Avto.info

Nadomestni deli

Kdaj izbrati originalni in kdaj neoriginalni nadomestni del

Med rednim vzdrževanjem vozila je treba nekatere dele ali komponente zamenjati z novimi nadomestnimi deli. Originalni zagotavljajo nesporno kakovost, a so najdražji, cenenim ponaredkom se raje izogibajte. Kaj pa srednja možnost?

Avtor: Anže Jamnik / Foto: arhiv AF
Nedelja, 27. oktober 2019

Proizvajalci avtomobilov ne izdelajo sami celotnega vozila, temveč izdelavo številnih komponent prepustijo za to specializiranim podjetjem in kooperantom. Najbolj nazoren primer so pnevmatike, različne tekočine, filtri, jermeni, ležaji, svetlobna telesa, zavorne obloge in še marsikaj drugega – torej številni deli, ki jih je v sklopu rednega vzdrževanja vozila treba zamenjati. Ti izbrani dobavitelji morajo, seveda, zadostiti strogim kriterijem naročnika in proizvajalca vozila, skrbijo pa tudi za tako imenovane originalne nadomestne dele.

Originalni nadomestni deli

Ti nadomestni deli so praviloma kupljeni pri pooblaščenem serviserju določene znamke vozil in so večinoma enaki, kot so v vozilo vgrajeni že v tovarni. Na embalaži, pogosto celo na delu samem, je logotip znamke vozila, kakovost teh nadomestnih delov pa je nesporna, saj so izdelani v skladu s strogimi standardi kakovosti proizvajalca avtomobilov. Enakost teh nadomestnih delov z originalno vgrajenimi je praviloma mogoče dokazati, obenem so originalni nadomestni deli tudi najdražji.

Originalom enakovredni nadomestni deli

Te nadomestne dele pogosto izdelujejo isti proizvajalci kot originalne nadomestne dele, običajno po enakih standardih kakovosti in iz enakih materialov, v isti tovarni ter pogosto celo na isti proizvodni liniji in pod enakimi pogoji kot originalne nadomestne dele. Na njihovi embalaži ni logotipa avtomobilske znamke, temveč logotip proizvajalca nadomestnega dela oziroma njihove blagovne znamke. Ti deli so torej enake kakovosti, zato njihova vgradnja ne vpliva na garancijo vozila, a so vseeno cenejši od originalnih.

Neoriginalni nadomestni deli

Najcenejša možnost so neoriginalni nadomestni deli oziroma ponaredki. Praviloma gre za neznane blagovne znamke in še manj znane proizvajalce, pogosto kitajskega izvora, ki te dele izdelujejo s povratnim inženiringom oziroma kopiranjem. Njihova kakovost je zato običajno neustrezna, za dosego čim nižje cene pa so izdelani iz cenejših, slabših materialov.

Rabljeni nadomestni deli

Ena izmed možnosti so rabljeni nadomestni deli. Zanimivi so predvsem za popravilo starejših vozil, vseeno je pri tem treba upoštevati, da so nekaj svoje življenjske dobe že odslužili. Rabljene, nekaj mesecev stare pnevmatike z nekaj tisoč prevoženimi kilometri ter ustrezno obrabo in globino profila so lahko popolnoma ustrezne, tudi kakšna nepoškodovana luč s karamboliranega vozila bo dobro opravljala svojo nadaljnjo nalogo. Vitalnim delom in strukturnim elementom se rabljenim raje izogibajte, medtem ko za karoserijske dele številni strokovnjaki raje priporočajo rabljene kot neoriginalne ponaredke, saj so tako po merah kot kakovosti materiala bistveno boljši.

Originalno obnovljeni nadomestni deli

Nekatere komponente vozila, kot so zaganjalniki, turbinski polnilniki, črpalke, deli zavor ali volanskega mehanizma so na voljo tudi kot rabljeni, a originalno obnovljeni nadomestni deli. Ustrezno usposobljeni strokovnjaki jih v celoti razstavijo, očistijo in iztrošene elemente zamenjajo z novimi, nato jih v nadzorovanih razmerah ponovno sestavijo in pri tem upoštevajo vse zahtevane standarde kakovosti. Ti deli so precej cenejši od novih, a po svojih lastnostih popolnoma primerljivi.

Z deli slabe kakovosti veliko tvegate

Torej – najzanesljivejša in najdražja izbira so originalni nadomestni deli, najslabša možnost pa ceneni ponaredki. Pri teh poleg krajše življenjske dobe, hitrejše ponovne zamenjave in s tem povezanih stroškov tvegate tudi druge okvare – brisalci neustrezne kakovosti bodo slabo brisali ali v najhujšem primeru opraskali vetrobransko steklo, medtem ko strgan jermen lahko povzroči nepopravljive poškodbe motorja, zavorne ploščice pa lahko v ekstremnih primerih med močnim zaviranjem celo razpadejo!

Pri nekaterih nadomestnih delih, kot je zobati jermen, je kakovost bistvenega pomena, saj neustrezen del lahko povzroči hude poškodbe motorja.

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.