 centimetrov širši, od tal je oddaljen kar 283 milimetrov in obut v terenske pnevmatike BF Goodrich nedvoumno kaže, kje je njegovo mesto. Predvsem je velik poudarek na voznih lastnostih – inženirji so mu namreč nadeli športno vzmetenje proizvajalca Fox, zadnje listnate vzmeti zamenjali z vijačnimi in na zadnjo os namestili wattov člen, ki tudi pri izjemnih prečnih obremenitvah kolesa drži v ravni smeri. Ja, in obremenitve prenese zares velike. Pustimo tu priklopljiv štirikolesni pogon z reduktorjem in zaporami diferencialov (ter različnimi voznimi programi), ki je pričakovano suveren na najrazličnejših podlagah, a blaženje udarcev je resnično izjemno učinkovito in tudi čez bolj grobe neravnine, robove ali grbine se raptor pelje resnično udobno. V naravnem okolju ga nismo preizkusili (vožnja tam je, jasno, prepovedana), temveč smo si z njim dali duška v nadzorovanih okoliščinah Motokros proge Brnik – ta je sicer primernejša za vožnjo z motocikli, a smo na njej vseeno našli dovolj idealnih mest za bočno drsenje, večmetrske skoke ali zgolj za dvigovanje prahu (ter stopnje adrenalina in vozniških užitkov).

Da, raptor je prava igrača za velike fante, navdušence nad oktani, blatom in prahom. Tudi po asfaltni cesti se pelje presenetljivo dobro, mehko in z manj stresanja čez neravnine, čeprav je zaradi terenskih pnevmatik občutek približno tak, kot da bi z gojzarji hodili po zloščenem parketu. Za vse skupaj so odgovorni v športnem oddelku Ford Performance in priznamo, da so svoje delo zelo dobro opravili. Niso namreč poskrbeli le za tehnične dodelave in že kar malce grozeče samozavesten videz, temveč tudi za notranjost, ki so jo oplemenitili z odličnimi, športno poudarjenimi in v usnje ter alkantaro odetimi sedeži. Notranjost je sicer bolj ali manj enaka drugim rangerjem, vključno z logičnim in gladko tekočim infotainmentom sync 3 ter s kljub zgolj po višini nastavljivemu volanskemu obroču precej solidno ergonomijo.

Za temeljite tehnične dodelave so odgovorni fantje iz športnega oddelka Ford Performance.


Motor je, vsaj na papirju, zelo skromen – le štiri valje ima in dva litra delovne prostornine, resda je podprt z dvema turbinama in spodobnimi 157 kW (213 KM), a šestvaljne možatosti volkswagna amaroka 3.0 TDI ali upokojenega mercedesa X 350 d kljub umetno dodanemu zvoku pač ne dosega. Na pritisk na stopalko za plin je prijetno odziven, tudi v ekstremnih razmerah nismo pogrešali večje zaloge moči, le menjalnik, 10-stopenjska avtomatika (v osnovi enaka kot v mustangu), je občasno malce počasnejši, zato je pri določenih manevrih bolje že vnaprej prestaviti na ročni režim in ustrezno prestavo izbrati s pomočjo lopatic za volanskim obročem.

Kakor koli, adrenalinsko-vozniških užitkov vseeno ne manjka, s svojo velikostjo in mogočno pojavo pa je raptor pravi odgovor za tiste, ki se morajo postavljati s to vrsto velikosti. Cena je s 54 tisoč evri (z upoštevanima dvema tisočakoma popusta) precej višja kot pri drugih različicah, a glede na vrhunsko vzmetenje, drugo tehniko in ne nazadnje bogato opremo pričakovana in pravzaprav popolnoma upravičena. Poleg tega je kljub manjši nosilnosti in skromnejši vlečni zmogljivosti homologiran kot lahko gospodarsko vozilo (N1), zato pravnim osebam omogoča obračun DDV-ja.
 

Ford ranger 2.0 TDCi 157 kW 4x4 raptor
 Vozilo in motor terenski poltovornjak (pick-up), 4 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1.995 ccm, 157 kW (213 KM) pri 3.750/min, 500 Nm pri 1.500–2.500/min; Menjalnik: samodejni, 10-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: preizkus ni bil opravljen.
  Velikost:  5.363 x 2.028 x 1.873 mm; Medos. razdalja: 3.220 mm; Pnevmatike: 285/70 R17; Masa/nosilnost: 2.585/620 kg; Keson: 1.575 x 1.560 x 541 mm.
  Največja hitrost:  180 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 10,0 s; Poraba goriva (WLTP): 10,7 l/100 km; Povprečje na testu: 10,7 l/100 km; Izpust CO2: 281 g/km.
  Cena:  osnovni model (ranger 2.0 TDCi 96 kW 4x4 XL): 30.000 €, testno vozilo: 57.340 €; Ford Summit Motors, d. o. o., Ljubljana.
oktanski užitki, vzmetenje, videz, terenske zmogljivosti preglednost nekaterih stikal, skromna nosilnost, zgolj dvolitrski motor brez napak

Oddaj komentar

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Spor zaradi parkirišča za stanovalce: Sosedje so mu v garaži zazidali BMW

V središču madridskega okrožja Chamberí, kjer se iskri kot v večini velikih sta
Novice

Keanu Reeves zaradi Akrapoviča prispel v Slovenijo

Po poročanju portala 24ur je znani ameriški igralec Keanu Reeves pred dvema dnevom
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.