Ženeva 2019
Koenigsegg prekosil samega sebe: zverina s 1.600 konji!
Novi jesko je pravo tehnološko čudo in obenem zadnji Koenigseggov model, ki za pogon ne uporablja električnega motorja. Za izpušni sistem je zasluženo slovensko znanje.
Sreda, 6. marec 2019
Švedski Koenigsegg je v Ženevi predstavil naslednika agere RS, ki obiskovalce navdušuje z osupljivimi tehničnimi podatki. Da gre za izjemno poseben avtomobil nam pove že njegove ime - jesko. Tako se namreč imenuje oče ustanovitelja znamke, Christiana Von Koenigsegga, ki mu je to povedal šele nekaj ur pred premiero superšportnika v Ženevi.
Kljub temu, da 5,0-litrski V8 motor z dvema turbinama tehta samo 189 kilogramov, zmore brutalnih 1.176 kilovatov moči (1.600 'konjev') in kar 1000 njutonmetrov navora, če mu dolijete gorivo E85, v katerem je 85 % etanola. Z običajnim, 95-oktanskim gorivom, iztisne nekoliko manj, in sicer 995 kilovatov moči (1.300 'konjev'). Tudi končna hitrost je impresivna - moči mu zmanjka šele pri 428 km/h! Omeniti velja poseben izpušni sistem, ki so ga razvili v sodelovanju s slovenskim Akrapovičem, in napreden menjalnik z devetimi prestavami in sedmimi sklopkami. Razvili so ga sami in tehta samo 90 kilogramov.
Karoserija je v celoti izdelana iz ogljikovih vlaken, poleg tega jesko ponuja še štirikolesno krmiljenje in aktivno Triplexovo vzmetenje, ki prilagaja višino vsakega kolesa posebej. V primerjavi z agero so občutno izboljšali aerodinamiko (za kar 40 odstotkov), saj pri 275 km/h ponuja 1.000 kilogramov pritiska k tlom. Kasneje naj bi bila na voljo še bolj aerodinamična izvedba, ki bo omogočala vrtoglavo končno hitrost 483 km/h.
Proizvodnja bo obsegala 125 primerkov, ki bodo, se razume, zeloooooo dragi; vsaj tri milijone evrov po kosu :)
Oznake:
- Avto fokus
- jesko
- Koenigsegg
- Novice
- ženeva 2019