Hyundai grand santa fe 2.2 CRDi 4WD impression
Spregledan mojster prestiža
- Veliki santa fe je s prenovo dobil tehnične posodobitve
- Manj kot petmetrski športni terenec v kabino sprejme do sedem potnikov
- Namenjen je udobju in je na voljo le z bogatimi in dražjimi paketi opreme
Četrtek, 4. januar 2018
Veliki ali grand santa fe je Hyundaijev igralec med prestižnimi športnimi terenci. Ne tekmuje nujno z nemškimi velikani, ampak se za kupce bori z bolj 'ljudskimi' znamkami, kot so Renault (kadjar), Ford (edge), Škoda (kodiaq) in drugi. Za razliko od naštetih ni na voljo v opremsko skromnejših izvedbah s prav takšno motorizacijo, ampak bi lahko rekli, da je slovenskim kupcem na voljo le vrh ponudbe. S tega naslova izvira tudi precej zasoljena cena, ki znaša vsaj 48.600 evrov, kar zna marsikoga odvrniti, še preden si avtomobil pogleda od blizu.
Impozantna zunanjost je od prenove dalje nekoliko bližje ostalim modelom znamke, sicer pa korenitih sprememb, razen na sprednjem delu, ni bilo. Pomembna novost so vzdolžne prečke v maski, ki jih namesto starega satovja nosijo drugi sodobni modeli te znamke. Sicer pa je grand santa fe precej bolj tipično ameriški kot evropski SUV, kakršen je njegov manjši brat. Zaobljeni velikan, odet v črno barvo in s kromiranimi dodatki, ki stoji na 19-palčnih kolesih, je vse prej kot diskreten. Za razliko
od mnogih pločevinastih pozerjev pa svojo velikost tudi dodobra izkoristi.
Za premium nemškimi tekmeci ne zaostaja veliko, a se razlika nabere v malenkostih, ki jih upravičuje občutno nižja cena.
Dolžina 4,9 metra in 2,8 metra medosne razdalje pomenita, da je notranjost temeljito izkoriščena. Vase sprejme kar sedem potnikov, ki pri prostoru, seveda, niso enakovredni, a nič manj kot v katerem koli velikem enoprostorcu. Pravzaprav za zasilna sedeža v tretji vrsti težko najdemo USB-vtikač in lastne komande za uravnavanje temperature izpihanega zraka. Prostora za kolena je tam pričakovano malo, zato brez težav govorimo o zasilnih sedežih, medtem ko se nad udobjem v prvi in drugi vrsti ni
mogoče pritoževati. Velikanski je tudi prtljažnik, ki ob pospravljenih sedežih tretje vrste meri 634 litrov.
Za sprednji del kabine velja, da ponuja izjemno raven razkošja – samo sedeža sta odeta v usnje, ogrevana/hlajena in električno nastavljiva v osmih oziroma štirih smereh. Potem so tu še veliko električno pomično strešno okno, ogrevan volan, hlajen predal pred sovoznikom in 20,3-centimetrski barvni zaslon na dotik z vso zabavno in uporabno podporo, ki jo sodoben avtomobil mora imeti. Nekaj od naštetih kosov opreme spada v najprestižnejši paket opreme impression, ki serijsko ponuja še paket safety (sicer je zanj treba doplačati 2.570 evrov). Ta vključuje radarski tempomat, sistem za preprečevanje naleta in zaznavanje pešcev (samodejno zaviranje), nadzor mrtvih kotov in pomočnika pri zapuščanju parkirnega prostora, ki opozori na vozila iz prečne smeri. Temu pripada tudi 360-stopinjski pregled okolice s kamerami.
Štirivaljni 2,2-litrski turbodizel s 147 kW (200 KM) je edini pogon, ki ga ponuja grand santa fe. V imenu udobja je povezan s samodejnim menjalnikom, medtem ko je moč za boljši oprijem v vseh pogojih speljana k vsem štirim kolesom. Čeprav se zdi pogonski sklop nadpovprečno zmogljiv, se z več kot 2,1 tone včasih spopada s polnimi pljuči. Tu nemška elita preprosto kraljuje, čeprav za pogon skrbijo celo manjši štirivaljni dizli. Ker s svojo velikostjo in mehkobo ni namenjen ravno dinamični
vožnji, se v običajnih pogojih vožnje vselej dobro znajde. Če kje, potem trpi pri porabi goriva, ki je na našem testu brez težav zrasla na več kot deset litrov. To nam sicer redno uspeva tudi pri tako opevani nemški konkurenci, ki za 55 tisočakov (tam se zgodba pri njih šele začne) ne ponuja niti približno toliko kot Hyundai.
Hyundai grand santa fe 2.2 CRDi 4WD impression |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 7 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 2199 ccm, 147 kW (200 KM) pri 3800/min, 440 Nm pri 1750/min; Menjalnik: samodejni, 6-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: /. |
Velikost: 4905 x 1885 x 1695 mm; Medos. razdalja: 2800 mm; Pnevmatike: 235/55 R19; Masa/nosilnost: 2132/498 kg; Prtljažnik: 634–1842 l. |
Največja hitrost: 201 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 10,3 s; Poraba goriva (EU): 8,3/6,3/7,0 l/100 km; Povprečje na testu: 9,7 l/100 km; Izpust CO2: 184 g/km. |
Cena: osnovni model (2.2 CRDi 4WD limited): 48.600 €, testno vozilo: 55.350 €; Hyundai Auto Trade, d. o. o., Ljubljana. |
oprema, prostornost, videz | poraba goriva, materiali v notranjosti | brez napak |