Ford ranger raptor
Ujeda, ki je trendi ne ganejo, že pleni pri nas
Najbolj divji poltovornjak, ki ga lahko kupite pri nas, se vrača v novi podobi. Ob Fordovi zavezi prehodu na električni pogon se ford raptor zdi še bolj kot upornik, še posebej z zmogljivim bencinskim motorjem pod pokrovom.
Ponedeljek, 27. marec 2023
Najbolj zgovorno o izjemnem uspehu raptorja govorijo prodajne številke za lansko leto, ko je podivjana različica forda rangerja zakrivila več kot 40 odstotkov celotne prodaje poltovornjakov te znamke. Sicer pa je ranger v vseh izvedbah lani zase vzel kar dobrih 45 odstotkov celotnega trga tovrstnih vozil (159 primerkov).
Torej je prihod novega modela izjemnega pomena in po svoje kar malce presenetljiv, še posebej, če upoštevamo, da je novi raptor sprva pri nas na voljo le v bencinski izvedbi. In to kakšni! Trilitrski stroj zmore 212 kW (288 KM) in 491 Nm navora, kar z 10-stopenjskim samodejnim menjalnikom pomeni, da do stotice pospeši v 7,9 sekunde. Njegova specialiteta pa seveda ostaja dirjanje po brezpotju, kar mu med drugim omogočajo Foxovi vrhunski blažilniki, medtem ko štirikolesni pogon uravnava eden izmed sedmih voznih programov. Na voljo so normal, spot, slippery, rock crawl, sand, mud/ruts in ekstremni baja. Za marsikoga bolj zabavna izbira pa zadeva izpušni sistem, ki z aktivno loputo omogoča prilagoditev hrupa, od tihega (quiet) do razgrajaško hrupnega baja.
Od uspešnega predhodnika sicer ne ostaja prav veliko, nikakor pa se niso mogli odreči visoki ravni opremljenosti in udobja. Med drugim raptor (in ostale izvedbe novega rangerja) ponuja nabor aktivnih varnostnih pripomočkov, ki jih sicer v tem segmentu še nismo srečali, denimo prilagodljivi tempomat s funkcijo stop&go, aktivno pomoč pri parkiranju in mnoge druge.
Novi ford ranger raptor je sicer že pripeljal tudi v Slovenijo in je na voljo za 72.120 evrov, običajni ranger pa bo na voljo kasneje v letu, tako kot turbodizelski raptor.