Hyundai E-GMP
Nova platforma za električne
Skupina Hyundai Motor, ki združuje znamk Hyundai, Kia in Genesis, je predstavila novo platformo E-GMP za svoja prihodnja električna vozila.
Sreda, 2. december 2020
Nova platforma z oznako E-GMP je namenjena izključno za baterijska električna vozila, kar v primerjavi s klasičnimi platformami, namenjenimi za motorje z notranjim zgorevanjem, prinaša prednosti tako pri zmogljivostih in vozni dinamiki kot tudi izkoristku prostora za potnike in prtljago.
S svojo modularno zasnovo je platforma primerna za različne velikosti in tipe avtomobilov, vse od limuzin do športnih terencev, v svoji najzmogljivejši verziji pa obljublja, da bo na njej temelječ visokozmogljiv avtomobil do stotice pospešil v manj kot 3,5 sekunde in dosegal hitrosti do 260 km/h.
Baterije so nameščene v dnu, med obema osema in tako poleg nizkega težišča prispevajo k optimalni razporeditvi mas vozila, zahvaljujoč ogrodju iz jekla visoke trdnosti pa so ustrezno zaščitene tudi v primeru trka oziroma nesreče. Poleg tega se ponašajo z 10 odstotkov večji energijsko gostoto v primerjavi z obstoječo tehnologijo električnih vozil, kar pomeni lažji baterijski sklop oziroma večji doseg.
Pogon je predviden bodisi na zadnji bodisi na vsa štiri kolesa (z možnostjo dodatnega elektromotorja), sicer pa je prenos moči na sprednji kolesi izklopljiv, kar povečuje učinkovitost. Omeniti velja še zadnje vzmetenje s petimi vodili in integrirano pogonsko osjo.
Pogonski sklop je sestavljen iz elektromotorja, menjalnika in pretvornika, kar zagotavlja povečanje največje hitrosti vozila od 30 do 70 odstotkov v primerjavi z obstoječimi elektro motorji. Platforma temelji na 800-voltni arhitekturi in na ustreznih polnilnicah omogoča polnjenje z močjo do 350 kW, povsem enostavno pa jo je mogoče polniti tudi na 400-voltni polnilnici (brez adapterjev, a seveda z manjšo močjo).
Omeniti velja še eno lastnost – funkcijo vehicle-to-load (V2L), tako da lahko baterija vozila napaja zunanji električni porabnik (z napetostjo 110 ali 220 V), sistem pa lahko celo polni drugo električno vozilo.
Prvi avtomobil na novi platformi lahko pričakujemo sredi prihodnjega leta, do leta 2025 pa bo na njej nastalo skupaj 23 modelov.