Avtomobilski salon Ženeva 2018
Hrvaški Rimac razkriva concept two s kar 1914 'konji'!
Z najnaprednejšo tehnologijo avtonomne vožnje spreminja pravila igre.
Torek, 6. marec 2018
"Vse, kar je danes mogoče, želimo pokazati v tem avtomobilu, in gremo do skrajnih meja!" je danes dejal Mate Rimac, ko je pred zbrano množico novinarjev v Ženevi z novega serijskega modela concept two potegnil pregrinjalo in razkril eno izmed največjih zvezd letošnjega avtomobilskega salona. Električni superšportnik je postal prvi avtomobil na svetu s četrto stopnjo avtonomne vožnje. To pomeni, da je avto sposoben voziti popolnoma sam, s čimer je prehitel vso svetovno konkurenco, vključno s podjetjem Tesla (model S omogoča drugo stopnjo avtonomije) in audijem A8, ki je kot prvi na svetu omogočil sistem tretje stopnje avtonomne vožnje. Na podlagi natančnih zemljevidov bo lahko concept two vozil povsem samostojno, brez posredovanja voznika. To mu omogoča osem kamer, šest radarjev in dvanajst ultrazvočnih tipal. Po besedah Mateja, se vsako uro v avtomobilu ustvari 6 GB podatkov, 72 enot ECU in procesorjev v avtomobilu pa imajo enako moč kot 22 Macbookov Pro.
V avtu je vgrajena tudi napredna tehnologija prepoznave obraza, zaradi česar za odklepanje ne potrebujete ključa - dovolj je že obraz. Še več, Rimac pravi, da je avto sposoben prepoznati razpoloženje voznika in temu primerno prilagodi vožnjo.
Concept two od predhodnika concept one ni samo pametnejši, ampak tudi lepši, močnejši in zastrašujoče hiter. Poganjajo ga štirje elektromotorji s skupno močjo 1.407 kW (1914 'konjev'), pri čemer ponuja 2.300 Nm navora, njegova najvišja možna hitrost pa je 415 km/h. Do 96 km/h ga brutalna moč izstreli v 1.85 sekunde, če voznik pri tem ostane priseben, pa bo 161 km/h dočakal v 4.3 sekunde in 299 km/h v 11.8 sekundah! Če se bodo tovarniške številke izkazale za točne, bo postal najhitrejši serijski avtomobil na svetu in premagal tekmeca, kot sta bugatti chiron in koenigsegg agera RS. Njegov doseg po tovarniških podatkih znaša 648 kilometrov, do 80 % pa se baterije s pomočjo hitrega polnilnika napolnijo v pol ure.
Kljub temu, da je njegova šasija zgrajena iz ogljikovih vlaken, je z baterijami vred precej težak. S 1.950 kilogrami je že skoraj težkokategornik med superšportniki, a je Rimac del vpliva teže uspešno prikril s sistemom pametnega upravljanja vektorjev navora.