Hyundai kona electric
Realni doseg okoli 400 kilometrov!
Popolnoma električna različica kone je pripeljala na slovenske ceste. Zmogljivejšo poganja 150-kilovatni motor, njen deklariran doseg pa znaša kar 482 kilometrov.
Četrtek, 18. oktober 2018
Kona je že v svoji osnovni (bencinski) izvedbi pravi posebnež, ne le med hyundaiji, ampak tudi med svojimi neposrednimi tekmeci. Odslej to še toliko bolj velja, saj je na ceste zapeljala še povsem električna različica. Navzven je ni težko prepoznati, saj se karoserija od običajne precej razlikuje. Maska nima rež za zajem zraka, pač pa je povsem zaprta, drugačni so tudi odbijači, platišča in nekateri drugi detajli. V kabini so spremembe takšne, kot bi jih pri preobrazbi iz bencinskega v električnega pričakovali. Prestavno ročico so zamenjali gumbi, merilniki pred voznikom pa so povsem digitalni in prikazujejo podatke, pomembne za električno gnan avtomobil. Posebnost je tudi lebdeča sredinska konzola, pod katero se skriva še precej velik in uporaben odlagalni prostor.
Pri pogonu kupci lahko izbirajo med dvema različicama. Prva ima 100-kilovatni elektromotor (136 KM), energijo pa zagotavlja baterija s kapaciteto 39,2 kWh. Slednja z enim polnjenjem zagotavlja do 312 kilometrov deklariranega dosega in je namenjena voznikom na krajše proge. Bolj zmogljiva je kona za »dolgoprogaše«, ki jo poganja motor s 150 kW (204 KM), baterija pa ima kapaciteto 64 kWh. Ta naj bi z enim polnjenjem prevozila do 482, kar pomeni realnih 400 kilometrov. Še ena posebnost je sistem za regeneracijo energije, ki se sprošča med zaviranjem. Ta omogoča prilagajanje intenzivnosti delovanja, kar voznik nastavlja kar preko obvolanskih ročic.
Pri nas bo treba za najcenejšo električno kono odšteti 34.800 evrov, a se od tega lahko odšteje še 7.500 evrov državne subvencije. Močnejša izvedba pa, pred subvencijo, stane 41 tisočakov. Več o enem najbolj vsestransko uporabnih električnih avtomobilov pri nas pa v prihodnji številki revije Avto fokus.