Hyundai i30 N
N kot Navdušujoče!
Na poligonu AMZS na Vranskem smo po športno zapeljali najbolj vročega hyundaija ta hip. Športna različica i30 je postregla s polno mero adrenalina in dirkaških užitkov.
Ponedeljek, 14. maj 2018
Imenuje se i30 N, kar namiguje na kraj, kjer je hodil v šolo. Najbolj športni hyundai vseh časov se je kalil na dirkališču Nürburgring, kjer se inženirji niso tako obremenjevali s tem, da bi nadigrali izjemno močne tekmece, pač pa so vozniku želeli zagotoviti kar največjo mero užitka. Na našem malem preizkusu je to zagotovo lepo prikazal, pa čeprav smo za pokušino odpeljali le nekaj krogov. Več o modelu i30 N smo zapisali že pred časom, ko je uradno prišel na slovenski trg:
Tretji član družine i30 meri v športno smer, navzven pa ga med drugim zaznamujejo bolj agresiven sprednji odbijač, večje reže za dovod zraka, športno pragovi, spojler in dve izpušni cevi na zadku ter seveda športna 18 ali 19-palčna platišča.
Tudi notranjost je ukrojena v športnem duhu, vključno z bočno izrazito poudarjenimi sedeži, dodatnimi informacijami na armaturni plošči (temperatura olja, na primer), športnim volanskim obročem s stikali za izbiro med petimi voznimi režimi ter sodobnim infotainment sistemom.
Pri Hyundaiju niso posegli po kakšnih posebnih komponentah znanih imen, temveč so športnemu značaju ustrezno prilagodili lastno tehniko. Tako ima N okrepljeno karoserijo, nižje, trše in športno nastavljeno podvozje, prilagodljive blažilnike, dodelan servovolan, zmogljive zavore (z rdečimi čeljustmi) in še marsikaj drugega. Vključno s popolnoma izklopljivim ESP!
Srce avtomobila je prisilno polnjen dvolitrski stroj, ki razvije 184 kW (250 KM) moči in 353 Nm navora oziroma v izvedbi N performance kar 202 kW (275 KM). Moč se v obeh primerih na cesto prenaša prek šeststopenjskega ročnega menjalnika ter sprednjih koles, ki imata pri močnejšem motorju tudi delno elektronsko zaporo diferenciala. Preizkusili ga sicer nismo, vseeno pa pospešek do stotice v 6,4 oziroma 6,1 sekunde veliko obetata.
Osnovni i30 N stane 27.990 evrov, zmogljivejši i30 N performance s kupom dodatne opreme (navigacija, deloma usnjeni in električno pomični sedeži, kamera za vzvratno vožnjo, pametni ključ…) pet tisočakov več. Na voljo pa je za 2.300 evrov tudi dodatni paket performance, ki zajema zgolj večjo moč in izpopolnjeno tehniko.