KIA e-soul
Električni soul že v Sloveniji
Električna različica soula je crossover segmenta C, ki je končno pripeljal tudi na naše ceste, a bo na voljo le v zelo omejenih količinah.
Sreda, 20. maj 2020
Soul druge generacije je ohranil škatlasto podobo, a zrasel v dolžino in v medosju, kar se pozna v prostornejši notranjosti. Najprej je bil na voljo v izvedbah s klasičnimi motornimi različicami, sedaj pa je prišel na vrsto še popolnoma električna verzija. Ta si tehnično osnovo deli z modelom hyundai kona, kar pomeni, da jo poganja elektromotor z močjo 100 ali 150 kW (136 ali 204 KM). Baterija ima pri prvem kapaciteto 39,2 in pri drugem 64 kWh, kar je dovolj za deklariran doseg 276 oziroma kar 452 kilometrov! S tem v vzvratnem ogledalu pusti prestižna mogotca audija q-tron in jaguarja I-pace.
Posebna prednost je hitrost polnjenja do 100 kW z enosmernim tokom. V tem primeru se baterija od 20 do 80 odstotkov kapacitete napolni v vsega 42 minutah, medtem ko na bolj dostopnem dvosmernem priključku z močjo 7,2 kW za polnjenje celotne baterije (od 0 do 100 odstotkov) potrebuje šest ur in 10 minut.
Kia e-soul se cenovno uvršča v sam vrh ponudbe tega modela, saj je občutno dražji od izvedb s klasičnimi pogoni. A je obenem tudi vrhunsko opremljena s praktično vso sodobno tehnologijo, ki jo premore ta napredna znamka, obenem pa ima še kup rešitev, namenjenih izključno električnim vozilom. Zato razmeroma visoka cena ne sme biti ravno presenečenje. Upoštevati je treba, da vstopnih 41.990 evrov (upoštevan popust v višini 4.000 evrov) velja za močnejšo izvedbo (150 kW moči in 64 kWh baterije). Zaradi omejenih proizvodnih kapacitet in velikega zanimanja namreč pri nas prav veliko količine ne bo na voljo, pa še te bodo očitno le z vrha ponudbe. Seveda pa od omenjenega zneska velja odšteti še trenutno subvencijo Eko sklada, kar ceno spusti na nekoliko bolj sprejemljivih 36 tisočakov.