Avto.info

Diablo GT1 Stradale

Lamborghini, za katerega niste vedeli, da obstaja

Marsikomu je poznana Porschejeva dirkalna različica 911 GT1, homologirana tudi za cestno vožnjo, toda le malokdo ve, da je tudi Lamborghini izdelal podobno zverino. No, pravzaprav dve.

Foto: Federico Bajetti
Petek, 26. maj 2017

Pisalo se je leto 1996 in Lamborghini je začel z ambicioznim tekmovalnim programom, v okviru katerega so izdelali superšporten model, ki bi se na vzdržljivnostni preizkušnji 24 ur Le Mansa ob bok lahko postavil porscheju 911 GT1 in mclarnu F1 GTR. Na žalost so projekt zaradi finančnih zagat ustavili, toda še pred tem so ustvarili dve izjemni dirkalni izvedbi modela diablo. Eden se še vedno nahaja v Evropi in sicer v lasti francoskega specializiranega podjetja Signes Advanced Technology, ki je bilo zaslužno za njegovo rojstvo, drugi pa je v zasebni zbirki na Japonskem. 

Mnogi so mnenja, da diablo GT1 stradale uteleša vse lastnosti, ki jih bi jih moral imeti 'pravi' lamborghini, vključno s prepoznavno rumeno barvo, ki bi na posterju na steni burila najstniško domišljijo. Bil je Lamborghinijev zadnji projekt, preden ga je Audi rešil pred propadom in v podjetje prinesel svojo vizijo.

Pod pokrovom je posebej prilagojen šestlitrski dvanajstvaljnik, zaradi reprogramiranih modulov za vbrizg goriva pa ima avto kljub štirikolesnemu pogonu 655 'konjev'. Če pri tem upoštevate, da tehta samo 1.050 kilogramov, bi lahko stavili, da s svojo vozniško izkušnjo navduši še bolj kot z videzom. Tudi notranjost se od običajnega diabla precej razlikuje, saj ima veliko komponent, od pedal pa do stikal in gumbov, narejenih po meri - kar se od dirkalnega avtomobila tudi pričakuje.

Ali bi bil na dirkalni stezi konkurenčen, če bi projekt v prejšnjem stoletju dobil zeleno luč, ne bomo nikoli vedeli. Toda kljub temu je več kot predelana izvedba diabla. Bil je hkrati začetek in konec ideje najbolj ekstremnega Lamborghinijevega modela svojega časa.

Oddaj komentar

Tako je videti notranjost motorja, če nalijete preveč olja

Motorji z notranjim zgorevanjem potrebujejo olje - imajo namreč veliko gibljivih de
Novice

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.