Ferrari je rekorder, Bentley poraženec
Koliko z vsakim avtom zaslužijo luksuzni proizvajalci?
Ko gre za dobiček na eno prodano enoto, je samoumevno, da vodilni premium proizvajalci vozil mastno zaslužijo. Kljub temu marsikomu ne gre tako odlično, kot bi pričakovali.
Petek, 17. avgust 2018
Nekateri proizvajalci ustvarijo velik dobiček pri prodaji posameznega modela, drugi manj, tretji gredo v minus. Nemški profesor ekonomije, dr. Ferdinand Dudenhöffer, se je radovedno zakopal v bilance in proučil, kateri proizvajalci luksuznih vozil zaslužijo na posamezno enoto največ in kateri najmanj. Njegova študija je marsikoga presenetila.
Absolutni vodja je Ferrari, ki je z vsakim primerkom, ki ga je prodal v prvi polovici letošnjega leta, povprečno zaslužil 69.000 evrov. Pri tem ne smemo pozabiti, da ponujajo cel kup dodatne opreme, ki jo kupci mastno plačajo, to pa se zagotovo pozna na dobičku.
Sledi mu Porsche, ki je v enakem obdobju na en prodani avtomobil zaslužil 17.000 evrov. Razlika med Ferrarijem in Porschejem je ogromna, vendar je precej velika tudi razlika v ceni, ki jo končni kupec plača za nov avtomobil, saj so Porschejevi modeli cenovno dostopnejši.
Presenetljiv je podatek, da BMW, Audi in Mercedes v povprečju zaslužijo »samo« 3.000 evrov za vsako novo vozilo, ki ga prodajo. Maseratijev dobiček medtem znaša nekoliko manj kot 5.000 evrov, podobna situacija je tudi pri Volvu. Najmanj donosni so modeli družbe Jaguar Land Rover, katera v povprečju zasluži 800 evrov na posamezno prodano enoto.
Najslabše gre Tesli in Betleyju. Ameriški proizvajalec električnih vozil je v prvem polletju za vsak prodan avtomobil izgubil 11.000 evrov, medtem ko je Bentley izgubil kar 17.500 evrov za vsak avto, ki so ga prodali. V obeh primerih je izguba posledica investicij v zadnjem času.
V študijo nista bili vključeni znamki Lamborghini in Rolls-Royce, ker nista objavili prodajnih informacij.