Časovni stroj
TEST IN OCENA: Honda civic 1.6 i-DTEC elegance
- Oblika iz prihodnosti, odličen turbodizel pa je prišel z nekajletno zamudo
- Turbodizel z 88 kW (120 KM) je dovolj zmogljiv in izjemno varčen stroj
Nedelja, 21. julij 2019
Ena od stalnic pri hondi civic je »vesoljska« oblika, ki privlači toliko ljudi, kot jih popolnoma odvrne, kar je škoda, saj ti avtomobilu ne dajo prave priložnosti. Ko se vanj nekoliko poglobiš, namreč ugotoviš tisto, kar smo že pri prvem testu (AF221). Na primer, da je to eden vozniško najbolj zabavnih avtomobilov, ki vozniku vselej vliva zaupanje, tako v smislu športnih užitkov kot udobja na daljših poteh. Ali pa, da je za svojo velikost zelo prostoren in uporaben avtomobil. Pri
420-litrskem prtljažniku še z domiselnim odpiranjem roloja vstran. Potem je tu ergonomija, ki je naravnost odlična, tudi sicer je počutje v kabini dobro, če vas le futuristično oblikovanje ne vrže s tira. Kaj več bi si sicer želeli od multimedijskega sistema, ki ni najbolj dorasel evropskim izdelkom, tudi gumbi na volanu bi bili lahko malce prijetnejši na otip. Ampak dlakocepimo …
Po ceniku je od primerljivo zmogljivega bencinskega motorja dražji za tri tisočake, a to z izjemno varčnostjo ob veliko prevoženih kilometrih v nekaj letih zlahka nadoknadi.
O vsem tem smo že nekajkrat govorili, tokrat raje o novem 1,6-litrskem turbodizlu, za katerega se zdi, da je vlak ujel ravno še za zadnji vagon. Pa nič zato, motor je namreč zares zelo dober, radodaren z navorom, odziven in močan. Na papirju se morda 88 kW (120 KM) ne zdi prav veliko, a med vožnjo pozitivno preseneti z živahnim »hondaškim« karakterjem. Če k temu prištejemo še izjemno varčnost, ki se je na testu odrazila s povprečjem 5,8 litra, na daljši vožnji pa se je spustila več kot liter
nižje, gre za zares nadpovprečen izdelek. Lahko rečemo, da je med sebi podobnimi trenutno v samem vrhu. Da ne bomo le hvalili, izpostavljamo hrup ob priganjanju, ki spretno prodira v sicer dobro zvočno izolirano kabino.
Kot velja za večino drugih turbodizlov, ima tudi ta svojo (beri zasoljeno) ceno. Od litrskega trivaljnega bencinarja, ki ponuja primerljivo moč, je namreč dražji za kar tri tisočake. Torej tudi s svojo varčnostjo vložek nadoknadi le, če se z njim prevozi nadpovprečno število kilometrov. Tega pa z avtomobilom, ki se pelje tako kot civic, ni težko storiti!
Honda civic 1.6 i-DTEC elegance |
Vozilo in motor: kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1597 ccm, 88 kW (120 KM) pri 4000/min, 300 Nm pri 2000/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 4. |
Velikost: 4518 x 1799 x 1434 mm; Medos. razdalja: 2697 mm; Pnevmatike: 235/45 R17; Masa/nosilnost: 1407/428 kg; Prtljažnik: 420–1.209 l. |
Največja hitrost: 201 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 10,1 s; Poraba goriva (EU): 3,5/3,7/3,5 l/100 km; Povprečje na testu: 5,7 l/100 km; Izpust CO2: 93 g/km. |
Cena: osnovni model (civic 1.0 turbo S): 18.990 €, testno vozilo: 25.290 €; AC-Mobil, d. o. o., Ljubljana. |
motor, vozne lastnosti, poraba | preglednost nazaj, občasno hrup motorja | brez napak |
Oznake:
- Avto fokus
- civic
- Honda
- kombilimuzina
- test
- turbodizel