Avto.info

Avtomobilski salon Ženeva 2018

Hrvaški Rimac razkriva concept two s kar 1914 'konji'!

Z najnaprednejšo tehnologijo avtonomne vožnje spreminja pravila igre.

Torek, 6. marec 2018

"Vse, kar je danes mogoče, želimo pokazati v tem avtomobilu, in gremo do skrajnih meja!" je danes dejal Mate Rimac, ko je pred zbrano množico novinarjev v Ženevi z novega serijskega modela concept two potegnil pregrinjalo in razkril eno izmed največjih zvezd letošnjega avtomobilskega salona. Električni superšportnik je postal prvi avtomobil na svetu s četrto stopnjo avtonomne vožnje. To pomeni, da je avto sposoben voziti popolnoma sam, s čimer je prehitel vso svetovno konkurenco, vključno s podjetjem Tesla (model S omogoča drugo stopnjo avtonomije) in audijem A8, ki je kot prvi na svetu omogočil sistem tretje stopnje avtonomne vožnje. Na podlagi natančnih zemljevidov bo lahko concept two vozil povsem samostojno, brez posredovanja voznika. To mu omogoča osem kamer, šest radarjev in dvanajst ultrazvočnih tipal. Po besedah Mateja, se vsako uro v avtomobilu ustvari 6 GB podatkov, 72 enot ECU in procesorjev v avtomobilu pa imajo enako moč kot 22 Macbookov Pro.

V avtu je vgrajena tudi napredna tehnologija prepoznave obraza, zaradi česar za odklepanje ne potrebujete ključa - dovolj je že obraz. Še več, Rimac pravi, da je avto sposoben prepoznati razpoloženje voznika in temu primerno prilagodi vožnjo.

Concept two od predhodnika concept one ni samo pametnejši, ampak tudi lepši, močnejši in zastrašujoče hiter. Poganjajo ga štirje elektromotorji s skupno močjo 1.407 kW (1914 'konjev'), pri čemer ponuja 2.300 Nm navora, njegova najvišja možna hitrost pa je 415 km/h. Do 96 km/h ga brutalna moč izstreli v 1.85 sekunde, če voznik pri tem ostane priseben, pa bo 161 km/h dočakal v 4.3 sekunde in 299 km/h v 11.8 sekundah! Če se bodo tovarniške številke izkazale za točne, bo postal najhitrejši serijski avtomobil na svetu in premagal tekmeca, kot sta bugatti chiron in koenigsegg agera RS. Njegov doseg po tovarniških podatkih znaša 648 kilometrov, do 80 % pa se baterije s pomočjo hitrega polnilnika napolnijo v pol ure.

Kljub temu, da je njegova šasija zgrajena iz ogljikovih vlaken, je z baterijami vred precej težak. S 1.950 kilogrami je že skoraj težkokategornik med superšportniki, a je Rimac del vpliva teže uspešno prikril s sistemom pametnega upravljanja vektorjev navora.

Oddaj komentar

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Spor zaradi parkirišča za stanovalce: Sosedje so mu v garaži zazidali BMW

V središču madridskega okrožja Chamberí, kjer se iskri kot v večini velikih sta
Novice

Keanu Reeves zaradi Akrapoviča prispel v Slovenijo

Po poročanju portala 24ur je znani ameriški igralec Keanu Reeves pred dvema dnevom
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.