Hyundai kona
Poredni dvojček že v Sloveniji
Mali crossover z drzno in za Hyundai nič kaj pričakovano obliko piše novo zgodbo. Pri nas naj bi prihodnje leto prodali kar 500 primerkov kone, ki bo na voljo tudi s štirikolesnim pogonom.
Četrtek, 9. november 2017
Prav zanimivo je, kako so se stvari pri razmerju med Kio in Hyundaijem obrnile na glavo. Na splošno velja, da zadnji ubira bolj zadržano oblikovno pot, a se je tokrat vse skupaj popolnoma zasukalo. Medtem ko je kia stonic (bližnja sorodnica kone) oblikovno po nemško zadržana, so bili snovalci kone razigrano avanturistični. Glavna novost drzne karoserije so na dva dela razdeljeni žarometi, ki lahko svetijo v polni led tehniki. Živahne linije dodatno poudarja možnost izbire dvobarvne karoserije.
Za razliko od veliko drugih tekmecev kona ponuja tudi možnost štirikolesnega pogona. Ta je na voljo pri zmogljivejši bencinski izvedbi v kombinaciji s 7-stopenjskim dvosklopčnim menjalnikom. Osnova je izvedba z litrskim bencinskim trivaljnikom z močjo 88 kW (120 KM). Prihodnje leto bo v ponudbi tudi nov turbodizelski motor, katerega osnovna izvedba s prednjim pogonom bo ponujala 85 kW (115 KM), močnejša s 100 kW (136 KM) pa samodejni menjalnik in štirikolesni pogon.
V notranjosti se zgodba živahnega oblikovanja nadaljuje, ključna je učinkovita izraba prostora. Tega je za kolena in glave potnikov dovolj na sprednjih in zadnjih sedežih, medtem ko prtljažni prostor meri 361 litrov. Ker bo kona zagotovo veliko časa preživela v mestu, je dobro, da je lahko (glede na stopnjo opreme) založena s številnimi aktivnimi pomagali. Med njimi so sistemi za samodejno zaviranje v sili s prepoznavanjem pešcev, zaznavanje vozil v mrtvem kotu, opozarjanje na prečni promet in kup drugih.
Pri nas je treba za najcenejšo različico z litrskim turbomotorjem odšteti malenkost manj kot 15 tisočakov (ob upoštevanem promocijskem popustu v višini 2.000 evrov). Zmogljiva izvedba s štirikolesnim pogonom pa s popustom stane vsaj 21.990 evrov.